Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:26:32 GMT

نقشه گیاهان دارویی خراسان جنوبی تعیین تکلیف شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۳۷۸۴

نقشه گیاهان دارویی خراسان جنوبی تعیین تکلیف شود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: بخش‌هایی که در نقشه راه گیاهان دارویی دیده شده باید برای سازمان جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مرتبط تکلیف شود تا بتوانیم به عملکرد و اجرای مطلوب برسیم.

مشیرالحق عابدی، معاون امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی، یکشنبه شب ۶ بهمن، در جلسه بررسی نقشه گیاهان دارویی استان، اظهار کرد: باتوجه به ۱۸ سال خشکسالی در حوزه کشاورزی از نرم خود پایین نیامدیم چراکه روش‌های نوین آبیاری را اجرا کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به تدوین این نقشه راه، ادامه داد: باید ببینیم آیا محصول تولیدی ما کفاف فرآوری خواهد داشت که باید در این راستا تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، معاون امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی یادآور شد: گفتمان‌سازی چالشی بین دانشگاهیان و مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در زمینه اجرایی شدن این نقشه راه تعیین‌کننده باشد.

عابدی با تاکید بر فرآوری گیاهان دارویی، گفت: در همایش عناب که توسط جهاددانشگاهی در سال جاری برگزار شد متوجه شدیم که می‌توان از عناب محصولاتی مانند شکلات عناب تولید کرد که باید این روند ادامه یابد.

سعید احمدی زاده، رییس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای این نقشه راه، حدود ۱۵ میلیارد تومان پروژه در حوزه گیاهان دارویی تعریف شد که به تهران ارسال شد.

وی با اشاره به تعریف ۲۰ میلیارد تومان پروژه تحقیقاتی، افزود: در این نقشه می‌خواهیم ببینیم چه کارهایی باید انجام دهیم تا به سطح مطلوب برسیم.

رییس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی ادامه داد: اگر اعتبارات تحقق پیدا کند، گیاهان دارویی استان در سطح بین المللی معرفی خواهد شد و فروش افزایش خواهد یافت.

در این جلسه نقشه گیاهان دارویی استان با حضور مدیران و کارشناسان امر بررسی شد تا راهکارهای اجرایی مشخص شود. مقرر شد در جلسات بعدی به بررسی بخش‌های دیگر این نقشه راه با حضور دستگاه‌های مرتبط پرداخته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی گياهان دارويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۳۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار

فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، اولین دوره برداشت جلبک‌های دارویی توسط مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ای منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره‌کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

نفیسه گل بشیر‌زاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها، اظهار داشت: برداشت این گونه جهت برسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود : با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای برسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد. همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ای مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت برسی خواص دارویی برداشت شد.

گلبشیر زاده عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تسنیم، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار