Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@01:09:35 GMT

عزم قاطع سوریه برای آزادسازی ادلب

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۱۰۸۸

خرداد: به رغم تلاش و توافق روسیه و ترکیه برای برقراری آتش بس در استان ادلب در شمال غرب سوریه (در ۱۸ دی ماه)، گروه های تروریستی با زیر پا گذاشتن تمامی توافقات در روزها و ماه های اخیر بارها به ارتش و مردم سوریه حمله کرده اند، اقدامی که موجب شده ارتش این کشور عزم خود را برای آزادسازی شمال غرب سوریه جزم کند تا آخرین پایگاه تروریست ها در این کشور را برچیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد ،سوم بهمن بود که «یوری بورینکوف» رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه از کشته شدن ۵۵ نظامی و ۷۱ غیرنظامی سوری  بر اثر حملات گروه‌های تروریستی طی دو هفته اخیر در شمال غرب سوریه خبر داد. در مدت یاد شده همچنین ۹۴ نظامی و ۱۴۹ غیر نظامی سوری نیز زخمی شده‌اند.
براساس گزارش های منتشره، از نهم ژانویه (۱۹ دی) تروریست‌ها ۳۰ بار به منطقه کاهش تنش در ادلب حمله کردند و همزمان گروه‌های تروریستی ۶۳۸ بار مناطق مسکونی را هدف قرار دادند و فقط در یک روز (۲ بهمن) تروریست‌ها ۴۹ بار به مناطق لاذقیه، حلب، ادلب و حماه حمله کردند.
به رغم تلاش ارتش سوریه برای حفظ آتش بس به یکباره رسانه ها از حمله تروریستی به مواضع ارتش سوریه در حومه ادلب در روز پنج شنبه (سوم بهمن) خبر دادند که در اثر آن حدود ۴۰ نظامی سوری جان باختند و ۸۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
این اقدامات تروریستی پی در پی موجب شد تا ارتش سوریه نیز برای جلوگیری از تلفات بیشتر عملیات نظامی خود را در روزهای اخیر در استان ادلب آغاز کند و به پیروزی هایی دست یابد.
روز شنبه (دیروز) شبکه «المیادین» با انتشار خبر عملیات ارتش سوریه و پیشروی آن در شرق ادلب، گزارش داد که ارتش سوریه شهرک «تلمنس» واقع در شرق «معره النعمان» را از عناصر تروریستی بازپس و آن را تحت کنترل خود گرفت.
ارتش سوریه روز جمعه نیز موفق شده بود، پس از درگیری شدید با عناصر تروریستی حاضر در شرق ادلب بر شش شهرک مهم «الدیر الغربی»، «تقانه»، «معره الشمارین»، «کرسیان»، «ابوجریف» و «الدیر الشرقی» مسلط شده و این شهرک ها را از کنترل و تصرف تروریست‌های اجناد القوقاز (سربازان قفقاز) و جبهه النصره خارج کند.
شرایط امنیتی در شمال غرب سوریه در روزهای اخیر تا حدی بغرنج شده که وزارت خارجه سوریه روز گذشته (شنبه) در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت، عملیات ارتش این کشور در غرب استان حلب و استان ادلب را واکنش به جنایات گروه‌های تروریستی اعلام کرد.
سوری ها در این نامه‌ گفته اند که گروه‌های تروریستی و در رأس آن گروه النصره به اقدامات تروریستی و حملات خود به مناطق مسکونی، مقرها و مراکز خدمت‌رسان مانند درمانگاه‌ها، مدارس، عبادتگاه‌ها در استان حلب و استان ادلب ادامه می‌دهند که در پی این حملات شمار زیادی از شهروندان کشته و یا زخمی شده‌اند و بسیاری از زیرساخت‌ها نیز تخریب شده است.
وزارت خارجه سوریه در نامه خود همچنین تاکید کرد که عملیات نظامی ارتش سوریه و همپیمانان تا نابودی کامل تروریست‌های داعشی و النصره و سایر گروه‌های تروریستی ادامه خواهد یافت.
بنا به گزارش ها هم اکنون ارتش سوریه با پیشروی میدانی جدید در جنوب استان ادلب دو روستا را آزاد و به کمتر از نیم کیلومتری شهر «معره النعمان» پایگاه مهم تروریست‌های جبهه النصره در جنوب استان ادلب رسیده است.
شهر معره النعمان در مسیر جاده مواصلاتی میان دمشق (پایتخت سوریه) و شهر حلب (پایتخت اقتصادی) در شمال سوریه است و نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر تا دمشق و هشتاد کیلومتر تا شهر حلب فاصله دارد و از موقعیت استراتژیک مهم و آب و هوایی معتدل برخوردار است.
این شهر که قدمتی چند هزار ساله دارد و به زادگاه شاعر و فیلسوف معروف ابوالعلاء المعری و آثار باستانی کهن خود معروف است، در اکتبر ۲۰۱۲ به تصرف تروریست‌ها درآمد.
شواهد نشان می دهد که ارتش سوریه عزم خود را برای آزادسازی استان ادلب و غرب استان حلب به عنوان آخرین پایگاه تروریست ها جزم کرده است (البته اگر شرایط جدیدی پیش نیاید) به نحوی که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک مقام نظامی این کشور نوشت، ارتش سوریه مصمم است که به نقض مکرر و تجاوزات گروه تروریستی جبهه النصره و گروه‌های وابسته به آن علیه غیرنظامیان در مناطق امن و مواضع ارتش در حلب و ادلب کاملا پایان دهد.
سوری ها اعتقاد دارند، گروه جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی که در صف آن هستند به کرات در منطقه کاهش تنش در استان ادلب و غرب حلب با نقض آتش‌بس به حملات روزمره خود علیه مناطق مسکونی و مواضع نیروهای مسلح ادامه می‌دهند. آنها با راکت‌های مختلف و خودروهای بمب گذاری شده مناطق امن را هدف می‌گیرند و موجب شهادت غیرنظامیان و ایجاد ترس و وحشت در بین آنها می‌شوند و نمی‌شود اجازه داد که این وضعیت ادامه پیدا کند.
به اعتقاد کارشناسان مسایل سیاسی – نظامی احتمال دخالت ارتش ترکیه بر توقف عملیات ارتش سوریه علیه تروریست ها وجود دارد ولی اگر اتفاق خاصی رخ ندهد ارتش سوریه می تواند طی هفته های آینده قضیه استان ادلب به عنوان آخرین پایگاه تروریست ها را حل و به تروریسم و جنگ ۱۰ ساله در این کشور پایان دهد، جنگی که از اسفند ماه ۱۳۸۹ در این کشور ضدصهیونیستی آغاز شده است. برچسب ها: سوریه ، ادلب

منبع: خرداد

کلیدواژه: سوریه ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ

(تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • امیر محمودی: جوانان ما به تهدیدات پاسخ قاطع خواهند داد/ غزه در مقابل تمام دنیا ایستاده است + فیلم
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند