Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:28:19 GMT

انتخاب بانک عامل نمایشگاه کتاب تهران

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۲۵۶۹

انتخاب بانک عامل نمایشگاه کتاب تهران

مراسم امضای تفاهم‎نامه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بانک صادرات به عنوان بانک عامل سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی در این مراسم که امروز (دوشنبه، هفتم بهمن‌ماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد،  با اشاره به سابقه همکاری معاونت فرهنگی این وزارتخانه با بانک صاردات گفت: آقای دکتر صیدی علاقه زیادی به حوزه کتاب دارند و در دوره جدید همکاری با بانک صادرات به عنوان بانک عامل در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران، امیدواریم شاهد ارائه خدمات بهتری از این بانک در حوزه فرهنگ باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: حوزه «اقتصاد فرهنگ» که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید بسیاری بر آن دارند، یکی از اولویت‎های معاونت فرهنگی در دوره جدید است. حمایت از فرهنگ نباید به صورت گلخانه‎ای باشد بلکه بر روی چرخه اقتصادی آن نیز تاثیرگذار باشد.

جوادی با اشاره به گردش اقتصادی فرهنگ بیان کرد: فرهنگ، گردش اقتصادی خوبی را ایجاد کرده و فرصت خوبی است تا این سیاست جنبه عملی‎تری به خود بگیرد. برای مثال تسهیلات اهل قلم بازخورد خوبی در میان اهالی فرهنگ داشت.  به هر دلیلی نوشتن نیازمند حمایت اقتصادی است و همکاری با بانک صادرات می‎تواند آغازگر فصل جدیدی از همکاری‎ها باشد.

جوادی با تاکید بر شعار «ایران فقط تهران نیست» تصریح کرد: باید تلاش شود همکاری بانک صادرات با معاونت فرهنگی در استان‌‏ها دیده شود و این می‎تواند در قالب حمایت از نویسندگان و شاعران استانی باشد تا به رشد فرهنگی در خارج از پایتخت کمک کند.

او در ادامه گفت: البته هر همکاری‌ای نیازمند مراقبت است و باید از مبتلا شدن آن به آسیب‌‏ها جلوگیری شود. البته این همکاری یک انحصار نیست و می‏‌تواند به الگویی برای دیگر بخش‎ها تبدیل شود.  امیدواریم با آغاز دور جدید فعالیت‎ها با بانک صادرات، بخشی از این کمک‏‌ها به طور مستقیم در یارانه دانشجویان و طلاب دیده شود تا به طور مستقیم کتاب در سبد کالای آن‌‏ها قرار گیرد.


در ادامه این نشست، حجت‎الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به رویکرد فرهنگی این بانک گفت: رویکرد این بانک توسعه فرهنگی کشور است زیرا تمام توسعه‎ها از قِبَل فرهنگ است. توسعه فرهنگ است که منجر به توسعه اقتصادی و اجتماعی در جامعه می‎شود.

او  با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و حضور این بانک به عنوان بانک عامل گفت: نمایشگاه کتاب تهران بزرگ‎ترین رویداد فرهنگی در کشور است که هر سال اتفاق می‎افتد و مخاطبان گسترده‏‌ای دارد. چراغ این نمایشگاه در دوران جنگ تحمیلی نیز روشن بود و از این‌که در این رویداد فرهنگی حضور داشته باشیم به خود می‏‌بالیم.

صیدی ادامه داد: تلاش کرده‌‏ایم تا امکانات حداکثری برای نمایشگاه امسال در نظر داشته باشیم و خدمات خوبی به کتابخوانان ارائه دهیم. همچنین در نمایشگاه‎های استانی حداکثر تلاش خود را خواهیم داشت.

او  با اشاره به دغدغه‏‌های محسن جوادی در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: حساسیت‎های موجود در نظر گرفته شده است و تلاش خواهد شد کیفیت بهتری در نمایشگاه این دوره داشته باشیم و در فروردین ماه حضور خوبی در نمایشگاه کتاب تهران داشته باشیم.

او ضمن ابراز امیدواری به توسعه کتابخوانی در کشور، گفت: عناوین منتشرشده گواهی بر رشد فرهنگی کشور است و امیدوارم تیراژ کتاب‌ها در آینده افزایش پیدا کند. 

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال ۹۹ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات

نمایشگاه کتاب و آثار خطاطان و نقاشان در تاسیسات ولایت هرات با ۳ هزار جلد کتاب و ۱۵۰ اثر هنری به نمایش گذاشته شده افتتاح شد.

شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه بین جوانان و همچنین تشویق نویسندگان و خوش‌نویسان عنوان کرده و گفت تاریخ فرهنگ بشریت با علم و خط گره خورده است.

والی هرات گفت اکثریت هنرمندان نویسندگان، خط‌نویسان و نقاشان از جمله محروم‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.

شیخ اسلام جار از مردم و تجار خواست برای حمایت از آثار هنری هنرمندان اثرهای شان‌را خریداری نموده و به خانه هایشان نمایش بگذارند.

همچنان والی هرات می‌گوید استفاده از شبکه‌های اجتماعی جوانان را از مطالعه و تحقیق بازداشته و ضررهای دینی و دنیایی را برای آنان به همراه داشته است.

ناصر شهاب، رئیس اتحادیه کتاب فروشان در هرات از این اقدام مسئولان استقبال نمود. او گفت که تقریبا سه هزار جلد کتاب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

برخی از فرهنگیان با نگرانی از کم‌رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی خواهان توجه مسئولان محلی در امر فرهنگ‌سازی و ارزش‌ گذاری بیشتر به آثار نویسندگان و هنرمندان شدند.

از سویی هم الحاج حیات الله مهاجر معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان ، از تلاش‌ها برای حمایت از نویسندگان و خوشنویسان سخن زده و هرات را به عنوان مرکز فرهنگی افغانستان یاد کرده و گفت این ولایت تاریخ غنی از فرهنگ و هنر را دارا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات