Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:22:21 GMT

یک هزارو ۷۰۰ شغل در صنایع دستی زنجان ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۱۰۲۹

یک هزارو ۷۰۰ شغل در صنایع دستی زنجان ایجاد می‌شود

امیر ارجمند روز یکشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، اظهار داشت: ۸۱۴ اثر این استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که ۹۸ اثر، قابلیت بازدید و ورود گردشگر را دارد.

وی خاطرنشان کرد: زنجان دارای هفت موزه است که سه مورد آن‌ها خصوصی هستند همچنین مجموع تاسیسات گردشگری استان زنجان نیز ۲۴۳ مورد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارجمند با بیان اینکه سه هزار و ۶۰۰ گردشگر خارجی در سال جاری وارد استان زنجان شده‌اند، گفت: عمده گردشگران خارجی یعنی ۴۲ درصد از کشورهای اروپایی بوده و مجموع شمار گردشگران خارجی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در حوزه گردشگران داخلی نیز طی سال‌های ۹۶ تا ۹۸ عمده گردشگران به ترتیب از استان‌های تهران، البرز و آذربایجان شرقی بودند و بیش از ۴۰ درصد گردشگران داخلی از استان تهران به زنجان مراجعه می‌کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: سندی مبنی بر مسیرهای گردشگری با ۵۷ مسیر برای استان زنجان آماده شده که هفت مسیر آن بین استان‌های همجوار پیش‌بینی شده و در مسیر مشترک هدف‌های گردشگری استان‌های همسایه قرار دارد.

وی افزود: برنامه ۲ ساله‌ای نیز برای نمونه شدن استان زنجان برای گردشگری شمال غرب کشور پیش‌بینی شده که بر این اساس، زنجان مبداء گردشگری شمال غرب کشور باشد.

ارجمند گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان با تمرکز بر روی رفع موانع سرمایه‌گذاری بخش گردشگری، مراحل مختلف سرمایه‌گذاری را کوتاه کرده است و تا آبان سال جاری، موافقت اصولی سرمایه‌گذاری برای ۹ مورد صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اولین هتل سه ستاره استان زنجان در دهه فجر، کلنگ‌زنی و یک هتل‌آپارتمان نیز افتتاح می‌شود و تا خرداد سال آینده ۶ مجموعه گردشگری در حال احداث را افتتاح می‌کنیم.

رویکرد دستگاه قضایی در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است

دادستان مرکز استان زنجان نیز گفت: رویکرد دستگاه قضایی در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری بوده و در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی بر خود فرض می‌دانیم که از افسران فعال در این جنگ، بیش از حد توان حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام محسن کرمی اظهار داشت: دستورالعمل‌های اخیر رییس قوه قضاییه که به صورت مستمر پیگیر اجرای آن هستند، موید آشکار این موضوع است و در استان‌ها نیز ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است.

وی افزود: سامانه «حامی» برای پیگیری حمایت‌های حقوقی ایجاد شده که فعالان اقتصادی می‌توانند مسائل خود را با مراجعه به این سامانه طرح کرده و از مشاوره‌های لازم بهره‌مند شوند.

کرمی با بیان اینکه بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به مسائل بانکی است، گفت: رجوع به وثایق مازاد در این زمینه، ممنوع شده و مقرر شد به میزانی که بدهی واحدها تسویه می‌شود به همان اندازه، وثیقه نیز آزاد شود و برخی محدودیت‌های دیگر نیز با الزام قضایی، حل شد.

دادستان مرکز استان زنجان اظهار داشت: اکنون با حجم زیادی از تظلم‌خواهی از سوی کارگران مواجه هستیم که مطالباتی از واحدهای تولیدی دارند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی طبق دستورالعمل، مانع انتفال دستگاه‌ها برای توقیف در برابر مطالبات کارگران است که این ممانعت نیز در حمایت از کارگان است زیرا ممکن است کارگر، قطع همکاری کرده اما به جای وی کارگران دیگری در آن واحد مشغول باشند.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گردشگری در زنجان، مهجور است، گفت: استان زنجان ظرفیت‌های بالایی در این بخش دارد و استان چهارفصل با بسترهای خاص گردشگری است.

وی اظهار داشت: هدایت غیرعامل گردشگرِ غیررسمی به مقاصد گردشگری، بسیار مغفول مانده است در صورتی که گردشگر باید به صورت غیرعامل به مقاصد هدایت شود اما علاوه بر اینکه تعریفی برای هدایت گردشگران نداریم بلکه گردشگر رسمی را نیز به صورت غیرعامل از مقاصد، خارج می‌کنیم.

کرمی با بیان اینکه بخش زیادی از مردم، بصری بوده و با مشاهده اقدام به خرید می‌کنند، افزود: از ظرفیت بصری باید برای جذب گردشگر استفاده شود و این هم‌افزایی باید در استان دیده شود در حالی که در هدایت گردشگران به بازار تاریخی زنجان موفق نبوده‌ایم و مسائلی مانند ترافیک را هنوز نتوانسته‌ایم حل کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز گفت: گردشگری، یکی از مهمترین حوزه‌هایی است که در استان زنجان بر روی آن کار شده و نقشه راه آن نیز تهیه شده است و سه مورد از هفت هدف بنیادین سند آمایش سرزمین استان در پیشبرد برنامه‌های گردشگری است.

شهرام طهماسبی اظهار داشت: علاوه بر سند آمایش، سند راهبردی گردشگری با استفاده از صاحب‌نظران، ذینفعان و اساتید شکل گرفته و گردشگری در منظومه روستایی و طرح اشتغال روستایی نیز به صورت ویژه دیده شده است و نیازی به تدوین نقشه جدید نیست و متولیان از این اسناد و برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: به‌رغم تدوین تمام سندهای راهبردی مذکور، تنها پنج درصد اقتصاد استان در حوزه گردشگری بوده و ۲ درصد آن تبدیل به ارزش افزوده می‌شود و فاصله چند برابری با میزان معمول دارد.

طهماسبی افزود: فرودگاه زنجان، یکی از ظرفیت‌هایی که مغفول مانده در حالی که از این طریق نه تنها زنجان بلکه برای استان‌های دیگر نیز می‌توان گردگشر جذب کرد.

وی ادامه داد: در صورتی که دستگاه‌های اجرایی و متولیان این حوزه بتوانند همفکری و همکاری کرده و به جای تدوین نقشه راه دیگر، بنیاد صحیحی بر اسناد و طرح‌های موجود بگذارند، سریعتر و بهتر به نتیجه می‌رسند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز گفت: از آغاز برگزاری جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان‌ها از سال ۹۲ تا کنون ۵۲ جلسه در زنجان برگزار شده که ۱۱ مورد آن مربوط به سال جاری است.

علی یگانه‌فرد افزود: از مجموع ۲۸۰ مصوبه تا کنون ۷۶ درصد محقق شده و زنجان در ارزیابی عملکرد اتاق‌ها نیز وضعیت خوبی داشته و جزو استان‌های پیشرو است.

برچسب‌ها رونق تولید اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری زنجان گردشگر خارجی سرمایه گذاری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری زنجان گردشگر خارجی سرمایه گذاری زنجان رونق تولید اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری زنجان گردشگر خارجی سرمایه گذاری زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: امروزه با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب و کار‌های کوچک و متوسط و کسب و کار‌های دانش بنیان به ضرورت دیجیتالی سازی کسب و کارشان پی برده اند و در همین جهت برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ از برنامه‌ها و اولیت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک بوده است.

او افزود: برگزاری دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقمندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی با برند واچی https://vachi.ir/ کنند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

بیشتر بخوانید

ثبت ۵ اثر در آثار فاخر صنایع دستی کشور

عرب بیان کرد: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تأکید دارند و اقامتگاه‌های بوم گردی کاملا در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بوم گردی‌ها در اصفهک است.

 برند واچی نیز محصولاتش را به صورت کاملا سازگار با محیط زیست و با بهره گیری از سنت‌های قدیمی بسته بندی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود