Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:11:18 GMT

کیفی‌گرایی رمزی برای موفقیت در پارالمپیک

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۸۰۷۳

کیفی‌گرایی رمزی برای موفقیت در پارالمپیک

براساس راهبرد کیفی‌گرایی کمیته ملی پارالمپیک ملاک اعزام ورزشکاران به توکیو ۲۰۲۰ کسب سهمیه نیست بلکه احتمال رسیدن به سکو از مولفه‌های مهم اعزام به شمار می‌رود. در این راهبرد چهار گروه هدف تعیین شده است. سه گروه نخست کسانی هستند که احتمال کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز را دارند و گروه چهارم نیز ورزشکاران و تیم‌هایی محسوب می‌شوند که مدال طلای آنان در آسیا قطعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این راهبرد از سوی چه کسانی تدوین شده و چرا برخی با آن مخالفند؟ براساس اعلام «هادی رضایی» دبیر اجرایی کمیته ملی‌پارالمپیک راهبرد مذکور در هیات اجرایی و ستاد بازی‌ها به تصویب رسیده است. دستورالعمل این سیاست توسط روسا و دبیران فدراسیون‌های جانبازان و معلولین، نابینایان و کم بینایان و فدراسیون تیر و کمان تصویب شد.

اما پس از حدود یکسال از تصویب این سیاست اکنون اعزام نشدن ورزشکاران برخی از رشته‌های انفرادی و تیمی دستمایه‌ای برای منتقدان تبدیل شده و نقدهایی به این سیاست وارد می‌کنند. آنان باور دارند که تنها هدف ورزش معلولین  کسب مدال نیست بلکه امید به زندگی و برطرف شدن حس محرومیت از دیگر کارکردهای آشکار فعالیت‌های بدنی برای این قشر است.

منتقدان و برخی دیگر از کارشناسان ورزشی مدعی هستند که مشکلات اقتصادی و نبود بودجه دلیل اتخاذ چنین سیاستی است. دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در این زمینه می گوید: هیچ مشکل اقتصادی برای اعزام وجود ندارد اما صرفه اقتصادی برای سرمایه گذاری در بخش‌هایی مانند زیرساخت‌ها و استعدادیابی مهمترین هدف این طرح است؛ سیاستی که اگر اجرایی شود نتیجه آن در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ و لندن ۲۰۲۴ ملموس خواهد بود.

اما آیا اجرای این سیاست و گلچین کردن ۳۳ ورزشکار برای اعزام به رقابت‌های پارالمپیک توکیو در شرایط کنونی می‌تواند کمکی به پیشرفت و تحول در ورزش داشته باشد؟ پاسخ به این سوال در نگاه نخست مثبت است زیرا تحریم های اقتصادی و نوسان نرخ ارز در کشور بسیاری از حوزه‌ها به ویژه حوزه ورزش را تحت تاثیر قرار داده است. اعزام بر مبنای کیفی‌گرایی و قرار دادن سیاست بر مبنای مدال‌آوری در حالی می‌تواند پایانی برای اعزام سیاهی لشگرها به میادین ورزشی باشد؛ اعزامی که تامین هزینه اردو، تدارکات، ایاب و ذهاب آنان برای کمیته ملی پارالمپیک سرسام‌آور باشد.

واقعیت ورزش ایران و شرایط اقتصادی کشور چنین برنامه‌ای را می‌طلبد برنامه‌ای که باید در بیشتر زمینه‌ها اجرایی شود تا از کمترین سرمایه بیشترین بهره‌وری به عمل آید. البته نباید پیاده کردن این سیاست به ورزش معلولان ختم شود زیرا در این صورت به یک تبعیض تبدیل خواهد شد. ورزش ایران برای صرفه اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش های زیربنایی و استعداد یابی به سیاست کیفی گرایی نیاز مبرم دارد نیازی که می‌تواند هزینه‌های اضافه اعزام ورزشکارانی که در برخی از مواقع حتی قادر به اتمام مسابقه نیستند در دیگر بخش به کار گرفته شود.

برچسب‌ها توکیو هادی رضایی إيران کمیته ملی پارالمپیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توکیو هادی رضایی إيران کمیته ملی پارالمپیک توکیو هادی رضایی إيران کمیته ملی پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی

به گزارش خبرنگار مهر، برگزارکنندگان بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در رابطه با ترکیب اعزامی کاروان هر یک از کشورهای شرکت کننده مقرراتی وضع کرده اند که به نوعی دست و پای مدیران را برای اعزام کامل در هر رشته می بندد.

در ترکیب کاروان های اعزامی به بازی های المپیک، ورزشکاران بر اساس سهمیه های تخصیص داده شده جایگاه خود را دارند. بخش دیگر کاروان را اعضای کادر فنی رشته های المپیکی شامل سرمربی، مربی، سرپرست و .... تشکیل می دهند.

طبق آنچه کمیته برگزاری بازی های المپیک به آن تاکید دارد، تقریبا به ازای حدود ۵۰ درصد از کل سهمیه هایی که ورزش هر کشور کسب کرده، مجوز برای اعزام اعضای کادر فنی داده می شود. همین مساله که در برخی دیگر از ادوار بازی های المپیک هم اعمال شده بود، یکی از چالش های اصلی برای تعیین نهایی ترکیب اعزامی کاروان ایران را ایجاد کرده است.

مسئولان کمیته ملی المپیک که این روزها در مرحله ریزش کاروان ایران بر اساس ثبت نام اولیه هستند این موضوع را مدنظر دارند.

ورزش ایران تا به امروز صاحب ۳۲ سهمیه در ۹ رشته کشتی آزاد، کشتی فرنگی، تیراندازی، شمشیربازی، تکواندو، قایقرانی، وزنه برداری، ژیمناستیک و دوچرخه سواری شده است.

کد خبر 6085749

دیگر خبرها

  • تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!
  • اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به پاریس با پرواز داخلی
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی