Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: سالانه به دلیل داشتن جاذبه‌های متعدد طبیعی و تاریخی میلیون‌ها گردشگر از این استان دیدن می کنند.

"مجید صفایی" روز یکشنبه ششم بهمن ماه در اولین کارگروه خدمات سفر استان افزود: استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج، «پایتخت طبیعت ایران» با طبیعتی بکر و خدادادی از جمله استان های گردشگر پذیر معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: سالانه میلیون‌ها گردشگر از استان به دلیل داشتن جاذبه‌های متعدد طبیعی و تاریخی دیدن می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: این استان دارای بیش از ۲۸۳ جاذبه طبیعی و گردشگری، ۴۸ قله بالای ۴ هزار متر ارتفاع از سطح دریا و تنها پیست اسکی منطقه جنوب کشور است که می تواند با برگزاری جشنواره برفی و مسابقات ورزشی زمستانه در جذب گردشگران داخلی و خارجی موثر باشد.

صفایی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از سهم ۲۶.۶ درصد گونه‌های گیاهی و ۴۰ درصد گونه‌های گیاهان دارویی کشور را داراست.

وی ادامه داد: منطقه حفاظت شده دنا به عنوان ذخیره گاه زیست کره جهانی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه تعداد زیاد بقاع متبرکه امامزادگان در استان وجود دارد، اظهار کرد: امامزاده بی بی حکیمه(س) در شهرستان گچساران این استان سالانه بیش از یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی دارد.

صفایی گفت: نزدیکی به مراکز استان‌های بزرگ و بنادر جنوب، فرودگاه‌های یاسوج و گچساران و راه‌های دسترسی مناسب به استان‌های همجوار از جمله زیرساخت های حمل و نقل و ارتباطات در استان است.

وی افزود: کمپینگ‌های اقامتی، هتل‌ها، مجموعه‌های بوم‌گردی، اردوگاه‌های رفاهی_تفریحی و اولین پارک آبی جنوب کشور که درحال تکمیل و بهره برداری است از جمله امکانات و زیرساخت‌های گردشگری استان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: احداث موزه استان در شهر یاسوج بعنوان یکی از بزرگترین موزه‌های جنوب کشور با ظرفیت ۸‌هزار شئ تاریخی، از دیگر زیرساخت‌های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است.

صفایی خاطرنشان کرد: شهرستان گچساران به عنوان بام نفت ایران با تولید حدود ۲۰ درصد از نفت کشور از مناطق مستعد جهت توسعه گردشگری صنعتی است که موزه نفت گچساران درحال تاسیس و در دهه فجر کلنگ‌زنی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۵هزار هنرمند در عرصه صنایع دستی و تولید دارد که ۱۵هزار هنرمند شناسنامه دار در سامانه و مابقی به صورت آزاد هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: فرهنگ، مهمان نوازی، آداب و رسوم، غذاهای متنوع، وجود مراسمات مختلف مذهبی و فرهنگی، پوشاک محلی و سنتی و بازی های مختلف محلی از جمله زیرساخت‌های فرهنگی استان هستند.

صفایی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از ۲هزار اثر تاریخی و بیش از ۷۲۰ اثر ثبت شده و تعداد ۱۳ بافت تاریخی روستایی و شهری است.

همچنین، "عزیز فیلی" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این نشست گفت: گردشگری یکی از بخش‌های توسعه استان است و دستگاه‌های مختلف همکاری لازم را جهت با شکوه برگزار کردن جشنواره برفی داشته باشند تا بتوانیم در جذب گردشگر موثر باشیم./ ایسنا

بیشتر بخوانید:

تدارک شهرستان پاسارگاد برای میزبانی شایسته از گردشگران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز گزارشی که در جلسه دولت قرار دادم مورد تأیید همه وزرا و رئیس جمهور قرار گرفت، زیرا مردم دین دار هستند.

وی افزود: یک بخشی از جامعه تشخیص می‌دهد که به روزه داری بپردازند و سفر‌ها و گردشگری خود را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

ضرغامی گفت: وقتی مردم سفر می‌روند بالاخره در کنار همه مشکلاتی که دارند به گردشگری می‌پردازند نشان دهنده حال خوب مردم است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: برخی از دستگاه آمار‌هایی ارائه می‌دهند که بسیار غلط است، همه آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است