Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: درصدد هستیم تا دو سال آینده ۲۷ هزار فرصت شغلی در مرکز استان اردبیل ایجاد و دغدغه‌ها را در این زمینه به حداقل برسانیم. ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد و در این جلسه حاضران به نقطه‌نظراتی در راستای رفع معضل بیکاری و برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال پایدار پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کدام از مسئولان در این جلسه استفاده از ظرفیت‌های استانی را برای توسعه اشتغال حائز اهمیت برشمرده و کارآفرینی و جذب و استخدام بیکاران را از برنامه‌های مهم امسال و سال آینده عنوان کردند.

1264 پروژه خرد و کلان اشتغال‌زایی در خراسان رضوی آغاز به کار کردحفظ اشتغال موجود مهم ترین سیاست‌ شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران است300 طرح اشتغالزایی خرد در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در این جلسه اظهار داشت:  درصدد هستیم تا دو سال آینده 27 هزار فرصت شغلی در مرکز استان اردبیل ایجاد و دغدغه‌ها را در این زمینه به حداقل برسانیم و با توجه به این بخش‌های صنعت و کشاورزی در استان اردبیل حائز میزان اشتغال بیشتری است باید به این حوزه‌ها توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به این که کارآفرینی و جذب و استخدام بیکاران باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد بیان کرد: درصدد هستیم با مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی از ظرفیت دانشجویان به نحو احسن استفاده کرده و در این زمینه تعامل دانشگاه‌ها با پارک علم و فناوری باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار اردبیل با بیان این که استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه اشتغال باید مورد توجه واقع شود اظهار کرد: به دنبال ایجاد اشتغال برای رونق تولید و کارآفرینی هستیم و برنامه‌های خوبی در این زمینه تدوین شده که انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی دقیق پیش برده شود.

بهنامجو اظهار کرد: احیای واحدهای صنعتی و نیز همکاری با بخش خصوصی برای ایجاد فرصت‌های شغلی یک فرصت جدی است که باید مورد توجه واقع شود و با استفاده از ظرفیت این مهم در راستای ایجاد توانمندی‌های شهری اردبیل بتوانیم فرصت‌های شغلی مناسبی را در سطح استان فراهم کنیم.

ایجاد 6000 فرصت شغلی در شهر اردبیل

فرماندار اردبیل نیز در ادامه گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم به تعهدات خود در راستای ایجاد اشتغال به شکل موفق عمل کرده و در ایجاد 73 درصد تعهدات خود جامه عمل بپوشانیم به طوری که از 8 هزار و 431 فرصت شغلی پیش‌بینی شده 6 هزار و 93 فرصت شغلی تحقق یافته است.

مسعود امامی‌یگانه افزود: تلاش ما بر این است که بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان اشتغال‌زایی را به وضعیت مطلوب رسانده و معضل بیکاری را که دغدغه مهم جوانان و بیکاران است را به حداقل برسانیم که باید برنامه‌های مناسبی در این زمینه تدوین شود.

فرماندار اردبیل بیان کرد: توانسته‌ایم با تحقق 64 درصد از عملکرد خود در بخش اشتغال موفق عمل کرده و در راستای اشتغال‌زایی در بخش صنعت و معدن نیز 3 هزار فرصت شغلی و در بخش کشاورزی 412 فرصت شغلی را فراهم کنیم که انتظار داریم تا پایان سال این میزان افزایش یابد.

ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در ادامه از ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی به میزان 220 میلیارد تومان خبر داد و گفت: ارائه این تسهیلات با هدف کمک به توسعه اشتغال به ویژه در مناطق محروم و روستایی است تا از مهاجرت معکوس نیز جلوگیری به عمل آید که در این راستا با در نظر گرفتن اهلیت دریافت‌کنندگان و نیز واجد شرایط بودن ارائه می‌شود.

قاسم رحیمی افزود: نظارت و پیگیری بر روند تسهیلات ارائه شده نیز از اهم اقداماتی است که پس از ارائه تسهیلات در نظر گرفته شده که به صورت مستمر در حال انجام است و به دنبال تعهد اشتغال‌زایی خود هستیم که امیدواریم بتوانیم با این اقدام در راستای اشتغال‌زایی موفق عمل کنیم.

وی بیان کرد: راستی آزمایی با استفاده از سامانه اشتغال نیز رصد می‌شود و خوشبختانه با وضعیت مطلوبی در حال پیش‌روی هستیم که انتظار می‌رود این میزان تا پایان سال نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/132/ ع

R41374/P/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی گفت: هدف بنیاد علوی برای سال جاری پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ هزار شغل در سطح کشور و مناطق جامعه هدف بنیاد علوی است. - اخبار اجتماعی -

مسعود پناهی؛ مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به نام‌گذاری سال 1403 از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: در همین ارتباط مؤسسه توانمندسازی و اقتصاد علوی زیرمجموعه بنیاد علوی به عنوان بازوی اجرایی در حوزه توانمندسازی محرومان و ایجاد اشتغال پایدار برای این افراد فعالیت‌ها و برنامه‌هایی را انجام می‌دهد.

وی افزود: هدف بنیاد علوی برای سال جاری پایه‌گذاری بیش از 100 هزار شغل در سطح کشور و مناطق جامعه هدف بنیاد علوی است که در این راستا با توجه به نام‌گذاری امسال، برنامه‌ریزی برای استفاده از مشارکت مردم در ایجاد 100 هزار فرصت شغلی پیش‌بینی شده است.

پناهی با اشاره به فراخوان برای استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم در ایجاد اشتغال گفت: در این زمینه با توجه به درگاه‌های مجازی و رسانه‌های مرتبط فراخوان جهت جذب تصمیم‌گیران و فعالان حوزه اقتصادی انجام شده و تاکنون 1500 نفر در این ارتباط ثبت‌نام کرده‌اند.

راه‌اندازی "مرکز توسعه کارآفرینی و اشتغال" در سازمان بهزیستی

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی ادامه داد: امسال بزرگترین رویداد آموزشی در حوزه تسهیلگران و مجریان اشتغال و توانمندسازی اقتصادی توسط مؤسسه توانمندسازی و اقتصادی بنیاد علوی در استان تهران شکل خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: از تاریخ 22 تا 27 اردیبهشت ماه این رویداد در مجتمع آموزش و فرهنگی امام خمینی(ره) در محل لواسان برگزار خواهد شد.

پناهی بیان کرد: مؤسسه توانمندسازی و اقتصادی علوی در حوزه اشتغال با 3 راهبرد (حمایت از کسب و کارهای خرد، کارگاهی و بنگا‌های کوچک) در بیش از 350 شهرستان و منطقه فعالیت دارد.

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی با اشاره به ایجاد 100 هزار فرصت شغلی در سال1403 گفت: ان‌شاءالله با رویکرد مشارکت و هم افزایی متقاضیان کسب و کار این هدف مهم محقق خواهد شد. 29 هزار میلیارد تومان جهت توسعه برنامه‌های اشتغال در بنیاد علوی در سال 1403 پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در اردبیل
  • رویداد صدرا دانشجویان را با فرصت‌های شغلی جدید آشنا می‌کند
  • فرصت داوطلبان کنکور برای ویرایش دروس و ترمیم نمرات از ۲۱ اردیبهشت
  • ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی در مجموعه‎ی پایانه بار یزد
  • تسهیلگری مجوزها و زیرساخت مشوق‌ ایجاد اشتغال است
  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال