Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمند زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر امروز در نشست خبری بیان کرد: در ۱۰ ماه امسال دو میلیون و ۵۴۹ هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است که ۱۴.۳ درصد نسبت به مدت زمان مشابه پارسال افزایش دارد.

او ادامه داد: میزان تخلیه و بارگیری به طور تقریبی یکسان بوده است به طوری که در این مدت، یک میلیون و ۲۲۶ هزار تن کالا تخلیه و یک میلیون و ۳۲۲ هزار تن کالا بارگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در این مدت دو هزار و ۱۶۷ فروند شناور در بندر بوشهر رفت و آمد کرده‌اند که نسبت به زمان مشابه پارسال ۷.۹ درصد افزایش دارد و بیشتر ترددها مربوط به شناورهای زیر هزار تن بوده است.

ارجمند زاده با اشاره به افزایش چهار درصدی جابه جایی مسافر بین بوشهر و خارگ، افزود: در ۱۰ ماه امسال،  ۹۹ هزار و ۸۲۹ مسافر در این مسیر جا به جا شده‌اند.

تخلیه سه کشتی کالای اساسی در بندر بوشهر

او یکی از اتفاق‌های خوب صورت گرفته در چند وقت اخیر را تعیین بندر بوشهر به عنوان یکی از محل‌های تخلیه کالای اساسی عنوان کرد و افزود: تا کنون سه کشتی حامل کالای اساسی وارد بندر بوشهر شده‌اند و ۳۵ هزار تن کالای اساسی که بیشتر برنج بوده در این بندر تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با لایروبی و افزایش عمق کانال بندر بوشهر این بندر به عنوان یکی از بنادر فعال در زمینه تخلیه کالای اساسی بیشتر مطرح خواهد شد و سال آینده میزان ورود کالای اساسی به این بندر افزایش می‌یابد.

ارجمندزاده اعتبارات طرح‌های این اداره کل را ۵۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ابتدای امسال، ۸۶ میلیاردتومان اعتبار در اختیارمان قرار گرفت اما با توجه به افزایش جذب طرح‌ها، در شهریور این میزان به ۲۱۰ میلیارد تومان رسید.

زمینه پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم می‌شود

او سپس به طرح‌های در دست اجرا در بندرهای مختلف استان اشاره کرد و گفت: تاسیسات مجتمع بندری نگین  بوشهر از پارسال با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان شروع شده است و جاده دسترسی به این مجتمع هم از اسفند پارسال با ۶۵ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با ساخت این جاده، جاده‌ای موازی با جاده کنونی ساخته می‌شود و پلی بر روی خور لشکری ایجاد می‌شود که باعث آسانی رفت و آمد در آینده خواهد شد.

ارجمند زاده با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر عنوان کرد: این طرح از پارسال با ۱۹۰ میلیار تومان اعتبار آغاز شده و با تکمیل آن، کشتی‌های ۳۰ هزار تنی می‌توانند با آبخور ۱۱ متر وارد بندر بوشهر شوند.

پایانه دریایی والفجر بوشهر کامل بازسازی می‌شود

او، درباره بازسازی پایانه دریایی والفجر بوشهر هم توضیح داد: این پایانه را پارسال برای بازسازی تحویل گرفتیم، مطالعه آن تمام شده و به پایانه مسافری بین المللی دریایی بوشهر تبدیل خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: لایروبی اطراف اسکله در حال انجام است تا عمق پای اسکله به ۶ متر برسد و کشتی‌های بزرگ‌تر بتوانند پهلو بگیرند. همچنین اسکله جدیدی در این پایانه ساخته می‌شود.

ارجمندزاده، نصب دوربین مدار بسته، سامانه اطفا حریق هوشمند، بهینه سازی مصرف انرژی، تعمیرات اساسی اسکله‌های بوشهر و ایجاد موج شکن گردشگری در ساحل غربی بندر بوشهر را از دیگر طرح‌های در دست اجرا در بندر بوشهر عنوان کرد و گفت: طرح مطالعه اجرای برق رسانی به مجتمع بندری نگین برای انتقال ۲۰ مگاوات برق در حال نهایی شدن است و امیدواریم سال آینده برای اجرای آن اعتبار بدهند.

افتتاح ششمین ایستگاه جستجو و نجات دریایی در دهه فجر

او بااشاره به ساخت ایستگاه جستجو و نجات  در بندر دیلم، آن را ششمین ایستگاه جستجو و نجات بنادر استان خواند که ساخت آن از پارسال شروع شده و دهه فجر بهره برداری می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه تا چند وقت دیگر طرح اسکله گردشگری هم در این بندر آغاز می‌شود، گفت: این اسکله نیمه اول سال آینده افتتاح شود.

ارجمندزاده، خارج سازی ۴۰ شناور غرق شده برای ایمنی بیشتر رفت و آمد شناورها در خور دیلم و تدوین منشور طرح توسعه منطقه بندی و تعیین کاربری این بندر را از دیگر کارهای صورت گرفته در شمالی‌ترین بندر استان عنوان کرد.

ساخت اسکله گردشگری در چهار بندر استان بوشهر

او سپس به طرح‌های بندر گناوه اشاره کرد که اعلام اطفا حریق هوشمند، تدوین منشور طرح توسعه منطقه بندی و تعیین کاربری، ساختمان گارد و زیرساخت الکتریکی از جمله آن‌ها بود که در دست کار هستند و افزود: اسکله گردشگری گناوه نیز با دیلم در نیمه اول سال آینده افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سامانه اعلام اطفا حریق هوشمند، ساخت اسکله ناجی و رورو، و استقرار تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی را از جمله طرح‌های در دست اجرا در بندر خارگ، عنوان کرد و ادامه داد: خارگ، مرکز عملیات جستجو و نجات و مقابله با آلودگی در شمال خلیج فارس به شمار می‌رود و بر همین اساس، استقرار تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی و نگهداری از آن‌ها در این بندر برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

ارجمند زاده با اشاره به لایروبی بندر محمد عامری در تنگستان، گفت: این طرح نیمه اول امسال به پایان رسید و عمق حوضچه به سه متر رسید. همچنین اسکله ۹ متری شمع و عرشه در این بندر درحال اجراست که تا اواخر سال آینده افتتاح می‌شود تا این بندر صاحب محلی برای پهلوگیری شناورها شود.

او همچنین با بیان این که اسکله شمع و عرشه به طول ۱۵۰ متر در بندر بوالخیر تنگستان در دست ساخت است، عنوان کرد: اکنون فقط یک اسکله ۵۰ متری آنجا وجود دارد و با افزایش طول اسکله این بندر به عنوان  یکی از مهمترین بنادر در اندازه کوچک استان مطرح خواهد شد.

صادرات ۳۰۰ هزار تن کالا از دیر به قطر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، با اشاره به ایجادساختمان اداری و آسایشگاه گارد در بندر دیر، از آغاز ساخت اسکله شناور گردشگری این بندر اواخر امسال یا اوایل سال آینده خبر داد.

ارجمندزاده با بیان اینکه طرح توسعه بندر دیر برای افزایش طول اسکله به ۲۰۰ متر در دست مطالعه است، بیان کرد: این بندر یکی از مهمترین بنادر صادراتی استان بوشهر است و امسال ۳۰۰ هزار تن صادرات به قطر داشته است.

حوضچه بندر کنگان آماده کلنگ زنی

او  مهمترین طرح در بندر کنگان را ایجاد حوضچه جدید با ۱۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد که  آماده شروع است و مدت زمان اجرای آن، ۳۰ ماه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: این طرح کمک می‌کند شناورهایی با اندازه ۳۵۰۰ تن در بندر کنگان پهلو بگیرند.

ارجمند زاده، با اشاره به  اینکه ساختمان اداری و آسایشگاه گارد در این بندر در دست ساخت است، گفت: ساخت اسکله شناور گردشگری نیز به زودی در این بندر آغاز می‌شود که به این ترتیب ما سال آینده در  چهار بندر (دیلم، گناوه، دیر و کنگان) اسکله گردشگری خواهیم داشت.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات و واردات مجتمع بندری نگین مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گردشگری دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع شناور‌های مواجه شده با شرایط مضطر، موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مدت یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ حادثه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با حضور به‌موقع شناور‌های ناجی به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی‌نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در سریع‌ترین زمان خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷ شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

دیگر خبرها

  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • ثبت رکورد صادرات از خرمشهر