Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@15:53:15 GMT

حضور نظامی آمریکا در غرب آسیا برای چپاول منابع است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۱۹۳۹

حضور نظامی آمریکا در غرب آسیا برای چپاول منابع است

«فرناندز» معتقد است حضور آمریکایی‌ها در منطقه آسیای غربی یک حضور نظامی بوده و به ضرر کشورهای این منطقه است. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، «یوسف فرناندز» کارشناس سیاسی اسپانیایی با اشاره به محتوای بیانات رهبری در خطبه اخیر نماز جمعه تهران به مهر گفت: رهبر ایران به روشنی سیاست‌های ریاکارانه سران آمریکا را برای همگان افشا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نتیجه فشارهای دونالد ترامپ مایه شرمساری کشورهای اروپایی در قضیه برجام بوده است. آنها قدرت‌های اقتصادی بزرگی محسوب می‌شوند. در حالی که مانند دولت‌های بسیار ضعیف، استقلال خود را تسلیم خواسته‌های آمریکا می‌کنند. این نشان می‌دهد آنها از عزت نفس کمی برخوردارند و همان طور که رهبر انقلاب ایران فرمودند، آنها نوکران آمریکا هستند.

کارشناس امور سیاسی اهل اسپانیا و کارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صداوسیما گفت: مواضع ترامپ و به طور کلی دولت امریکا، مواضعی دوگانه و ریاکارانه است.

وی افزود: ترامپ اغلب در سخنرانی خود از ملت ایران ابراز انزجار و نفرت می‌کند، همزمان می‌بینیم که تحریم‌هایی را علیه این ملت وضع می‌کند و حتی از ورود داروهایی که برای درمان برخی بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیز جلوگیری به عمل می‌آورد. تمام تلاش‌های آمریکا در جهت تضعیف ایران و ایجاد بحران داخلی در این کشور است. البته این توطئه‌ها همواره با استقامت و آگاهی ملت ایران با شکست رو به رو بوده است.

فرناندز در ادامه افزود: آیت الله خامنه ای در نماز جمعه اخیر تهران، در واقع اشاره به آن سخنان ریاکارانه سران آمریکا دارند که تلاش می‌کنند مردم ایران را فریب دهند و این که اظهار می‌کنند با ایران هیچ مشکلی ندارند، در حالی که سیاست‌های آمریکا و شخص ترامپ کاملاً در جهت صدمه زدن به ملت ایران است.

این کارشناس امور سیاسی با اشاره به اینکه مواضع سه کشور (آلمان، فرانسه و انگلیس) بسیار ریاکارانه و حاصل فشارهای امریکاست، گفت: آنها به منظور عمل به تعهداتشان در جهت حفظ توافق هسته‌ای، هیچ کار مفیدی انجام نداده اند و در عوض از ایران می‌خواهند که به تعهداتش پایبند بماند.

وی یادآور شد: اگر به راستی می‌خواستند توافق هسته‌ای را حفظ کنند می‌بایست دست از دنباله روی آمریکا بر می‌داشتند و اقدامات اقتصادی به نفع ایران در پیش می‌گرفتند. این وظیفه و تعهد ایشان بوده است. آنها نه تنها این کار را انجام ندادند، بلکه در برابر فشارهای امریکا تسلیم شدند. برای مثال آلمان اظهار کرد که برای حل بحران هسته‌ای ایران، قصد دارد این موضوع را به شورای امنیت بکشاند.

فرناندز با بیان اینکه نتیجه فشارهای دونالد ترامپ مایه شرمساری این کشورهای اروپایی بوده است، افزود: آنها قدرت‌های اقتصادی بزرگی محسوب می‌شوند. در حالی که مانند دولت‌هایی بسیار ضعیف، استقلال خود را تسلیم خواسته‌های آمریکا می‌کنند. این نشان می‌دهد آنها از عزت نفس کمی برخوردارند و همان طور که رهبر انقلاب ایران فرمودند، آنها نوکران آمریکا هستند.

وی در پایان گفت: حضور آمریکایی‌ها در منطقه آسیای غربی یک حضور نظامی بوده و به ضرر کشورهای این منطقه است. برای مثال آمریکا نیروهایش را با هدف چپاول نفت در سوریه مستقر کرد، بدون آن که مجوزی از سوی دولت سوریه برای این حضور نظامی داشته باشد. این یک اشغال غیر قانونی است که نتیجه اش غارت منابع آن کشور است.

وی ادامه داد: همچنین می‌بینیم آمریکایی‌ها سعی دارند در عراق بمانند با وجود آنکه پارلمان و دولت این کشور از آنها خواسته عراق را ترک کنند. نه تنها آنها در عراق حملات نظامی انجام می‌دهند بلکه به حق حاکمیت این کشور تجاوز می‌نمایند، درست مثل آن که عراق کشوری تحت اشغال بوده باشد که البته این مسئله غیر قابل قبول است. همچنین در جریان ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس دیدیم که حضور نظامی آمریکا در کشورهای آسیای غربی حضوری ویرانگر و برهم زننده ثبات این کشورهاست.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم

برخی منابع از کشته و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در عملیات مقاومت در محور نتساریم در جنوب شهر غزه خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه العربی به نقل از برخی منابع از کشته و زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در عملیات مقاومت در محور نتساریم در جنوب شهر غزه خبر داد.

 

.

 

 منبع مذکور اشاره کرد که در عملیات مقاومت در محور نتساریم 2 نظامی اسرائیلی از لشکر 99 کشته شده و 8 نظامی دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های عبری زبان از وقوع حادثه امنیتی برای نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محور نتساریم بین شمال و جنوب نوار غزه خبر داده بودند.

به گفته این منابع، چند  فروند بالگرد برای جابجایی مجروحان در این منطقه به زمین نشسته است.

بخش سانسور نظامی ارتش رژیم صهیونیستی فعلا اجازه انتشار جزئیات این حادثه را نداده است.

قبل از این گردان‌های قسام اعلام کرده بود مقر فرماندهی اشغالگران اسرائیلی را در محور نتساریم هدف حمله سنگین خمپاره‌ای قرار داده است.

القسام خطاب به نظامیان اسرائیلی: «در آتش خواهید سوخت»قسام شهادت سردار زاهدی و یارانش را تسلیت گفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • پیام وزیر ورزش در پی قهرمانی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • ترکیب تیم دو و میدانی جوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است