Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:31:43 GMT

بارش در فصل زراعی اردبیل ۳۱ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۸۸۴۹

بارش در فصل زراعی اردبیل ۳۱ درصد کاهش یافت

عباس جنگی مرنی روز یکشنبه اظهارداشت: در حال حاضر متوسط بارش در کشور برابر ۱۴۶ میلی‌متر بوده که ۴۰ میلی‌متر نسبت به مدت مشابه بلندمدت کشوری افزایش دارد.

وی اظها داشت: بر اساس آمار مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران، استان اردبیل در بین ۳۱‌ استان از نظر آمار مقایسه‌ای بارش‌های رخداده تا چهارم بهمن‌ در جایگاه ۲۷ کشور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: اردبیل از نظر بارندگی در مقایسه با استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور که شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان و اردبیل که به لحاظ اقلیمی در شرایط نسبتا مشابهی می‌باشند، در جایگاه چهارم قرار دارد.

جنگی مرنی افزود: با توجه به زمان کوتاه چهار ماهه سپری شده از ابتدای سال آبی جاری تاکنون و احتمال ورود سامانه‌های بارشی مناسب به منطقه، آمار فوق الذکر قابل تعمیم به کل سال آبی نبوده و امیدواریم که مناطق مختلف استان شاهد بارش‌های موثر با پراکنش زمانی و مکانی مطلوب باشد.

استان اردبیل مشتمل بر ۱۱ شهرستان و دارای چهار محدوده مطالعاتی بوده که مقادیر بارش بر اساس آمار ۲۴ ایستگاه مبنای مستقر در نقاط مختلف گستره‌ استان همه روزه رصد، اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

برچسب‌ها بارندگی بارش برف بارش باران اردبیل شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی بارش برف بارش باران اردبیل شرکت مدیریت منابع آب ایران بارندگی بارش برف بارش باران اردبیل شرکت مدیریت منابع آب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه محصولات زراعی در لرستان ۲۲ درصد افزایش پیدا کرد

‌به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: قریب به ۲۱۹ هزار و ۵۳۴ هکتار از محصولات زراعی استان لرستان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است که نسبت به سال زراعی گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در زیر بخش طیور نیز نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد افزایش پوشش بیمه داشته‌ایم و همچنین در زیر بخش آبزیان ۲.۷ درصد و در زیر حوزه باغات نیز ۲.۲ درصد رشد داشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: این افزایش پوشش بیمه نتیجه حمایت دولت از کشت‌های قراردادی و طرح جهش تولید در دیم‌زارها و فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به بهره‌برداران است.

کد خبر 6100960

دیگر خبرها

  • اجرای کشاورزی حفاظتی در بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی زراعی ارومیه
  • بیمه محصولات زراعی در لرستان ۲۲ درصد افزایش پیدا کرد
  • کنایه آذری جهرمی به خبرگزاری دولت در مورد کاهش آمار طلاق در کشور: آمارِ دروغ ، دروغِ آماری
  • رتبه برتر اردبیل در حدنگاری
  • کاهش آمار طلاق بعد از سه دهه
  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است