Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هدف از ورزش حفظ سلامتی است، اما گاهی برخی رشته‌های عجیب ورزشی سلامت افراد را نیز به خطر می‌اندازد. ورزش‌هایی وجود دارند که در عین عجیب بودن در کشور‌های مختلف دنیا طرفداران خاص خود را دارند. به شکلی که مسابقات رسمی برای این ورزش‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیگ سنگ کاغذ قیچی

این بازی که برای خیلی‌ها به عنوان تفریح و سرگرمی و یا به عنوان روشی برای انتخاب در ابتدای بازی‌های دیگر به کار گرفته می‌شود در برخی از کشور‌ها به صورت مسابقات رسمی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

جالب است بدانید لیگی سال ۲۰۰۶ در لاس و گاس آمریکا برگزار شد که ۲۵۷ نفر از سراسر آمریکا در آن شرکت کردند و به برنده جایزه‌ای معادل ۵۰ هزار دلار اهدا شد.

غواصی در لجن

غواصی در لجن یکی از ورزش‌های پرطرفدار در بریتانیا است. شنیدن نام این رشته ورزشی برای خیلی از افراد حالت مشمئز کننده‌ای ایجاد می‌کند. در این رشته ورزشی شرکت کنندگان باید در مسیر ۵۵ متری گل آلود، متعفن و بدبو غواصی کنند و هر شخصی بتواند در کمترین زمان این کار را انجام بدهد، برنده مسابقه خواهد شد. رکورد این مسابقه یک دقیقه و ۳۵ ثانیه و متعلق به فیلیپ جان است.

سپک تاکرا

این ورزش که در مالزی محبوبیت زیادی دارد شبیه والیبال است، اما به جای دست، از پا برای پرتاب توپ از روی تور استفاده می‌شود. در این بازی هر تیم سه بازیکن دارد که بازیکنان در ۲ طرف یک تور قرار می‌گیرند و با پا توپ را به حرکت در می‌آورند. در این بازی از شانه یا سر نیز برای ضربه زدن به توپ نیز استفاده می‌شود، اما ضربه با دست ممنوع است. سپک به معنای لگدزدن و تاکرا به معنی توپ است.

رقابت‌های پرتاب چکمه

رقابت‌های پرتاب چکمه از سال ۱۹۷۵ از سوی دریانوردان فنلاندی آغاز شد. تکنیک پرتاب چکمه برگرفته از تکنیک پرتاب دیسک و نیزه است و به این صورت است که یک چکمه را بر می‌دارند و به دوردست‌ها پرتاب می‌کنند. رقابت‌های قهرمانی پرتاب چکمه با حضور ۶۰ نفر در برلین برگزار شد. قهرمان جهانی در این رشته ورزشی نیز مردی فنلاندی است.

بوکس شطرنجی

بوکس شطرنجی مخلوطی از ورزش بوکس و شطرنج است. در ورزش بوکس شطرنج ورزشکاران ابتدا سه دقیقه شطرنج که روی رینگ بوکس قرار دارد بازی می‌کنند و سپس مبارزه بوکس آن‌ها آغاز می‌شود. هر فردی که بتواند در هر رشته برنده شود بازی را به نفع خود تمام کرده است.

در مجموع ۶ راند شطرنج بازی می‌شود. هر راند چهار دقیقه است. پس از هر راند شطرنج رقبا یک راند مبارزه می‌کنند. در مجموع پنج راند بوکس بازی می‌شود و هر راند سه دقیقه است. در صورت تساوی در ۱۱ راند، یک راند سه دقیقه‌ای شطرنج به این مسابقه اضافه می‌شود. نام دیگر این ورزش بوکسنج است.

ورزش اتو کشی

یکی از رشته‌هایی که افراد را در موقعیت سخت قرار می‌دهد ورزش اتو کشی است. به این صورت که افراد با لباس‌های چروکیده در دست و میز اتوی خود به جا‌های مختلف و خطرناک می‌روند. این رشته نیاز به تمرکز بالا و مهارت زیادی دارد. در این رشته باید بتوانید در هر موقعیت لباس خود را اتو کنید. به عنوان مثال هنگام دوچرخه سواری، آویزان بودن در ارتفاع، موج سواری و یا هر حالتی که به نظر سخت است باید بتوانید این کار را انجام دهید.

پرتاب تلفن همراه

تلفن همراه از جمله وسایلی است که افراد وابستگی زیادی به آن دارند به طوری که افتادن آن بر روی زمین و شکستنش اتفاق بدی برای فرد محسوب می‌شود. در این مسابقه هر فردی تلفن همراه خود را مسافت بیشتری پرتاب کند برنده مسابقه است. این مسابقه برای نخستین بار سال ۲۰۰۰ میلادی در فنلاند برگزار شد. رکورددار این مسابقه نوجوانی است که توانست تلفن همراه خود ۱۰۱ متر جلوتر پرتاب کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاشیه ورزش اخبار ورزشی دنیای ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال - بورنموث؛ ترکیب رسمی

هفته سی و ششم لیگ برتر با بازی آرسنال در لانچ‌تایم آغاز می‌شود. 

طرفداری | در جریان دیداری از هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس، تیم های آرسنال و بورنموث مقابل هم قرار می گیرند. 

اطلاعات بازی آرسنال و بورنموث  تورنومنت: هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس - فصل 24-2023 زمان برگزاری: شنبه 4 می ۲۰۲۴ (15 اردیبهشت ۱۴۰۳) ساعت برگزاری: 15:00 به وقت تهران محل برگزاری: استادیوم امارات (لندن) داور: دیوید کوت   ترکیب اولیه آرسنال و بورنموث آرسنال (3-3-4): رایا | وایت، سالیبا، گابریل، تومیاسو | اودگارد، پارتی، رایس | ساکا، هاورتس، تروسار  بورنموث (1-3-2-4): تراورس | اسمیت، زابارنی، سنسی، کلی| کریستی، کوک | کلایورت، اسکات، واتارا | سولانکه

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • ستاره‌های سپاهان پشت باشگاه و هواداران (عکس)
  • تمرین استقلال در حد یک مسابقه رسمی! (عکس)
  • آرسنال - بورنموث؛ ترکیب رسمی
  • تدابیر لازم برای میزبانی شایسته نساجی از پرسپولیس اندیشیده شده است
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • توسعه همگانی رشته‌های زیرمجموعه بدنسازی در اولویت قرارگیرد
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه