Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه‌ جهاد دانشگاهی و سازمان اوقاف امور خیریه با موضوع استفاده از فناوری تولید خارج رحمی جنین و تکنیک اخذ سونوگرافیک تخمک از گاو زنده صبح امروز طی نشستی با حضور رؤسا و جمعی از مدیران این دو دستگاه به امضای طرفین رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، مهدی پندار معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه این  سازمان در ابتدای نشست  استفاده از فناوری تولید خارج رحمی جنین و تکنیک اخذ سونوگرافیک تخمک از گاو زنده، موضوع این تفاهم‌نامه را از نیازهای اساسی کشور برشمرد و گفت: این تفاهم‌نامه در راستای ابلاغیه نوزده بندی مقام معظم رهبری در خصوص اداره موقوفات مبنی بر نیازهای کشور پیگیری و تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه دو بعد اساسی دارد که بعد داخلی آن تکثیر و تولید نژادهای دامی است و بعد خارجی آن این است که کشور تا حد زیادی غنی می‌شود و از واردات دام زنده بی‌نیاز می‌شویم.

پندار در ادامه به  فرآیند تولید گوساله با استفاده از فناوری تولید خارج رحمی جنین و  تکنیک اخذ سونوگرافیک تخمک از گاو زنده اشاره کرد و گفت: تمامی مراحل مربوط به پتنت به‌خوبی طی شده است.شرکت مشترکی که یک شرکت پژوهشی و دانش‌بنیان است زیر نظر صندوق پژوهش و فناوری اوقاف فعالیت خواهد کرد. ایستگاه اصلی این فعالیت‌ها ملارد است و ان‌شاءالله کار در مزرعه بزرگ شهریار نیز ادامه پیدا کند و در استان گلستان هم پیگیری خواهد شد. 

در ادامه حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی نیز در سخنانی گفت: مقام معظم رهبری با اشاره به کلام ارزشمند حضرت علی(ع) فرمودند غربی‌ها با علم و فناوری به قدرت رسیدند و حالا از به دست آمدن آن توسط کشورهای دیگر احساس خطر می‌کنند. 

وی ادامه داد: ما در جهاد دانشگاهی با توجه به آنچه در اصول دینی‌مان توصیه شده و ازآنجایی‌که جمهوری اسلامی برای اقتدار و پیشرفت خود باید به علم و فناوری تکیه کند سعی کردیم در این راستا فعالیت کنیم.

طیبی افزود: خوشحالیم که خاموشی، ریاست سازمان اوقاف نیز به اهمیت موضوع تفاهم‌نامه توجه دارند.

محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت امنیت غذایی برای استقلال کشورها گفت: تأمین‌ دام‌های گوشتی از چالش‌هایی است که در این حوزه وجود دارد. هدف جهاد دانشگاهی در طرح‌های فناورانه‌ای که به مقام معظم رهبری هم ارائه داده‌اند این بوده که طی دو سال کشور را ازاین‌جهت بی‌نیاز کنند.

وی افزود: امیدواریم با مشارکتی که از سوی اوقاف رخ می‌دهد این تفاهم‌نامه را اجرایی کنیم. فضای خوبی در داخل و خارج کشور برای ادامه فعالیت در حوزه اصلاح نژاد دام وجود دارد. اصلاح گاومیش و شترهای دو کوهانه نیز از پروژه‌های بعدی جهاد دانشگاهی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی نیز در بخش دیگر این نشست بابیان اینکه من واقعاً جهاد دانشگاهی را جهاد دانشگاهی می‌بینم، به اهمیت لزوم تولید علم و فناوری در کشور و سرعت عمل در این زمینه اشاره کرد.

وی با ارزآور برشمردن تولید دام برای کشور گفت: خلأهای لجستیکی در راستای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه باید پر شود. ما تلاش می‌کنیم آن امکاناتی که ازلحاظ سخت‌افزاری نیاز است را در اختیار جهاد دانشگاهی قرار دهیم.

خاموشی تأکید کرد: امیدواریم تا آخر سال سه فارم از جمله فارم ملارد و فارم شهریار به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/4127/

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه جهاد دانشگاهی علمی و دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود

فاطمه شیرازی، حافظ، قاری و داور مسابقات قرآن با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: اولین سالی است که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنم و مشتاق هستم تا بدانم عرصه‌های فعالیت سازمان اوقاف در بخش‌های مختلف به چه صورت است. البته با فعالیت قرآنی سازمان از سال ۱۳۷۴ آشنا هستم از چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن همراه اوقاف بوده ام و کاملاً به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اشراف دارم.

وی اظهار کرد: اما در زمینه حمایت اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و اهدافی که برای وقف بیان شده که موقوفه حفظ شود و در راستای نیت واقف باشد، مسلماً در اقداماتی که در عرصه علمی صورت می‌پذیرد به عنوان مثال در حوزه تولید وسایل پزشکی که تکنولوژی آن در دست کشورهای اروپایی است مانند فیلتر دیالیز که در دوران تحریم به مشکل برخوردیم و در این نمایشگاه مشاهده کردیم که یکی از شرکت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و باعث خرسندی است اگر اوقاف در این زمینه سرمایه گذاری کند. قطعاً واقفان نیز خشنود خواهند شد.

شیرازی بیان کرد: امید است اوقاف در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی مستدام باشد. در عرصه کمک به فناوری و هر آنچه باعث شود ایران ما یک پله بالاتر رود ارزشمند است و باید مردم مشارکت داده شوند. ما مردم خالص و مخلص و جوانان نخبه داریم که باید به کار گرفته شوند و مسئولان اهتمام داشته باشند که بتوانیم ایران را ارتقا دهیم و در دنیا بدرخشد.

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که جای کار دارد بحث تأمین دارو است که با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت سازمان اوقاف می‌توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم. البته قبل از هر اقدامی باید حول محور پیشگیری فعالیت شود و اوقاف نیز می‌تواند در این زمینه ورود کند.

کد خبر 6092189 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم