Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:33:22 GMT

آثار هنری با انگیزه شرکت در جشنواره خلق نمی شوند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۳۲۵۳

آثار هنری با انگیزه شرکت در جشنواره خلق نمی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، صابر سهرابی شامگاه یکشنبه در آئین پایانی شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان ایران، سروناز با بیان اینکه این جشنواره بعد از ۲۲ سال با همت و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان ایران در شیراز برگزار شده است، گفت: نگارش متن و فیلم مکمل هم است؛ اما هریک جهان و هویت خاص خود را در بیان تجربه هنرمند دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنر در هر قالب و حوزه‌ای ارجمند و ارزشمند است و آنگاه که از اندیشه بکر جوان برمی‌خیزد، حلاوت و شیرینی دیگری می‌یابد، گرچه در جشنواره‌ها آثار هنری را در حال رقابت می‌بینیم، آنچه مسلم است هیچ اثر هنری با انگیزه شرکت در جشنواره خلق نشده است.

دبیر جشنواره سروناز با بیان اینکه شرط نخست انتخاب و خلق هر اثر هنری دلبستگی و عشق است، افزود: فراخوان شصت و سومین جشنواره سینمای جوانان (سروناز) در مردادماه ۱۳۹۷ منتشر گردید که با استقبال چشمگیر هنرمندان و جوانان مواجه شد.

شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه (سروناز) و جشنواره سینما و ادبیات پس از ۲۲ سال از پنجشنبه سوم بهمن ۹۸ در شیراز آغاز که این جشنواره در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس برپا شد و بیش از ۱۵۰ سینماگر جوان میهمان شیرازی‌ها بودند.

از ابتدای آغاز به کار جشنواره سروناز ۴۲۲ فیلم داستانی، ۱۰۹ مستند، ۵۱ پویانمایی و اثر ۷۹ تجربی در بخش فیلم کوتاه به جشنواره رسید؛ همچنین در حوزه فیلمنامه ۴۴۰ اثر آزاد و ۱۵۰ اثر اقتباسی و در حوزه عکس نیز ۱۱۹۲ تک عکس و ۳۸۵ قطعه در قالب مجموعه عکس به دبیرخانه ارسال شد.

از این تعداد در بخش فیلم کوتاه ۹۳ اثر داستانی، ۴۶ مستند، ۱۹ پویانمایی و ۸ اثر تجربی، در بخش سینما ادبیات ۱۲ اثر، در بخش فیلمنامه ۹ اثر آزاد و ۱۵ اثر اقتباسی و در بخش عکس نیز ۳۴ تک‌عکس و چهار مجموعه عکس به بخش نهایی راه یافتند.

فیلم‌ها در ۱۴ سانس بر روی پرده‌ای رفت؛ ۱۲ سانس مربوط به جشنواره منطقه‌ای و دو سانس نیز مربوط به جشنواره سینما و ادبیات بود که در پایان هر روز نیز جلسه نقد و بررسی با حضور فیلمسازان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگانی از استان‌های فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان، اصفهان، قم، مرکزی و البرز در این جشنواره حضور داشتند.

کد خبر 4836015

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز فرهنگ و ارشاد فارس جشنواره منطقه ای انجمن سینمای جوان بارش برف بوشهر دهه فجر سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین ایلام شیراز انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار غیرشعاری می تواند ذهنیت جوانان را به فرزندآوری مثبت کند

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد قائمیان بازیگر سینما،‌ تئاتر و تلویزیون در گفت و گو با ستاد خبری جایزه ملی جوانی جمعیت درباره تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه و نقش موثر هنر در راستای تقویت روحیه جوانی جمعیت نکاتی را مطرح کرد.

قائمیان درباره تهدیدات جمعیتی سال‌های آتی در ارتباط با پیری و میانسالی جمعیت گفت: هر چند سالمندان هم می‌توانند در توسعه کشور نقش داشته باشند اما آن نقش خلاقانه و ایده پردازانه‌ای که جوانان می‌توانند در پیشرفت کشور داشته باشند را ندارند.

وی با اشاره به ساختار جمعیتی در نسل‌های آتی گفت: ما نیاز داریم که دولت به تسهیلات بیمه‌ای و اعتبار، مداخلات پزشکی و سلامتی جامعه نیز توجه ویژه داشته باشد تا نسل جوان به راحتی به فرزندآوری توجه کند و فرزندآوری را یکی از برنامه‌های سال‌های ابتدایی تشکیل خانواده‌ درنظر بگیرند.

وی با اشاره به نقش هنر در راستای تقویت روحیه جوانی جمعیت گفت: باید با ساخت فیلم‌، سریال‌ و مستندهای به دور از شعارزدگی، ذهنیت مثبت جوان امروز نسبت به فرزندآوری را تقویت کرد و جامعه را نسبت به تهدیدات پیری جمعیت آگاه کرد.

قائمیان با اشاره به زنگ خطرهای جمعیتی در کشور گفت: قانون جوانی جمعیت می‌تواند کمک کننده به برون رفت از بحران سالمندی باشد، البته این اتفاق با موج رسانه‌ای و تبلیغات درون و برون مرزی نیز خیلی مرتبط است چرا که ما باید تبلیغات مناسب در این راستا داشته باشیم، مطالعات جمعیتی هم باید هدفمند و براساس شرایط ما در برهه کنونی باشد و باید بتوانیم شعارهای مناسب دراین راستا تولید کنیم.

وی در پایان با اشاره به تسهیلات حمایتی برای فرزندآوری گفت: جوانان ایران باید پشتوانه حمایتی هم برای ازدواج و هم فرزندآوری صحیح داشته باشند و با برنامه ریزی، قانون جوانی جمعیت به بار بنشیند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • دعوت مربی کردستانی به اردوی تیم ملی
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • آثار غیرشعاری می تواند ذهنیت جوانان را به فرزندآوری مثبت کند
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه