Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت ارشاد درمراسم امضای تفاهم‎نامه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بانک صادرات با اشاره به سابقه همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این بانک گفت: آقای دکتر صیدی علاقه زیادی به حوزه کتاب دارند و در دوره جدید همکاری با بانک صادرات به عنوان بانک عامل در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران، شاهد ارائه خدمات بهتری از این بانک در حوزه فرهنگ خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حوزه «اقتصاد فرهنگ» که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید بسیاری بر آن دارند، یکی از اولویت‎های معاونت فرهنگی در دوره جدید است؛ حمایت از فرهنگ نباید به صورت گلخانه‎ای باشد بلکه باید روی چرخه اقتصادی آن نیز تاثیرگذار باشد.

جوادی با اشاره به گردش اقتصادی فرهنگ عنوان کرد: فرهنگ، گردش اقتصادی خوبی را ایجاد کرده است و فرصت خوبی است تا این سیاست جنبه عملی‎تری به خود بگیرد. برای مثال تسهیلات اهل قلم بازخورد خوبی در میان اهالی فرهنگ داشت.

معاون امور فرهنگی ادامه داد: به هر دلیلی نوشتن، نیازمند حمایت اقتصادی است و همکاری با بانک صادرات می‎تواند آغازگر فصل جدیدی از همکاری‎ها باشد.

جوادی با تاکید بر شعار «ایران فقط تهران نیست» تصریح کرد: باید تلاش شود همکاری بانک صادرات با معاونت فرهنگی در استان‏ها دیده شود و این می‎تواند در قالب حمایت از نویسندگان و شاعران استانی باشد تا به رشد فرهنگی در خارج از پایتخت کمک کند.

وی ادامه داد:هر همکاری نیازمند مراقبت است و باید از مبتلا شدن آن به آسیب‏ها جلوگیری به عمل آید. البته این همکاری یک انحصار نیست و می ‏تواند به الگویی برای دیگر بخش‎ها تبدیل شود.

جوادی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با آغاز دور جدید فعالیت‎ها با بانک صادرات، بخشی از این کمک‏ها به طور مستقیم در یارانه دانشجویان و طلاب دیده شود تا به طور مستقیم کتاب در سبد کالای آن‏ها قرار گیرد.

تلاش بانک صادرات برای ارائه خدمات بهتر به اهالی فرهنگ در نمایشگاه کتاب

حجت‎اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات در ادامه این نشست با اشاره به رویکرد فرهنگی بانک صادرات گفت: رویکرد این بانک توسعه فرهنگی کشور است، زیرا تمام توسعه‎ها از قِبَل فرهنگ است. توسعه فرهنگ است که منجر به توسعه اقتصادی و اجتماعی در جامعه منجر می‎شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و حضور این بانک به عنوان بانک عامل گفت: نمایشگاه کتاب تهران بزرگ‎ترین رویداد فرهنگی در کشور است که هر سال اتفاق می‎افتد و مخاطبان گسترده ‏ای دارد. چراغ این نمایشگاه در دوران جنگ تحمیلی نیز روشن بود و از اینکه در این رویداد فرهنگی حضور داشته باشیم به خود می ‏بالیم.

صیدی ادامه داد: تلاش کرده ‏ایم تا امکانات حداکثری برای نمایشگاه امسال در نظر داشته باشیم و خدمات خوبی به کتابخوانان ارائه بدهیم. همچنین در نمایشگاه‎های استانی نیز حداکثر تلاش خود را خواهیم داشت.

وی با اشاره به دغدغه‏ های معاون فرهنگی وزیر در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: حساسیت‎های موجود در نظر گرفته شده است و تلاش خواهد شد کیفیت بهتری در نمایشگاه این دوره داشته باشیم و در فروردین ماه حضور خوبی در نمایشگاه کتاب تهران داشته باشیم.

وی ضمن ابراز امیدواری به توسعه کتابخوانی در کشور گفت: عناوین منتشر شده گواهی بر رشد فرهنگی کشور است و امیدوارم تیراژ کتاب‌ها نیز در آینده افزایش پیدا کند.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال ۹۹ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر ارشاد بانک صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در صفحه اجتماعی خود نوشت؛
«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین