Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به پرونده حمیدرضا مرادی، هشت متهم حقیقی دیگر  و دو شخصیت حقوقی دایر بر اخلال در نظام اقتصادی (ارزی) کشور به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد روز دوشنبه در شعبه اول دادگاه های ویژه مفاسد اقتصادی برگزار شد.
در ابتدای جلسه قاضی موحد ضمن اعلام رسمیت جلسه دادگاه از نماینده دادستان خواست تا برای قرائت کیفرخواست حاضر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر حسین علایی آرانی نماینده دادستان درباره  متهمان پرونده گفت: حمیدرضا مرادی فرزند هدایت متهم ردیف اول، محمد نائینی تهرانی فرزند ابراهیم متهم ردیف دوم، امیرخسرو علایی فرزند میر عطاءالله متهم ردیف سوم و سعید علیزاده فرزند علی متهم ردیف چهارم است که این چهار متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی از طریق خرید و فروش ارز دولتی در بازار آزاد به میزان ۱۱ میلیون دلار و کسب منفعت به میزان بیش از ۶۱ میلیارد تومان متهم هستند. 
وی درباره اتهام متهم ردیف پنجم افزود: مرتضی فلاح اشتری فرزند احمد به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام ارزی از طریق تسهیل وقوع جرم و مشخصات در اختیار قرار دادن حساب خود و جابجایی وجوه شرکت میعاد سازان همچنین خرید و فروش غیر قانونی ارز به میزان ۲۳۸ میلیون دلار و کسب دو میلیارد تومان منفعت متهم است.
نماینده دادستان با اشاره به متهم ردیف ششم اظهار داشت: علی اصغر علیزاده فرزند علی به اتهام معاونت در اخلال نظام ارزی از طریق تسهیل وقوع جرم و جابجایی وجوه و حساب سازی برای شرکت میعاد سازان مهر کیش متهم است.
علایی آرانی اضافه کرد: متهم ردیف هفتم، پویا کریمی فرزند علی به اتهام معاونت در اخلال نظام ارزی مشخصات تسهیل وقوع جرم و فروش ارز دولتی و جابجایی وجوه فروش حاصل از ارز متهمان ردیف اول تا چهارم، متهم است.
نماینده دادستان افزود: متهم ردیف هفتم، علی اکبر سلطان علیان فرزند علی که خود وکیل دادگستری است به اتهام معاونت در اخلال نظام ارزی مشخصاً تهیه مقدمات جرم از طریق شناسایی بانک های عامل و معرفی متهمان به این بانک ها تحت پیگرد قانونی قرار دارد.
وی ادامه داد: رکسانا سپهری زاده فرزند محمدرضا متهم ردیف هشتم پرونده است که وی به اتهام معاونت در اخلال عمده نظام ارزی و تهیه مقدمات جرم و ایجاد تغییرات در شرکت های صوری خریداری شده، متهم است.
نماینده دادستان گفت: متهم ردیف نهم شیوا شاهین فرد فرزند غلامرضا به اتهام معاونت در اخلال عمده نظام ارزی مشخصات تهیه مقدمات جرم و معرفی خود به عنوان مدیرعامل شرکت شهاب سپید خلیج فارس قشم و اخذ دسته چک و امضای آنها و تحویل به متهمان در این پرونده متهم است.
نماینده دادستان با اشاره به اتهام متهمان حقوقی پرونده افزود: شرکت تضامنی لیلا میرزایی و شرکا با نمایندگی لیلا میرزایی به اتهام مشارکت در اخلال نظام ارزی توسط متهم فلاح اشتری به میزان ٢٣٨ میلیون دلار و کسب منفعت به میزان ۲ میلیارد تومان و شرکت میعاد سازان مهر کیش با نمایندگی سید هادی حسینی به اتهام مشارکت در اخلال نظام ارزی در این پرونده متهم هستند.
ادامه دارد...

برچسب‌ها دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی اختلاس قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی اختلاس قوه قضاییه دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی اختلاس قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف ۱۰۰ میلیارد ریال اخلال در نظام اقتصادی توسط مامورین پلیس امنیت اقتصادی در زاهدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت اقتصادی از وقوع یک مورد اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با رصد تخصصی دریافتند اشخاصی به هویت‌های معلوم با سوءاستفاده از تعداد زیادی کارت سوخت خودروهای سنگین اقدام به اخلال در نظام اقتصادی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا دو نفر متخلف دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند که کارشناسان ارزش این تخلف را حدود 100 میلیارد ریال تخمین زدند.

انتهای پیام/

 

 

 

دیگر خبرها

  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • نگاهی به بی‌بدن|متهمان ردیف اول قتل که قاتل نیستند!
  • سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی زاهدان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان