Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@01:00:28 GMT

ترامپ فقط کاباره‌داری بلد است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۱۹۴۶

ترامپ فقط کاباره‌داری بلد است

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: من تعجب نکردم که ترامپ به هدف قرار دادن ۵۲ نقطه اعتراف کرد؛ رئیس جمهوری که فقط کاباره داری بلد است را چه به سخن گفتن از فرهنگ و هویت ملی؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هم‌اندیشی پاسداری از مراکز فرهنگی، میراث مشترک بشری که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: همانطور که هر فردی با هویت خود شناخته می‌شود، ملت‌ها نیز با توجه هویت ملی در عرصه جهان شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت‌ها نیز در عرصه بین الملل کارهایی می‌کنند که برآمده از هویت و ایدئولوژی آنها است. اگر می‌بینیم که جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد دهنده گفتگوی تمدن‌ها، جهان عاری از خشونت و صلح و ارتباط خوب با همسایگان است، از هویت ایران نشأت می‌گیرد.   سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: من تعجب نکردم که ترامپ به هدف قرار دادن ۵۲ نقطه اعتراف کرد. کشوری که یک بیستم تاریخ ایران را دارد و رئیس جمهوری که فقط کاباره داری بلد است را چه به سخن گفتن از فرهنگ و هویت ملی؟!   موسوی ادامه داد: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر هویت ملی و تاریخی است.   سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: تهدیدات نظامی قطعاً نمی‌تواند ما را از آرمان صلح و گفتگویی که در بستر تاریخ داشته ایم، باز دارد و وزارت خارجه به رغم تهدیدات و فشارها راه خود را که راه اصلی مردم کشور ما در صلح طلب بودن و جنگ بلد بودن است را پیش می‌برد.   وی گفت: تاریخ ما پر از نقاط عطف است و مردم ما نشان داده‌اند که به رغم صلح طلب، اهل مدارا و گفتگو بودن، در جای خود دلاور هستند. راه وزارت خارجه که راه ملت بوده و از هویت تاریخی و ملی کشور نشأت می‌گیرد، ادامه می‌یابد. نباید از یاد سردار شهید سلیمانی گذشت. ایشان نمونه بارز فرزند ایران است که هم اشدا علی الکفار بوده و هم مصداق رحماء بینهم.   سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همه می‌دانند که سردار سلیمانی در داخل چه منشی داشت و در مقابل دشمن، قاطعانه برخورد می‌کرد. همچنین آقای ظریف مثل اعلای این واقعیت است و مقامات و دیپلمات‌های خارجی ایشان را یک وطن پرست واقعی می‌دانند. این موضوع نیست جز پشتوانه هویتی که امیدوارم در همه ما تجلی یابد.   سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: وقتی راه درست و منطقی باشد، طبیعتا دنیا نیز به احترام آن خواهد ایستاد. زمانی که به کشور حمله صورت گرفت و تجاوز شد، ما مقاومت کردیم و جهان اقدام ما را تحسین کرد.   موسوی بیان کرد: زمانی نیز که بحث تعامل و گفتگو با دنیا پیش آمد، دنیا در مقابل رویکرد جمهوری اسلامی ایران سر تعظیم فرود آورد. هر چند برخی آثار و برکات آن را درک نکرده‌اند، اما به گفته یکی از دوستان که جنازه برجام نیز برکت است، باید بگویم که توافق هسته‌ای برای کشور اثرات بسیار مطلوبی داشت و آثار آن را مشاهده می‌کنیم.   وی گفت: با رویکرد تعاملی که جمهوری اسلامی در پیش گرفت، اعتبار دنیا را خریدیم و درهای دنیا بر روی ما باز شد و دیدیم که چگونه شخصیت ایرانیان افزون‌تر شد.   سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: امیدواریم هستم که عقلا همین راه را که برگرفته از هویت ملی و تاریخی ماست را ان شالله ادامه دهند و بتوانیم آثار آن را مشاهده کنیم.   منبع: مهر    

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که میزان خطرات هسته ای در جهان به دلیل سیاست مخرب غرب به طور جدی افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای تاکید کرد: متأسفانه در حال حاضر در نتیجه سیاست مخرب غرب، سطح خطر هسته ای به طور جدی افزایش یافته است.

زاخارووا در این بیانیه افزود که مسکو به آمریکا و ناتو درباره پیامدهای فاجعه‌بار احتمالی این رویکرد، که با هدف تضعیف امنیت روسیه دنبال می شود، هشدار داده است.

دیپلمات ارشد روس متذکر شد که اثربخشی بازدارندگی هسته‌ای روسیه در سطح لازم و کافی تضمین شده است و نباید کوچک‌ترین تردیدی در این باره کرد.

کد خبر 6089273

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد