Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:51:57 GMT

واگذاری ۶ خانه تاریخی لرستان به بخش خصوصی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۸۴۵۱

واگذاری ۶ خانه تاریخی لرستان به بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق بیرانوند امروز یکشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان در سخنانی با اشاره به واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی، اظهار داشت: در این راستا شش خانه تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

وی، گفت: از این شش خانه تاریخی، سه خانه با توجه به اعتبار ملی آنها به کارگروه واگذاری ماده ۲۷ وزارت میراث فرهنگی ارجاع شد و سه خانه دیگر به صندوق حفظ و احیای خانه‌های تاریخی کشور واگذار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس میراث فرهنگی لرستان، بیان داشت: این خانه‌های تاریخی شامل «کشفی» و «ابوالقاسم‌پور» خرم‌آباد و خانه‌های تاریخی «غروی»، «مستجاب‌الدعوه»، «ایرانپور» و «بزرگمهری» در شهرستان بروجرد هستند.

بیرانوند در بخش دیگری از سخنان خود به اتمام چهار واحد بوم گردی در استان اشاره کرد و گفت: این امر با حجم سرمایه گذاری حدود سه میلیارد تومان است که از این تعداد دو واحد تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید و دو واحد دیگر طی سال آینده افتتاح خواهند شد.

کد خبر 4835720

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی لرستان بخش خصوصی واگذاری پروژه عمرانی بارش برف بوشهر دهه فجر سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس گرگان قزوین ایلام شهرکرد شیراز انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه

ایسنا/یزد فرماندار یزد از آماده شدن ۶۰ واحد از ۱۲۰ واحد مسکن ملی در شهر شاهدیه تا خرداد ماه خبر داد و گفت: متقاضیان نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

«سیدمحمدرضا مدرسی» در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در شهر شاهدیه، اظهار کرد: در این طرح، ۱۲۰ واحد مسکونی در قالب شش بلوک ۲۰ واحدی ایجاد می‌شود.

وی با بیان این که تاکنون ۶۰ واحد از این طرح در قالب سه بلوک در مرحله نازک‌کاری و سفت‌کاری است، افزود: این واحدها تا پایان خرداد ماه آماده واگذاری به متقاضیان خواهد شد.

فرماندار با اشاره به این که ۶۰ واحد باقی‌مانده نیز در قالب سه بلوک در حال ساخت است، گفت: این واحدها نیز تا سه ماه آینده آماده تحویل خواهد شد.

مدرسی با بیان این که دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به تامین انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات این واحدها اقدام کرده‌اند، از متقاضیان خواست تا نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

وی همچنین از آماده‌سازی ۱۶.۵ هکتار زمین برای ساخت ۳۰۰ واحد مسکن ویلایی و خودمالکی در شهر شاهدیه خبر داد و گفت: این واحدها نیز در قالب طرح جوانی جمعیت ایجاد خواهد شد.

فرماندار در پایان از همکاری دستگاه‌ها و به‌ ویژه شهرداری یزد در تسهیل صدور پروانه و آماده‌سازی زمین برای ساخت واحدهای مسکن ملی در شهر شاهدیه قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود