Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@11:27:42 GMT

نقش میوم‌ها در ناباروری زنان

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۷۳۴۱

نقش میوم‌ها در ناباروری زنان

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر مینو یغمایی، استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره موضوع فیبروم رحمی گفت: میوم یا فیبروم رحمی توموری خوش‌خیم است که در تعداد زیادی از خانم‌های در سنین باروری وجود دارد.

وی افزود: میوم‌ها تومورهایی خوش‌خیم و اغلب بدون علامت هستند. اما در صورت وجود علائم شامل خون‌ریزی غیر طبیعی رحمی مانند افزایش حجم خون قاعدگی، درد لگنی، و علایم ادراری مانند احساس تکرر و فوریت در دفع ادرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: برخی میوم‌ها از جمله میوم‌های زیرمخاط رحم ممکن است سبب کاهش میزان باروری شوند و برداشتن آنها سبب افزایش میزان باروری می‌شود. همچنین میوم رحمی را می‌توان با معاینه و استفاده از روش‌های تصویربرداری تشخیص داد.

به گفته دکتر یغمایی سونوگرافی در دسترس‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش تصویربرداری برای افتراق دادن میوم‌ها از سایر توده‌های لگنی است.

وی گفت: باید توجه داشت که بسیاری از فیبروم‌ها به علت عدم وجود علامت نیاز به درمان ندارند. در صورت وجود علامت، بسته به نوع و شدت علایم، سن و وضعیت باروری بیمار، تعداد و محل و اندازه میوم‌ها درمان متفاوت است و طیف گسترده‌ای از درمان‌های انتظاری، دارویی و جراحی را شامل می‌شود.

استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: رشد سریع میوم نشان دهنده بدخیمی نیست. سارکوم‌ها که بدخیم هستند نادر بوده و اغلب در زنان یائسه با درد و خونریزی محتمل است.

سومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی، که در روزهای ۱۶ الی ۱۸ بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

20 / 20 زنان بیماری زنان استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نقش میوم‌ها در ناباروری زنان تومورهایی خوش‌خیم دکتر مینو یغمایی فیبروم رحمی میوم‌های زیرمخاط رحم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زنان بیماری زنان فیبروم رحمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد

پایگاه اتوبوس آمبولانس با حضور رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور در کمربندی یاسوج کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جعفر میعادفر، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت _ در آئین کلنگ‌زنی پایگاه اتوبوس آمبولانس در شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سه نقطه استراتژیک برای احداث پایگاه‌های خدماتی اورژانس را در استان کلنگ‌زنی کردیم که همگی در مسیر جاده‌های اصلی و پرتردد هستند.

وی افزود: با احداث این پایگاه‌ها، خدمات اورژانس درون شهری و برون شهری به مردم ارائه می‌شود و می‌توانیم از زمان طلایی برای کمک به حادثه‌دیدگان استفاده کنیم تا اینکه بیمار یا مصدومی دچار عوارض بیشتری نشود.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور با قدردانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: در این دوره تحول بسیار خوبی در زمینه اورژانس صورت گرفته است با وجود اینکه عقب‌ماندگی‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما تلاش‌ها بسیار خوب بوده است و کارها به سرعت پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: در ساختمان مرکزی اورژانس استان کار به سرعت در حال پیشرفت است و سه پایگاه کلنگ‌زنی شده‌است و امیدواریم طی ۹ ماه آینده توسط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد صورت بگیرد.

میعادفر خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد همه از ستاد بحران گرفته تا علوم پزشکی و اورژانس ید واحده و در کنار هم هستند و کار تیمی انجام می‌دهند.

این مسئول در ادامه با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی دانشگاه‌های کشور سنگین حرکت می‌کنند و اصولاً حرکتی ندارند اما اینجا با استفاده از نیروی جوان در حال کار هستند و ثمره کار نیز احساس می‌شود و یکی از این موارد برتر بودن این دانشگاه در سطح کشور در ارائه خدمات سفر نوروزی است.

کد خبر 748628

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی