Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علیرضا محرابیان» در گفت و گو با ایرنا افزود: آلاینده مسوول هوای اراک در شرایط فعلی دی‌اکسیدگوگرد و ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون است و میانگین آلاینده‌های هوای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰۸ رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

وی بیان کرد: شاخص دی اکسید گوگرد در ساعت ۱۲ در کلانشهر اراک به ۱۴۶ رسیده که اگر این شاخص به ۱۵۰ برسد وضعیت برای همه گروه‌های سنی ناسالم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون نیز در این ساعت به ۱۴۳ رسیده است.

محرابیان تصریح کرد: همزمانی ۲ آلاینده دی اکسید گوگرد و ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون در هوا اثرات هم افزایی دارد و بحث سلامتی را بیشتر تهدید می‌کند.

وی توصیه کرد: انتظار است در این شرایط، گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، عروقی و سخت درمان و سالمندان از تردد در فضای باز خودداری کنند و سایر گروه‌های سنی نیز از انجام فعالیت‌های سنگین در فضای باز بپرهیزند.

۴۱ روز ناسالم در کارنامه کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون به ثبت رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان مرکزی درمان سالمندان شاخص محیط زیست قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی هم اکنون طبق سنجش‌های مرکز پایش کیفی هوا، شاخص هوای تبریز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر با عدد ۱۰۸ است که ناسالم برای گروه‌های حساس است.
همچنین شاخص کیفی هوای تبریز در میانگین ۲۴ ساعته گذشته و از ساعت ۱۱ روز گذشته تا ساعت ۱۱ امروز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۹۹ و قابل قبول بود.

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست در فروردین ماه امسال شهروندان کلانشهر تبریز بدون آلودگی هوا روز‌های خود را سپری کردند، به گونه‌ای که تبریز در این ماه پس از شیراز با مجموع ۱۸ روز هوای سالم، پاک‌ترین و با کیفیت‌ترین هوا را در میان کلانشهر‌های صنعتی کشور به خود اختصاص داد.

با توجه به وضع کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ناسالم دو شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت
  • هوای ۲ شهر خوزستان ناسالم برای گروه های حساس
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان