Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: در فرایند جدید(یکپارچه) صدور کارت بازرگانی با سامانه اعتبار سنجی و استعلامات، تاثیر و تسریع را در روند کار شاهد خواهیم بود و استعلامات شفاف سازی می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: 2 سال است که پیگیر این توافقنامه بودیم که امروز به سرانجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به واسطه زمان بر بودن و سنتی بودن قوانین شخص به صورت کامل احراز صلاحیت نمی شد اما با سامانه اعتبارسنجی و استعلامات تاثیر و تسریع را در روند کار شاهد خواهیم بود.

دهقانی نیا گفت: در این فرایند اسناد کم می شود و زمان صدور نیز کاهش خواهد یافت. 

حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق ایران گفت: در شرایطی که صدور کارت موضوعی است که بر اساس مصوبه هیئت وزیران تعیین می شود. در گذشته داشتن دفتر تجاری و سواد مطرح نبود و قوانین برای در اختیار قراردادن کارت بازرگانی برای هر شخصی امکان پذیر بود و این امکان سواستفاده را بیشتر می کرد. کسی که اقدام به خرید کارت می کند باید سواد داشته باشد در سالهای اول محدودیت خرید خواهد داشت و مالیات علی الحساب در ابتدای فرایند صدور کارت اخذی می شود که فرار مالیاتی را به صفر می ر ساند.

سلاح ورزی افزود: قبلا بعد از بارگذاری مدارک به اتاق ارجاع می شد و بعد از راستی آزمایی کارت صادر می شد اما در مرحله جدیدسامانه صدور کارت برای رصد بهتر به صورت یکپارچه شده است. متقاضیان صدور و تمدید کارت بازرگانی با مراجعه به سامانه صدور کارت درخواست کارت می کنند که بعد از استعلامات کارت جدید صادر می شود که با اصلاحات جدید شاهد کاهش تخلفان و فساد خواهیم بود.

او افزود: با توجه به اعتبار یکساله کارت های بازرگان در فرایند تمدید کارت نیز مفاساحساب و تمهیدات گمرکی به صورت سیستمی در سامانه جدید انجام می شود.

 سلاح ورزی گفت: سرعت پاسخ به استعلامات در بهبود فضای کسب و کار تاثیر گذار خواهد بود و تجمیع کل فرایندها نیز تاثیر قابل توجهی در تسهیل و بهبود فعالیت های تجاری خواهد داشت.

محمدجواد هادی مدیر سامانه اعتبار سنجی و رتبه‌بندی اعتباری وزارت صمت گفت: با توافق انجام شده از امروز شاهد اصلاح در صدور کارت بازرگانی خواهیم بود.

او افزود: تا الان سامانه مستقلی نداشتیم و تاکنون در اتاق بازرگانی انجام می شد و مدارک  تحصیلی و گواهی سوپیشینه به صورت چشمی رصد می شد بنابراین در سامانه جدید اتاق تایید را در سامانه خود انجام می دهد برای تحقق پنجره واحد اکنون درگاه یکپارچه صدور کارت تشکیل شده است و درخواست کارت و صدور کارت در سامانه جامع تجارت انجام می شود. 

سامانه یکپارچه از سال 97 عملیاتی شد اما به دلیل اختلاف نظرهایی که اتاق بازرگانی و ستاد قاجاق کالا و ارز وجود داشت اجرایی شدن به طول انجامید و اکنون بعد از برطرف شدن اختلافات این سامانه راه اندازی شده است. 

فرایند جدید صدور کارت بازرگانی از ابتدای هفته آینده شروع می شود و ظرف چند هفته تمام مفاد عملیاتی خواهد شد. در اصلاح صدور و تمدید کارت بازرگانی از سواستفاده ها جلوگیری می شود و در کاهش مفاسد و تخلفات تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 با انتقال فرایند در سامانه جامع تجارت اسناد فیزیکی  از جمله گواهی حساب جاری حذف می شود و با استعلام از بانک مرکزی این کار انجام خواهد شد. همچنین استعلام سابقه محکومیت نیز با همکاری قوه قضائیه به صورت سیستمی انجام خواهد شد و نیاز به مراجعه فرد به مراکز برای استعلامات نخواهد بود. 

محمد مظلومی مدیرعملیات پخش فرآورده‌های نفتی در ارتباط تلفنی گفت: با استفاده از ناوگان حمل و نقل و همکاری با وزارت کشور و سازمان های امنیتی و اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه بنزین تلاش ها بر این است که با کمترین مشکل شاهد کاهش مصرف و قاچاق باشیم.

 در بخش نفت و گاز با اجرای طرح پیمایش از 52 میلیون لیتر به 43 میلیون لیتر در روز کاهش مصرف داشته ایم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کارت بازرگانی تخلفات قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای فروش گواهینامه‌؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان

گواهینامه رانندگی یک مدرک قانونی است که شخص می‌تواند با داشتن آن از وسیله نقلیه خود استفاده کند. در صورت نداشتن گواهینامه رانندگی پلیس حق دارد راننده را جریمه کند. اولین اقدام اکثر جوانان پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی دریافت گواهینامه رانندگی است. شور و هیجان جوانی برای دریافت کارت گواهینامه رانندگی و بی حوصلگی می‌تواند از جمله مواردی باشد که باعث می‌شود برخی افراد به جای طی کردن روند قانونی دریافت گواهینامه از طریق راه‌های نادرست اقدام به دریافت آن کنند.

به گزارش مهر، در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان؛ در اولین آزمون رانندگی قبول شوید، با خرید سوالات آئین نامه رانندگی با آخرین تغییرات شما دیگر نیازی به خواندن کتاب آئین نامه نخواهید داشت. فروش مدرک معتبر، فروش گواهینامه رانندگی، فروش مدرک تحصیلی استعلامی، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکتری و. مشاهده می‌کنیم.

کلاهبرداران به شرط استعلام و صحت گواهینامه اقدام به فروش آن می‌کنند و شهروندان را به دام خودشان می‌اندازند و برخی از این کلاهبرداران هم پس از دریافت وجه متواری می‌شوند و دیگر پاسخگو نیستند.

یکی از مال‌باختگانی که فریب این گونه تبلیغات فضای مجازی را خورده است، می‌گوید: ۶ ماه بود که با صفحه مجازی فروش گواهینامه رانندگی آشنا شده بودم و اعتماد کردم و پول کارت به کارت کردم و قرار شد که گواهینامه رانندگی صادر کند، از واریز پول یک هفته می‌گذرد و موبایلش خاموش است و در شبکه‌های اجتماعی هم یک هفته است که فعال نشده؛ فریب خوردم، گواهینامه پایه ۳ می‌خواستم و برای شروع کار مبلغی را واریز کردم و قرار بود مابقی مبلغ را موقع تحویل گواهینامه پرداخت کنم؛ که الان دیگر در دسترس نیست.

سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا گفت: صدور مجوز‌های رانندگی تابع قوانین و مقررات برابر آئین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی است و این مجوز تابع یک سری فرآیند قانونی است.

وی افزود: از هموطنان درخواست می‌شود به هیچ وجه فریب این تبلیغات کلاهبرداری را نخورند، زیرا اگر با گواهینامه جعلی تصادف کند و منجر به فوت فردی شود به دلیل جعلی بودن گواهینامه رانندگی قتل عمد محسوب می‌شود؛ لذا افراد به جای پرداخت هزینه‌های زیاد و مرتکب تخلف شدن از ظرفیت‌های پلیس راهور برای دریافت گواهینامه استفاده کنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا بیان کرد: در این تبلیغات کلاهبرداران متخلف اقدام به دریافت هزینه‌هایی از افراد می‌کنند و دیگر هیچ ارتباطی با این‌ها برقرار نمی‌کنند و مدرکی هم صادر نمی‌شود و اگر هم گواهینامه‌ای دریافت کنند صرفاً یک کارت شبیه به گواهینامه رانندگی است و در سامانه‌های پلیس اصالت ندارد و رانندگی با گواهینامه جعلی جرم است و سامانه پلیس در سراسر کشور قابلیت شناسایی گواهینامه جعلی از اصلی به واسطه هوشمند بودن را دارد.

سرهنگ‌کرمی اسد گفت: به دلیل سیستمی بودن فرآیند دریافت گواهینامه رانندگی امکان چاپ و صدور گواهینامه بدون طی مراحل قانونی اصلاً وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • شعار ثبت نام؛ ثبت‌نام مطلوب و خانواده مداری است
  • خبر مهم شورای نگهبان برای کاندیداهای دور دوم انتخابات
  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • فیلم| تخلفات صنفی طلا فروشان تبعات دارد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی و دردسر‌های بعدش!
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • ماجرای فروش گواهینامه‌؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان