Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:49:19 GMT

باید روزنه‌های امید را برای مردم باز بگذاریم

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۷۵۵۱

باید روزنه‌های امید را برای مردم باز بگذاریم

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با تاکید بر این‌که برگزاری انتخابات پرشور مستلزم حضور همه جناح‌هاست، گفت: باید روزنه‌های امید را برای مردم باقی بگذاریم و راه‌هایی که قانون اساسی برای پیگیری مطالبات مردمی دارد را باز نگه داریم و اجازه دهیم مردم امیدوار باشند.

حجت‌الاسلام مصطفی درایتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رد صلاحیت تعدادی از کاندیداها در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ابراز عقیده کرد: با وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد، رقابت بین جریان اصولگرا با یکدیگر است و به نظر می‌رسد تمایلی برای حضور و رقابت سایر جناح‌های فکری در انتخابات وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اسفند ماه بین خود اصولگریان رقابت معمولی شکل خواهد گرفت و طبیعتا طیف سیاسی مجلس یازدهم را باید در همین سبک ارزیابی کرد. با توجه به محدودیت‌هایی که برای حضور کاندیداهای اصلاح‌طلب ایجاد شده، دیگر نمی‌توان انتظار رقابت جدی داشت.

درایتی با بیان اینکه اگر این شرایط این‌گونه ادامه پیدا کند، زمینه برای حضور گرایش‌های جدید فراهم نیست، عنوان کرد: وقتی تعداد کاندیداهای جناح‌های دیگر کم است و افراد مورد نظر آنها رد صلاحیت شدند و زمینه برای حضورشان فراهم نیست، ارائه لیست دیگر معنایی پیدا نمی‌کند، لذا با توجه به شرایط موجود، افراد باقی‌مانده منتسب به جریان اصولگرا هستند و طبیعتا بین آنها نیز رقابت به صورت طبیعی خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص مشوق‌های لازم برای حضور مردم در انتخابات، گفت: مردم باید امیدوار باشند، در این صورت می‌توانند تغییراتی ایجاد کنند، اما اگر مایوس شدند و احساس کردند در کاری اثربخشی وجود ندارد، طبیعتا نباید به بهبود شرایط امیدی داشته باشند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رفت با توجه به شرایطی که از بیرون به کشور تحمیل شده، مسئولان داخلی تلاش کنند این امید را با روش‌هایی از داخل جبران نمایند اما متاسفانه چند ماهی است تقریبا همه چیز هم‌جهت شده و اتفاقاتی می‌افتد که مسیر منطقی و معقول را به مردم نشان نمی‌دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: ما امیدواریم با توجه به مشکلات، گرفتاری‌ها و سختی‌های مردم تلاش شود روزنه‌های امید را برای مردم باقی بگذاریم و راه‌هایی که قانون اساسی برای پیگیری مطالبات مردمی دارد را باز نگه داریم و اجازه دهیم مردم امیدوار باشند، این موارد امنیت کشور، استحکام نظام و اعتبار کشور را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال

تیم ملی فوتسال ازبکستان با شکست ویتنام و صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، سهمیه پنجم آسیا برای حضور در جام جهانی را زنده کرد.

تیم ملی فوتسال ازبکستان موفق شد ویتنام را شکست دهد و ضمن صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، حضورش در جام جهانی را قطعی کند.

البته ازبکستان پیش از این به واسطه میزبانی جام جهانی 2024، حضورش در این تورنمنت قطعی بود و حالا با این پیروزی باعث شد تا یک سهمیه برای حضور در جام جهانی آزاد شود.

بنابراین مسابقات پلی آف میان چهار تیم حذف شده افغانستان، عراق، ویتنام و قرقیزستان شکل هیجان انگیزی به خود خواهد گرفت و حتی نفس‌گیر تر از رقابت‌های نیمه نهایی و فینال خواهد بود.

افغانستان روز جمعه (7 ثور) از ساعت (11:30 به وقت کابل) به مصاف عراق می‌رود و در صورت کسب پیروزی، برای صعود به جام جهانی به مصاف برنده دیدار قرقیزستان – ویتنام در روز یکشنبه (9 ثور) خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روایت حمیدرضا آذرنگ از مصدومیت سعید آقاخانی و حضور سرصحنه «نون‌خ۵»
  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • امید افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
  • اعزام ملی پوش مازندرانی بوکس به مسابقات قهرمانی آسیا
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • اعزام ملی پوش ساروی بوکس ایران به مسابقات قهرمانی آسیا
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان