Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، این نشست تخصصی امروز (یکشنبه) در دو بخش صبح و بعدازظهر با حضور محسن آشوری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در بمبئی، سکینه خان رئیس بخش زبان و ادبیات فارسی و جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه بمبئی، برگزار شد.

در نشست صبح، به موضوع روش تحقیق و پژوهش و شیوه نگارش پرداخته شد که ازسوی جان برتو استاد دانشکده سنت جوزا ایالت تامیل نادو برگزار و نشست بعد از ظهر با حضور وابسته فرهنگی کشورمان ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست، اشفاق مرتضوی، یکی از استادان بخش زبان و ادبیات فارسی گفت: اساتید و دانشجویان دانشگاه، تمام همت خود را برای گسترش زبان و ادبیات فارسی در جامعه هند به کار بسته‌اند. زبان فارسی بیش از هشت قرن زبان رسمی هند بوده و امید است که دوباره به جایگاه اصلی خویش باز گردد.

رئیس بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگتاه بمبئی با اشاره به تاریخچه دپارتمان زبان و ادبیات فارسی، گفت: دپارتمان زبان و ادبیات فارسی در سال ۱۹۶۴ میلادی تأسیس شد و سالانه برنامه‌های گوناگونی را با حضور اساتید از مؤسسات و مراکز آموزشی مختلف با هدف ارتقا سطح کیفیت آموزشی دانشجویان برگزار می‌کند.

رئیس بخش زبان و ادبیات فارسی افزود: نشست تخصصی «نگاهی به زبان فارسی از گذشته تا به حال در شبه قاره» از زمره آنها به شمار می‌رود که برای همه دانشجویان و محققین بسیار مفید خواهد بود. این دانشگاه هم‌اکنون دانشجویانی در دوره‌های مختلفی همچون مقدماتی، دیپلم، پیشرفته، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش می‌کند.

آشوری، وابسته فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در بمبئی نیز با بیان اشتراکات بین دو تمدن بزرگ مشرق زمین یعنی ایران و هند که بیانگر وجود ارتباط فرهنگی بیشماری میان آن‌ها بوده است، گفت: یکی از این اشتراکات فرهنگی زبان فارسی است که به مدت بیش از هشت قرن زبان رسمی و اداری هند بوده است.

وابسته فرهنگی کشورمان در بمبئی در ادامه با بیان موضوع مهاجرت هنرمندان خوشنویس از ایران به هند، گفت: هنرمندانی چون محمد حسین کشمیری، محمد باقر زرین قلم و ماناک دهلوی و دیگران هم خوشنویسی را در هند رواج دادند.

وی در ادامه، افزود: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راستای وظایف خود نیز تمام همت خود را برای گسترش زبان و ادبیات فارسی به کار گرفته است. بنیاد سعدی نیز از شما زبان‌آموزان، پشتیبانی خواهد کرد تا بتوانید همواره بر دانش خود در عرصه زبان و ادب فارسی بیافزایید.

برچسب‌ها هند ادبیات فارسی تاریخ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند ادبیات فارسی تاریخ هند ادبیات فارسی تاریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۳۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان به اتفاق همکاران بخش فرهنگی سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان از کرسی زبان فارسی دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه دولتی نخجوان بازدید کردند.

 این جلسه  با حضور رئیس دانشگاه، معاون   و تعدادی از مدیران  و اساتید زبان فارسی دانشگاه و نماینده وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در جمهوری خود مختار نخجوان برگزار شد.

در این جلسه، حاضرین در مورد وضعیت آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختار نخجوان و راه‌های توسعه ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی در این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

دیگر خبرها

  • چهره‌های مشهور ادبیات که مست عشق پارسا پیروزفر را دیدند | میرجلال‌الدین کزازی: از آغاز تا انجام، شادمان و خشنود بودم...| تصاویر
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • شاعری که براساس دانش ادبی شعر نسروده!
  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان
  • علت مشکلات جیدون سانچو در منچستریونایتد از زبان تیری آنری (زیرنویس فارسی)
  • ادبیات فارسی بر قله جهان + فیلم
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان