Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@06:40:01 GMT

رشد ۱۹ درصدی درآمدهای آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۵۷۹۴

رشد ۱۹ درصدی درآمدهای آذربایجان غربی

ناصر حضرتی پر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در یادداشتی به بررسی جایگاه استان در بودجه ۹۹ پرداخته است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در یادداشتی جایگاه بودجه ای استان را بررسی نمود ، در این یادداشت آمده است :

لایحه بودجه ۱۳۹۹ در شرایط تحریمی و با کمترین اتکا به درآمد‌های نفتی تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از پیش بینی‌های مهم این لایحه رسیدن به رشد اقتصادی حداقل ۲ درصد، تامین حداقل یک میلیون شغل برای جوانان و دانش آموختگان و رونق تولید و رشد سرمایه گذاری به همراه بهبود وضعیت معیشتی مردم است.

استان آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی می‌تواند در شرایط حاضر و با بهره مندی از زیر ساخت‌های مناسب، نقش مهمی را در مبادلات اقتصادی و تجاری با کشور‌های همسایه ایفا کند. منابع درآمدی استان آذربایجان غربی شامل مجموع درآمد‌های عمومی و اختصاصی در لایحه بودجه سال آینده به میزان ۱۷ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال پیش بینی شده که با رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته در رتبه ۱۷ کشور قرار دارد.

با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه آذربایجان غربی، درآمد‌های استان (ردیف‌های ملی و استانی) بیشتر از این رقم است که به خزانه ملی واریز می‌شود. اعتبارات هزینه‌ای استان از کلیه منابع برای سال آینده مبلغ ۵۷۲۵ میلیارد ریال پیش بینی شده که از این حیث استان در بخش اعتبارات هزینه‌ای عمومی با اعتبار ۵۴۴۸ میلیارد ریال با رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته، در رتبه ۹ کشوری قرار دارد.

اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آذربایجان غربی از بودجه عمومی (به غیر از طرح‌های ملی) که در سال آینده با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان صرف اجرای پروژه‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا خواهد شد، مبلغ ۱۴ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

تامین اعتبار برای فصول حمل و نقل، آموزش و پرورش عمومی، ورزش و تفریحات، آب و فاضلاب و کشاورزی از عمده هدفگذاری‌های استان در سال آینده خواهد بود. جایگاه آذربایجان غربی در سهم بری از بودجه استان‌های کشور در جایگاه ششم کشوری قرار دارد.

علاوه بر رقم ذکر شده مبلغ ۴۱۵۳ میلیارد ریال نیز در لایحه بودجه سال آینده برای پروژه‌های ملی اختصاصی استان پیش بینی شده که با احتساب این رقم در سال آینده مجموع ۱۸ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال از منابع استانی و ملی برای پروژه‌های عمرانی استان اختصاص خواهد یافت. با احتساب اعتبارات هزینه‌ای مجموع منابعی که سال آینده در استان هزینه خواهد شد به ۲۳ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بودجه رشد اقتصادی سازمان برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی رشد درآمدی بودجه 1399

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه مصوب سال گذشته منطقه ۷ شهرداری اصفهان ۴۸۴ میلیارد تومان بود که پس از اصلاح به ۵۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این افزایش غالباً در پروژه‌های عمرانی صورت گرفت.

وی افزود: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحقق بودجه سال گذشته این منطقه نسبت به بودجه مصوب ۱۰۶ درصد و نسبت به اصلاح بودجه ۹۸ درصد بوده است، گفت: بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۲ برای پروژه‌های شاخص ۳۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری با رشد ۳ برابری به ۸۵ میلیارد تومان رسیده است.

سلطان‌آقایی ادامه داد: پروژه‌های مهم منطقه‌ای در بودجه سال گذشته معادل ۵۵ میلیارد تومان اعتبار داشت که در سال جاری با رشد دو برابری به ۱۰۳ میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با پروژه‌های منطقه‌ای سال گذشته ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب داشتیم که با رشد ۷۰ درصدی در سال ۱۴۰۳ به ۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه‌های محله محور در منطقه گفت: سال گذشته ۸۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محل محور منطقه ۷ در نظر گرفته بودیم که سال جاری همان رقم را حفظ کردیم و بر اساس همین اعتبار پروژه‌ها را تعریف کردیم.

سلطان‌آقایی تصریح کرد: ردیف‌های مستمر منطقه ۷ سال گذشته ۹۵ میلیارد تومان بود و عمدتاً در حوزه عمرانی مصرف شد که در سال جاری به رقم ۱۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: بودجه بخش جاری منطقه ۷ از ۱۳۴ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۳۲ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است و ۶۰ درصد بودجه سال گذشته منطقه از طریق صدور پروانه ساختمانی محقق شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به جمعیت بالا و ظرفیت‌های بالقوه موجود در این منطقه تاکید کرد: رویکرد شهرداری منطقه ۷ در سال جدید حرکت به سمت درآمدهای پایدار و توجه به افزایش پروژه‌های مشارکتی در منطقه است.

کد خبر 748707

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی