Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@12:20:15 GMT

تعرض به کتاب‌های علوم طبیعی بر خلاف روح اسلام است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۹۹۷۵

تعرض به کتاب‌های علوم طبیعی بر خلاف روح اسلام است

یک مرجع عظام تقلید ضمن محکوم کردن کتاب‌سوزی بیان کرد: کتاب­‌های علوم طبیعی و پزشکی که به نیت کشف علل پدیده‌­ها نگاشته می‌­شود از احترام برخوردار و هر نوع تعرض به آن‌ها بر خلاف روح اسلام و دعوت اسلام به علم و دانش است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در پی آتش زدن یک کتاب مرجع پزشکی توسط یک روحانی که در زمینه طب اسلامی، فعالیت دارد، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این بیانیه آمده است: در روایات از پیشوایان معصوم نقل شده است که فرموده­‌اند؛ «اُطلُبوا العِلمَ ولَو بِالصِّینِ». مسلماً علمی که باید در صین آموخت، علوم دینی نیست، بلکه دانش‌هایی است مربوط به جهان آفرینش و سنت‌های خلقت که خداوند منان در نهاد موجودات قرار داده است.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از این بیانیه آورده است:‌ بنابراین تلاش دانشمندان برای کشف ضوابط موجودات و علل و معالیل آن‌ها، کاملاً محترم است هر چند که محتمل است که برخی از آن‌ها ناصواب باشد. اما این تلاش‌های آمیخته با درست و نادرست سبب پیدایش یک رشته حقایق می‌گردد.

این بیانیه می‌افزاید: بنابراین کتاب‌های علوم طبیعی و پزشکی که به نیت کشف علل و معالیل پدیده‌ها نگاشته می‌شود از احترام کامل برخوردار است. و هر نوع تعرض به آن‌ها بر خلاف روح اسلام و دعوت اسلام به علم و دانش است. انتقاد از محتوا شیوه پسندیده‌ای است، اما تعرض نامعقول شیوه جاهلانه‌ای است که اتفاقاً در گذشته نیز بسیاری از کتابخانه‌های بر اساس انگیزه‌های غلط طعمه حریق شده است.

گفتنی است، عباس تبریزیان که خود را متخصص طب اسلامی سنتی معرفی کرده است، در فیلمی که چند روز پیش منتشر شد اقدام به آتش زدن کتاب طب داخلی هاریسون کرد که این اقدام انتقادات و واکنش‌های بسیاری را در پی داشت. 

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: کتاب آیت الله جعفر سبحانی کتاب علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی تا ششم شهریور فرصت دارند، برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.
از ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی سال تحصیلی آینده ۸۰ میلیون جلد چاپ شده است.
ثبت سفارش از سه سامانه my.gov.ir، my.medu.ir و یا irtextbook.ir امکان پذیر است.
ثبت سفارش کتاب‌های پایه اول، هفتم و دهم از دهم تیر شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان