Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید احمد معتمدی از امضای قرارداد با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای طراحی و ساخت ماهواره دوم این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: بر اساس توافقات انجام شده قرار است ماهواره‌ای از نوع سنجشی و با دقت یک متر از سوی محققان این دانشگاه طراحی و ساخته شود و اعتبارات اولیه آن نیز در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تجربه طراحی و ساخت ماهواره پیام دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: عملکرد ماهواره پیام بسیار مثبت بود. اگرچه ماهواره‌بر به ارتفاع مداری مورد نظر پیام رسید؛ اما متأسفانه نتوانست با سرعت لازم این ماهواره را در مدار مورد نظر قرار دهد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: در همان روز پرتاب ماهواره پیام، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید بر ساخت ماهواره دیگری در این دانشگاه کرد. در سناریوی پیشنهادی برای این ماهواره، موضوع استفاده از فناوری‌های نوین و رسیدن به قدرت تفکیک یک متر مطرح بود و با مذاکراتی که با وزیر ارتباطات انجام شد و بر اساس برنامه‌های این وزارتخانه برای توسعه فناوری‌های فضایی، این سناریو مورد تأیید قرار گرفت.

معتمدی یادآور شد: طراحی و ساخت ماهواره با دقت یک متر و با استفاده از فناوری‌های نوین، کلاس ماهواره و سطح بلوغ فناوری را ارتقا خواهد داد.

وی، فاز اول این پروژه را اجرای طراحی‌ مفهومی و چهار حوزه توسعه فناوری ماهواره دانست و خاطرنشان کرد: ماهواره‌ای که قرار است بر اساس این قرارداد ساخته شود از نوع ماهواره‌های سنجی با دقت یک متر است که مأموریت اصلی آن تصویربرداری خواهد بود و مدار این ماهواره 500 تا 600 کیلومتر است.

انتهای پیام/

168 / 320 دانشگاه امیرکبیر احمد معتمدی وزارت ارتباطات ماهواره امیرکبیر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر وزارت ارتباطات ماهواره امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر شنبه در نشست هماهنگی در اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان بوشهر، از همدلی و همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و واحدها در تحقق برنامه‌های وزارت متبوع، بخصوص پروژه ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان اظهار تقدیر کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه ملی توسعه فیبرنوری FTTx در استان بوشهر به عنوان اولین استان شروع کننده در این بخش، عنوان کرد: توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان یک الزام است و باید با اهتمام ویژه، این مهم را در اسرع وقت اجرایی کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با توجه به چالش‌های ارائه شده از سمت اپراتورها، هدف از برگزاری این نشست را انجام هماهنگی و تسهیل امور بیان کرد.

سملیان گفت: تا کنون در شهر بوشهر ۴۲ کیلومتر، شهر برازجان ۲۷ کیلومتر، شهر گناوه ۱۸ کیلومتر، عالی شهر ۱۵ کیلومتر، شهر کنگان ۱۰ کیلومتر و شهر عسلویه ۳ کیلومتر فیبر نوری کار شده است.

وی در پایان به تکلیف شهرداری‌ها، طبق بند (پ) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت تعرفه و صدور مجوز حداکثر ۱۵ روز به پیمانکاران معرفی شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

کد خبر 6090087

دیگر خبرها

  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟