Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:38:17 GMT

محرومیت مردم پیشکوه و پشتکوه از آموزش های بهزیستی

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۵۳۸۲

محرومیت مردم پیشکوه و پشتکوه از آموزش های بهزیستی

به گزارش خبرنگار مهر، در شرایطی که شاهد گسترش فضای مجازی و ماهواره هستیم و زندگی ماشینی و مدرن جای زندگی‌های آرام و ساده گذشته را گرفته است و از روابط گرم خانوادگی و فامیلی گذشته خبری نیست یا کمتر شاهد آن هستیم، بیشتر شدن طلاق‌های عاطفی در بین زوجین به مشاوره و سلامت روان نیاز بیشتری احساس می‌شود و طی سالیان متمادی پیدایش مشاوره و روانشناسی فرهنگ آنچنان که باید و شاید جایگاه خود را در بین اقشار مختلف جامعه پیدا نکرده است و در مناطق محروم نیز به خاطر مشکلات اقتصادی بیشتر خانواده‌هایی هم که حضور مشاوره در خانواده را پذیرفته اند از پس هزینه‌های سنگین جلسات مشاوره و روانشناسی برنمی‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص رئیس اداره بهزیستی شهرستان فریدونشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در شهرستان فریدونشهر علاوه بر یک مرکز مشاوره و یک دفتر مشاوره و یک مرکز مشاوره ژنتیک، یک دفتر مشاوره هم برای پرسنل آموزش پرورش در داخل اداره آموزش پرورش با مجوز بهزیستی فعالیت می‌کند اظهار داشت: بیشترین مشاوره‌های انجام شده در زمینه‌های تربیتی و زناشویی است و تا سال ۱۳۹۶ که بهزیستی به مردم یاری برگ می‌داد استقبال از مشاوره بالا بود و به ۴۰۰ تا ۵۰۰ مراجعه در یک ماه می‌رسید.

افسانه امیری افزود: این آمار بیشتر از حد انتظار جمعیت شهرستان است ولی با منحل شدن این برنامه به خاطر مشکلات اقتصادی خانواده‌ها و هزینه بالای هر جلسه مشاوره این مراجعات به ۶۰ تا ۷۰ مراجعه در ماه رسیده است.

وی اضافه کرد: اکنون موضوع مشاوره بیش از پیش در میان خانواده‌ها پذیرفته شده، ولی بسیاری از خانواده‌هایی هم که ورود مشاوره در خانواده را پذیرفته‌اند از نظر اقتصادی و مالی قادر به شرکت در جلسات مشاوره نیستند.

شناسایی روستاییان نیازمند مشاوره

رئیس بهزیستی شهرستان فریدونشهر با بیان اینکه معرفی و اطلاع رسانی مراکز مشاوره دارای مجوز بهزیستی بر عهده صاحبان آن مراکز است افزود: اما در روستاها این مراکز توسط بهزیستی اطلاع رسانی و معرفی می‌شوند.

امیری ادامه داد: مشکل مراکز مشاوره خصوصی ما این است که مجوز داران این مراکز در جایی دیگر شغل و درآمد دارند و همین باعث می‌شود تا مراکز مشاوره ما از فضای رقابتی خارج و در زمینه اطلاع رسانی فعالیت کمتری داشته باشند.

مردم پیشکوه و پشتکوه به خاطر مشکل ایاب و ذهاب از آموزش‌های بهزیستی محرومند

رئیس بهزیستی شهرستان فریدونشهر با بیان اینکه اگر فردی بخواهد مجوز مرکز مشاوره بگیرد و شاغل ارگان‌های دولتی نباشد با هزینه بالای اجاره محل مواجه خواهد شد بیان داشت: بهزیستی در بحث ایاب و ذهاب مدرسانی که به روستا رفت و آمد می‌کنند با مشکل مواجه است و با وجود اینکه این آموزش‌ها برای کل شهرستان است ولی ما به خاطر مشکل ایاب ذهاب قادر نیستیم منطقه پیشکوه و پشتکوه را پوشش دهیم.

وی ادامه داد: بیشترین همکاری ارگان‌ها با بهزیستی از طرف فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان با در اختیار گذاشتن خانه بهداشت در روستاها و سپاه با در اختیار گذاشتن پایگاه‌های بسیج روستایی برای برگزاری کارگاه است.

نبود روانشناس در مراکز بهداشت روستایی به خاطر نبود اعتبارات لازم

روانشناس شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در فریدونشهر ۸ مرکز بهداشت وجود دارد که هر مرکز بهداشت ۵ تا ۶ خانه بهداشت دارد گفت: این در حالی است که هر خانه بهداشت یک روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

محمد علی نصیری اظهار داشت: با طرح تحول سلامت قرار بود هر مرکز بهداشت یک روانشناس داشته باشد ولی به دلیل مشکلات اعتباری نتوانستند روانشناس بگیرند و در حال حاضر همه مشاوره‌های روستاها و مراکز بهداشت شهرستان به شبکه بهداشت شهدای فریدونشهر ارجاع داده می‌شود و مشاوره در این مرکز به صورت رایگان و در دو روز چهارشنبه و پنج شنبه با حضور یک روانشناس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تعدادی از ارگان‌ها مثل دادگستری و کمیته امداد که مراجعین آنها نیاز به مشاوره دارند در مراکز مشاوره و به صورت قراردادی مشاوره‌های آنها انجام می‌شود و در مراکز مشاوره ما یک الی ۲ روانشناس حضور دارند.

برگزاری هفته‌ای دو کارگاه با موضوعات مختلف در مرکز بهداشت شهدای فریدونشهر

روانشناس شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر با بیان این موضوع که بیشتر کارگاه‌ها در تابستان برگزار می‌شود تا مردم فرصت بیشتری برای شرکت داشته باشند ابراز داشت: تشکیل کارگاه‌ها بستگی زیادی به میزان استقبال افراد دارد و در مرکز بهداشت هفته‌ای دو کارگاه با موضوعات مختلف داریم که یکی از این موضوعات بهداشت روان است ولی در مرکز مشاوره خصوصی میانگین برگزاری کارگاه ۱۵ تا ۲۰ کارگاه در سال با موضوعات فرزند پروری و مهارت‌های زندگی است.

وی افزود: شرکت کنندگان کارگاه‌های ما سفیران سلامت، افراد تحت پوشش برخی از ارگان‌ها و مراجعان خودمان هستند.

بزرگترین مشکل در بحث روانشناسی و مشاوره بیمه نبودن این خدمات است

نصیری با بیان اینکه برای ایجاد فرهنگ مشاوره در جامعه باید از مدرسه و سطوح پایه آموزشی، شروع کنیم تا افراد در آینده با بحث روانشناسی و مشاوره بهتر ارتباط برقرار کنند افزود: این موضوع نیازمند سرمایه گذاری‌های گستره است که یکی از مشکلات سر راه مشاوره و روانشناسی نبود فرصت‌های کافی آموزشی است و کم توجهی مسئولان ارگان‌ها به مسئله سلامت روان کاملاً مشهود است.

وی اضافه کرد: بزرگترین مشکل ما در مسئله مشاوره و روانشناسی بیمه نبودن این خدمات و پر هزینه بودن جلسات مشاوره و روانشناسی است.

کد خبر 4835977

منبع: مهر

کلیدواژه: فریدونشهر خدمات مشاوره بارش برف دهه فجر بوشهر سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس گرگان قزوین شهرکرد ایلام شیراز انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دکتر روستا با اشاره به بازدید کارشناسان دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب از مراکز عرضه مواد غذایی، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب طی بازدید و بررسی‌ها کشف شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

وی گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، اظهار کرد: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو