Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محققان دانشگاه نورث‌وسترن شیکاگو معتقدند این ژن‌ها می‌توانند موجب گسترش پاتوژن ها شده و درمان عفونت‌ها را دشوارتر نمایند.

باکتری‌ها می‌توانند موجب انتشار انواع متفاوت ژن‌ها شوند. محققان این دانشگاه برای اولین بار دریافتند ژن‌های مقاوم به آنتی بیوتیک در میکروب‌های گرد و غبار دارای قابلیت حرکتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اریکا هارتمن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما مشاهده کردیم باکتری‌های موجود در محل زندگی دارای ژن‌های قابل تحرک مقاوم به آنتی بیوتیک هستند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «غیرپاتوژن می‌توانند از انتقال افقی ژن برای دادن ژن‌های مقاوم به آنتی بیوتیک به پاتوژن استفاده نماید. در نتیجه پاتوژن مقاوم به آنتی بیوتیک می‌شود.»

هارتمن گردگیری با دستمال مرطوب به جای استفاده از محلول‌های ضدمیکروبی را توصیه می‌کند چراکه محلول‌های ضدمیکروبی موجب مقاوم‌تر شدن باکتری‌ها به آنتی بیوتیک ها می‌شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: درمان ژن سرپرست تیم گرد و غبار آنتی بیوتیک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما ، مرکز اصفهان ؛ عبدالله زاده فرمانده بسیج کارگری آران و بیدگل در این مراسم شهدا در زمان ۸ سال جنگ تحمیلی برای حفظ ارزش‌های انقلاب و میهن عزیزمان از جان و دل گذشتند و اکنون وظیفه ماست تا در هر مسئولیتی که هستیم با الگو برداری از ایشان در مسیر درست گام برداریم لذا در اولین روز هفته کار و کارگر در مزار مطهر شهدای گرانقدر حضور یافتیم تا با آنان تجدید میثاق داشته باشیم.


آران و بیدگل حدود ۸۵۰ شهید در دوران مقدس تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • (تصاویر) گرد و غبار آفریقا آسمان پایتخت یونان را پوشاند
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود