Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@13:21:30 GMT

واریز سود سهام عدالت در اسفند ماه ۹۸

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۸۳۴۱

واریز سود سهام عدالت در اسفند ماه ۹۸

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی گفت: سعی ما این است از اوایل اسفند ماه پرداخت سود سهام عدالت را آغاز و تا پایان سال این سود را برای تمامی مشمولان واریز کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین علائی گفت: سعی ما این است از اوایل اسفند ماه پرداخت سود سهام عدالت را آغاز و تا پایان سال این سود را برای تمامی مشمولان واریز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۹ شرکت در سبد سهام عدالت هستند که از این تعداد ۳۵ شرکت بورسی و ۱۴ شرکت غیربورسی هستند. معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی افزود: به استناد قانون تجارت، سال مالی تمام این شرکت ها منتهی به ۲۹ اسفند هر سال است. بنابراین مجمع عمومی این شرکت ها تا ۴ ماه بعد از سال مالی یعنی تیرماه هر سال برگزار می شود و شرکت های بورسی به استناد قانون بورس اوراق بهادار ۸ ماه از این تاریخ فرصت دارند سود سهام را واریز کنند. یعنی اگر در تیرماه مجمع عمومی شرکت ها برگزار شود تا پایان اسفند فرصت پرداخت سود دارند.

 

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: بر این اساس، پیگیری های لازم از این شرکت ها در حال انجام است تا سود مربوط به کلیه شرکت های سهام عدالت وصول شود و سعی ما این است از اوایل اسفند ماه پرداخت سود سهام عدالت را آغاز و تا پایان سال این سود را با تمامی مشمولان تسویه کنیم.

 

علائی با اشاره به اینکه در حال حاضر نمی توان برآورد دقیقی از میران سود سهام عدالت پراختی به مشمولان در سال جاری داشت، گفت: در سال ۹۵ به ازای هر سهم یک میلیون تومانی، ۱۵۰ هزار تومان سود پرداخت شده و در سال ۹۶ هم به این میزان سهام ۱۷۵ هزار تومان سود تعلق گرفته است. بر این اساس پیش بینی می شود این رقم برای امسال بیشتر از سال های گذشته باشد.

 

وی با بیان این که مشمولان سهام عدالت کسانی هستند که ثبت نام قطعی آنها انجام شده و اطلاعاتشان در سامانه سهام عدالت وجود دارد، اذعان داشت: بر این اساس شمار مشمولان این سهام بالغ بر ۴۹ میلیون و ۱۵۴ هزار نفر هستند که البته رقم سهام آنها متفاوت است که بسته به ارزش سهام هر فرد، این مشمولان سود دریافت خواهند کرد.

 

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی گفت: اولویت پرداخت سود سهام عدالت با مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی است و بعد از آن سایر مشمولان، سود این سهام را دریافت خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ میلیون نفر شماره شبای بانکی خود را برای دریافت سود اعلام نکرده اند، افزود: مشمولان برای دریافت سود باید با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir شماره شبای بانکی خود را در این سامانه درج کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما مسجد رویداد ملی فهما فهما نماز جمعه رویداد ملی فهما سازمان خصوصی سازی سود سهام عدالت سازمان خصوصی سازی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید