Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اصغر ابراهیمی رییس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق شیوه‌نامه ابلاغی ارتقای آگاهی‌ها و مهارت‌های تربیتی خانواده‌ها و آماده‌سازی والدین برای تعامل با مربیان در سال‌های تحصیلی فرزندان خود از جمله اهداف راه اندازی مراکز یادگیری محلی آموزش والدین کودکان پیش از دبستان اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیمی، جلب حمایت خانواده‌ها از یادگیری‌های فرزندان و توانمندسازی والدین برای مراقبت از رشد و تربیت صحیح فرزندان از دیگر اهداف راه اندازی مراکز یادگیری محلی آموزش خانواده‌ها است.

این مسؤول با اشاره به ضرورت راه اندازی مراکز یادگیری محلی برای خانواده‌ها ادامه داد: بررسی شرایط و معرفی واحد‌های آموزشی که می‌توانند به عنوان مراکز یادگیری فعالیت کنند و مسؤولیت تطبیق و تایید برخورداری مدارس داوطلب از شرایط لازم بر عهده اداره کل انجمن اولیا و مربیان استان است.

او اضافه کرد: بر این اساس طبق پیش بینی انجام گرفته هفت مرکز یادگیری محلی آموزش برای والدین کودکان پیش دبستانی در نواحی یک و ۲ و آموزش و پرورش زنجان راه اندازی خواهد شد که از این تعداد مقدمات افتتاح ۲ مرکز فراهم شده است که به زودی این مهم انجام خواهد شد.

ابراهیمی افزود: طی سال آینده و به تدریج این نوع مراکز در مناطق مختلف استان ایجاد و معایب و محاسن آن احصا خواهد شد که در کیفی سازی خدمات بسیار اثر گذار خواهد بود.
او خاطرنشان کرد: در این نوع مراکز تلاش می‌شود خدماتی از قبیل آموزش‌های لازم به والدین کودکان پیش از دبستان برای تربیت صحیح فرزندان و آماده‌سازی آن‌ها برای ورود به مدرسه، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و مهارت‌های فردی، اجتماعی و شغلی، فراهم کردن شرایط گفت‌وگوی والدین کودکان پیش از دبستان درباره امر خطیر تربیت فرزند و آماده‌سازی کودکان برای ورود به مدرسه ارائه شود.

رییس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، ارائه اطلاعات و آگاهی‌های لازم به والدین برای آماده سازی آن‌ها برای همکاری با مدرسه و تربیت صحیح فرزندان را از دیگر خدمات قابل ارائه در مراکز یادگیری محلی آموزش خانواده عنوان کرد.   انتهای پیام/ن   منبع ایرنا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش کودکان پیش دبستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد

رئیس جمهور فرانسه خواستار آن شد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کودکان زیر ۱۵ سال در اتحادیه اروپا، تحت کنترل والدین باشد.

به گزارش ایسنا، امانوئل مکرون در یک سخنرانی مفصل درباره آینده اتحادیه اروپا در دانشگاه سوربن پاریس، گفت: قبل از ۱۵ سالگی باید کنترل والدین برای دسترسی به فضای دیجیتال وجود داشته باشد. اگر محتوا چک نشود، این دسترسی، انواع خطرات و تحریفات ذهنی را ایجاد می‌کند که می‌تواند انواع نفرت را توجیه کند.

فرانسه در سال‌های اخیر شاهد حوادث خشونت‌بار مکرری بوده که دسترسی کودکان خردسال به اینترنت در وقوع آنها، نقش داشته است.

بر اساس گزارش لوکال، اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک همچنین در ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی پلیس به یک نوجوان در حومه پاریس در سال ۲۰۲۳ روی داد و به بسیاری از شهرهای فرانسه گسترش یافت، نقش داشتند.

پارلمان فرانسه سال گذشته، لایحه محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران زیر ۱۵ سال را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، دسترسی کودکان زیر ۱۵ سال به شبکه‌های اجتماعی منوط به رضایت والدین شد و این مصوبه همچنین به والدین اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری کودکان زیر ۱۵ ساله‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی به حالت تعلیق درآورند.

پس از تصویب این لایحه در مجلس ملی فرانسه که با هدف مبارزه با هرزه‌نگاری، آزار و اذیت سایبری و رفتارهای اعتیادآور صورت گرفت، مجلس سنا هم به آن رای مثبت داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند