Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-02@04:57:00 GMT

مروری بر فروش خودرو در کشورهای اروپایی

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۵۸۶۹

مروری بر فروش خودرو در کشورهای اروپایی

بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت best selling cars، می‌توان دریافت که در بیشتر کشورهای اروپایی بازار فروش خودرو روندی رو به رشد و صعودی را در سال ۲۰۱۹ میلادی تجربه کرده و تنها برخی کشورها همچون اتریش، جمهوری چک، قبرس، اسپانیا، پرتغال، فنلاند و ایرلند با روندی کاهشی روبه رو بوده اند.

اتریش در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۳۲۹ هزار و ۳۶۳ دستگاه خودرو فروخته و با ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد کاهش نسبت به میزان فروش در سال ۲۰۱۸ میلادی که ۳۴۱ هزار و ۶۸ دستگاه بود، یکی از کشورهای اروپایی است که در فهرست نزولی قرار گرفته است.

بلژیک با ۰.۱ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۸، ۵۵۰ هزار و ۳ دستگاه در سال ۲۰۱۹ به فروش رسانده است.

۳۵ هزار و ۳۷۱ دستگاه خودرو نیز در بازار بلغارستان در سال گذشته به فروش رفته که در مقایسه با سال قبل از آن که معادل  ۳۴ هزار و ۳۳۲ دستگاه خودرو بوده، ۳ درصد رشد و افزایش پیدا کرده است.

۶۲ هزار و ۹۷۵ دستگاه خودرو در بازار کرواسی در سال ۲۰۱۹ میلادی فروخته شده است که در مقایسه با میزان فروش ۵۹ هزار و ۸۵۶ دستگاه در سال ۲۰۱۸، شاهد یک رشد ۵.۲ درصدی بوده است.

قبرس که یکی از بازارهای نزولی فروش خودرو در سال ۲۰۱۹ به شمار می رود، ۱۲ هزار و ۲۲۰ دستگاه در این کشور فروخته شده که نسبت به سال ۲۰۱۸ با یک کاهش ۵.۷ درصدی روبرو شده است.

جمهوری چک نیز با فروش ۲۴۹ هزار و ۹۱۵ دستگاه در سال ۲۰۱۹ میلادی کاهشی ۴.۴ درصدی را در مقایسه با میزان فروش سال ۲۰۱۸ تجربه کرده است.

از میان کشورهای اروپایی که با رشد قابل توجه و چشمگیری در میزان فروش خودرو برخوردار شده اند، می توان به یونان با رشدی ۱۰.۳ درصدی، مجارستان با رشدی ۱۵.۶ درصدی، لیتوانی با رشدی ۴۳.۲ درصدی ، رومانی با رشدی ۲۳.۴ درصدی و لاتویا با رشدی ۸ درصدی اشاره کرد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری 3-0 بارسلونا مقابل لیورپول با بریس لیونل مسی (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/5/1) / فیلم

سال 2019 در چنین روزی، دو تیم بارسلونا و لیورپول از دور رفت مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا فصل 2018/19 به مصاف هم رفتند. لوییس سوارز و لیونل مسی (2) گلزنان بارسلونا در این مسابقه بودند. گل دوم لیونل مسی در این مسابقه که روی یک ضربه آزاد تماشایی به ثمر رسید، ششصدمین گل این بازیکن آرژانتینی با پیراهن بارسلونا بود.

دانلود (12.8MB)

دیگر خبرها

  • برتری 3-0 بارسلونا مقابل لیورپول با بریس لیونل مسی (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/5/1) / فیلم
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • قیمت خودرو در بازار آزاد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه
  • قیمت روز خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • قیمت خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند