Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان با اشاره به افتتاح هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان همزمان با ۱۲ بهمن سالروز ورود امام راحل به کشور، اظهارداشت: برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی نیز با بازنمایی منابع موجود با محوریت کتاب‌های انقلاب اسلامی از طریق برپایی غرفه‌ها و نمایشگاه‌های کتاب در سراسر این استان آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمد ذاکری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برگزاری نشست کتاب‌خوان تخصصی در موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و روایتگری انقلاب در زنگ کتاب‌خوانی و انشای مدارس از دیگر برنامه‌های محوری دهه فجر امسال است.

وی از دیگر برنامه‌های دهه فجر کتابخانه‌های عمومی هرمزگان به ویژه برنامه‌های عصر شعر انقلاب اسلامی، نشست‌های بصیرتی و سخنرانی در کتابخانه‌های عمومی و استفاده از ظرفیت نویسندگان بومی که در موضوع انقلاب اسلامی دارای اثر هستند در قالب روایت‌گری، خاطره‌گویی و معرفی کتاب اشاره کرد.

این مسوول بیان داشت: جمع‌خوانی و قصه‌گویی کتاب‌های انقلاب اسلامی و زندگی‌نامه حضرت امام(ره) برای کودکان، دیدار با خانواده شهدای انقلاب اسلامی، حضور در مراسم مهمانی لاله‌ها وعطرافشانی گلزار شهدا بخش دیگری از مهم‌ترین برنامه‌های این دهه خواهد بود.

حجت‌الاسلام ذاکری اضافه کرد: معرفی منابع مرتبط با انقلاب اسلامی در نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌های و مدرسه ای از سوی دانش‌آموزان، استفاده از ظرفیت تبلیغی رسانه‌های استانی برای معرفی کتاب‌های انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های این دهه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی هرمزگان هر ساله برنامه‌های متنوع و ویژه‌ای را در ایام دهه مبارک فجر برگزار می‌کند و بنا دارد امسال نیز مانند سال‌های پیش پابه‌پای مردم انقلابی در بزرگداشت این روزهای باشکوه نقش‌آفرین باشد و محوریت این برنامه‌ها نیز تاکید بر کتاب و کتاب‌های انقلاب اسلامی است.

انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید

وی ابرازداشت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه‌های مهم فرهنگی در این دهه با برپایی نشست‌های نقش کتابخانه‌های عمومی در گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی از متن بیانیه، خوانش متن بیانیه در قالب جمع‌خوانی اهمیت و ضرورت توجه به بیانیه گام دوم را یادآوری می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان انقلاب اسلامی ایران را بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید دانست و افزود: اقتدار عمل جهانی و منطقه‌ای انقلاب اسلامی ایران برای شرق و غرب به اثبات رسیده است.

حجت‌الاسلام ذاکری ادامه داد: امسال در حالی چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را در این مقطع حساس جشن می‌گیریم که اگرچه دشمنان گمان‌های باطلی در سر داشته و دارند، مدافعان وطن آن را در گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند دیده‌اند.

وی اظهارداشت: با تامل در عملکرد چهل ساله انقلاب می‌توان دریافت که این انقلاب با پایبندی به آرمان‌هایش از کرامت و اصالت شعارهایش به خوبی حفاظت کرده و به تعبیر رهبر انقلاب وارد دومین مرحله‌ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده ‌است.

وی هم‌چنین تعداد کتاب‌خانه‌های هرمزگان در سال گذشته را ۶۸ کتاب‌خانه اعلام کرد و افزود: در سال ۹۸ این تعداد به ۷۸ کتاب‌خانه افزایش یافته و در واقع یک رشد ۱۷ درصدی در این بخش را شاهد هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان تعداد اعضای کتاب‌خانه‌ها در این استان ۶۸ هزار نفر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

استان هرمزگان دارای ۱۰۷ کتابدار شامل ۸۱ زن و ۲۶ مرد در ۷۶ کتابخانه است.

این استان ‌همچنین دارای ۶۱ کتابخانه نهادی و ۱۵ کتابخانه مشارکتی است که از این تعداد ۵۰ باب در شهر و ۲۶ باب در روستا هستند.  

برچسب‌ها نمایشگاه کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور هرمزگان امام خمینی(ره) گام دوم انقلاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور هرمزگان امام خمینی ره گام دوم انقلاب کتابخوانی نمایشگاه کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور هرمزگان امام خمینی ره گام دوم انقلاب کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح وارگه دانایی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین می‌شوند و پس از ارزیابی در خردادماه، برگزیدگان تجلیل می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است