Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:10:45 GMT

گسترش چتر حفاظتی در مناطق کوهستانی لرستان

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۹۸۸۰

گسترش چتر حفاظتی در مناطق کوهستانی لرستان

مهرداد فتحی بیرانوند روز دوشنبه ضمن هشدار به متخلفان زیست محیطی که قصد سوء استفاده از سرما و بارش برف زمستانی برای شکار جانوران را دارند گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان اقدام به افزایش نوبت کاری ماموران یگان حفاظت در مناطق کوهستانی و زیست گاههای استان نموده تا علاوه بر حفاظت از گونه های جانوری از بروز هرگونه تخلف زیست محیطی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:با توجه به بارش شدید برف و برودت هوا در مناطق کوهستانی و پیشگیری از هرگونه مشکل برای حیات وحش جهت تامین منابع غذایی، توزیع علوفه و دانه در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا و سایر نقاطی که امکان حضور گونه های جانوری وجود دارد، توسط محیط بانان استان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه علوفه دهی به حیات وحش در فصل  زمستان به دلیل  برف و کولاک انجام می شود اظهار داشت: جهت توزیع علوفه در زیستگاههای حیات وحش، تشکل های مردم نهاد و  دوستداران محیط زیست، محیط بانان  را همراهی کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از مردم استان تقاضا کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی در صورت نزدیک شدن پرندگان و پستانداران به کنار جاده ها یا مناطق مسکونی حاشیه شهرها به خصوص اماکن روستایی نسبت به حمایت از این حیوانات اهتمام داشته و ضمن خودداری از آزار یا کشتن آنها،  با سامانه ۱۵۴۰ ارتباط برقرار نموده و ماموران محیط زیست را از ورود جانواران به محل سکونت خود آگاه کنند.

فتحی افزود: با توجه به شرایط جوی و بارش برف و برودت هوا در اغلب نقاط استان، امکان نزدیک شدن گونه های جانوری وحشی به مناطق مسکونی در اطراف روستاها و حتی بافت های شهری وجود دارد.

وی از تمامی شهروندان و علاقمندان محیط زیست، تقاضا کرد: در صورت مشاهده این موضوع، ضمن اطلاع به ماموران یا مراجعه به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط زیست، نهایت همکاری را برای جلوگیری از آسیب به این گونه های جانوری ارزشمند به عمل آورند.
فتحی بیرانوند ادامه داد: با توجه به بارش زیاد برف در ارتفاعات و زیستگاه‌های جانوری از خیرین، دوست‌داران محیط زیست و ساکنین روستاهای اطراف مناطق در خواست داریم اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان را در تامین علوفه مورد نیاز حیات وحش علف خوار و توزیع آن در زیستگاه های حیات وحش یاری نمایند و جهت هماهنگی با سامانه شبانه روزی۱۵۴۰ تماس بگیرند

وی عنوان کرد: بدیهی است ادارات حفاظت محیط زیست  در سطح استان نیز همانند سالهای گذشته، تمهیدات لازم را برای کمک رسانی و امداد به حیات وحش استان را انجام خواهند داد.

۱۱۲ مامور یگان حفاظت محیط زیست در لرستان انجام وظیفه می کنند که ۹۵ نفر از این تعداد محیط بان هستند. 

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست لرستان یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست لرستان یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست لرستان یگان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک به خصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها شامل پرداخت این تسهیلات می‌شوند.

وی بیان داشت: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری‌ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا محیط زیست استان برای مراجعه کنند.

جاودان خرد افزود: هیچ نهادی تاکنون برای ارائه طرح‌های زیست محیطی و دریافت تسهیلات به صندوق ملی محیط زیست مراجعه نکرده است.

وی اظهار داشت: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: این صندوق، تسهیلاتی با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند اما متأسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

جاودان خرد تصریح کرد: متأسفانه صنایع، شهرداری‌ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهره مندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده نکرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

کد خبر 6094198

دیگر خبرها

  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست