Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکران فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی «مهدی جعفری» از فردا (8 بهمن ماه) در شهرهای فاقد سینما آغاز می‌شود.

 اکران‌ فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی «مهدی جعفری» و تهیه کنندگی «مجتبی فرآورده» از فردا توسط «عماریار» در شهرهای فاقد سینما آغاز می‌شود.

به گزارش «عمار فیلم»، فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» دومین ساخته مهدی جعفری محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج، روایت گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قسمت‌های اول این فیلم، سکانس‌های جنگی دارد و بعد از آن ماجرای اسارت شخصیت‌های اصلی داستان به تصویر کشیده می‌شود.

ازجمله بازیگران فیلم سینمایی «۲۳ نفر» می توان به مجید پتکی، سعید آلبوعبادی، رضا نوری و عبدالحلیم تقلبی اشاره کرد.

مخاطبان و علاقمندان می‌توانند در شهرهای بدون سینما و مناطقی که امکان پخش فیلم‌ در آن به دلایل مختلف وجود ندارد با ثبت سفارش در سایتwww.ammaryar.ir و یا تماس با شماره تلفن‌های۴۲۷۹۵۹۱۰ و ۴۲۷۹۵۶۲۰ درخواست خود را ثبت کنند.

داستان 23 نفر چیست ؟

 23 رزمنده‌ای که ماجرای دلاوری‌های شان نه تنها در عرصه کتاب به خلق اثری ادبی انجامید، بلکه حتی بهانه‌ای شد برای ساخت مستندی با همین عنوان. با وجود مشکلاتی که مهدی جعفری، کارگردان این فیلم در مسیر ساخت آن داشته در گفت‌و‌گویی که با او داشتیم تأکید کرد علاقه‌ای به صحبت درباره هیچ کدام از آن مسائل ندارد و در عوض از سختی‌هایی گفت که امثال رزمندگان این داستان در هشت سال دفاع مقدس و سال‌های اسارت متحمل شده‌اند. جعفری انگیزه ساخت این فیلم را بالاتر از مسائل شخصی می‌داند و شاید بتوان از گفته هایش این‌گونه برداشت کرد که «23 نفر» ادای دینی به نوجوانان و جوانانی است که بی‌هیچ اجر و منتی جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند.
پیش از ساخت فیلم موضوع درگیری علیرضا رئیسیان و سازمان اوج موجب ایجاد حواشی پیرامون فیلم شد. آقای رئیسیان به واسطه تهیه کنندگی مستندی راجع به این ماجرا خود را صاحب تولید تصویری اثر می‌دانستند. حتی حاج قاسم سلیمانی هم بعد از خواندن کتاب ساخت آن را به ابراهیم حاتمی‌کیا پیشنهاد داده بود. چطور شد که برای ساخت این فیلم نام شما به عنوان سازنده ثبت شد؟
پاسخ شما خیلی ساده و کوتاه است، علاقه و پیگیری هشت ساله‌ام برای ساخت اقتباسی سینمایی از یک موضوع مهم و تأثیرگذار... همین. وگرنه هیچ تمایلی به حواشی سینما و هیاهوی آن ندارم و ترجیح می‌دهم کار درست را انجام بدهم.
سال 87 مستند «بیست و سه نفر» را ساختید که جزو اولین آثار در معرفی نوجوانان حاضر در جنگ بود. چرا ساخت اثر سینمایی این کار 10 سال بعد انجام شد. این تأخیر خودخواسته بود یا مشکلات و موانعی در مسیر ساخت قرار داشت؟
پاسخ کامل به این سؤال تقریباً یک کتاب 100 صفحه‌ای می‌شود اما تمایلی به نگارش آن  یا حتی بازگو کردن مشکلات و موانع سر راه این فیلم نداشته و نخواهم داشت. هرچند که درد دل زیاد است، بخصوص وقتی پای ساخت فیلمی با موضوعی ملی در میان باشد. خوشبختانه یا متأسفانه برای من اهمیتی ندارد که همگان بدانند علیرغم تصور غلط رایج درباره حمایت‌های آنچنانی از چنین آثاری این فیلم یا فیلم‌های مشابه آن با چه مشقت و مصیبتی در این کشور ساخته می‌شوند. بنابراین ترجیح می‌دهم چیزی نگویم.
در حقیقت بیشتر از آن بچه‌هایی خجالت می‌کشم که در آن دوران پرتلاطم دفاع بی‌هیچ اجر و منت و بی‌هیچ حاشیه و هیاهو جانشان را خالصانه بر کف دستشان گذاشتند و برای حراست از آبروی ملت خود به جنگ با دشمن رفتند.

با خودم فکر می‌کنم حتی اگر مشکلات چند ساله در مسیر ساخت این فیلم هزار برابر این هم بوده باشد در برابر مشکلات و موانعی که بر سر راه آن بچه‌ها قرار داشته ذره‌ای بیش نیست، پس به جای شکوه و شکایت یا به جای شکوه و گلایه خدا را شکر می‌کنم که پس از این همه مشکلات و بی‌توجهی برخی مسئولان و تصمیم‌گیرندگان در حوزه فرهنگ و... بالاخره موفق شدیم این فیلم را بسازیم و امیدوارم تماشاگران هم با آن ارتباط برقرار کنند.
کتاب «آن بیست و سه نفر» دارای روایت‌های شیرینی است و مرجعی مناسب برای جنگ محسوب می‌شود شما برای نگارش فیلمنامه به همین کتاب بسنده کردید  یا اینکه جلسات گفت‌وگویی هم با اعضای این گروه داشتید؟
برای نگارش فیلمنامه فیلم «۲۳ نفر» من از منابع متعددی استفاده کردم. خود افراد گروه ۲۳ نفر و آقای صالح قاری که بخش عمده‌ای از این فیلم نگاهی به زندگی ایشان دارد، همواره به عنوان منبع دست اول و حی و حاضر در کنارم بودند. همچنین مجموعه مستند ۲۳ نفر به تهیه‌کنندگی آقای رئیسیان و پژوهش دکتر محمد شهبا و نیز به نویسندگی و کارگردانی خودم یکی دیگر از منابع ما بود. البته از مطالعه و الهام از رمان «آن ۲۳ نفر» نوشته آقای احمد یوسف‌زاده و کتاب «ملاصالح» نوشته خانم غبیشی هم بی‌بهره نبوده‌ام.
ساخت فیلم «ایستاده در غبار» محمدحسین مهدویان بار دیگر نگاه‌ها را متوجه سینمای جنگ کرد. ساخت این فیلم چقدر در ترغیب شما برای ساخت «۲۳ نفر» تأثیر داشت؟ خودتان فیلم «23 نفر» را وامدار نگاه کدام فیلمساز دفاع مقدس می‌دانید؟
من هم از طرفداران فیلم «ایستاده در غبار» هستم اما ایده ساخت فیلم سینمایی «۲۳ نفر» سال‌ها قبل از ساخته شدن این فیلم در ذهن من شکل گرفته است و در این هفت، هشت ساله بارها آن را در ذهن خود ساخته‌ام و همواره منتظر بودم تا چه زمانی شرایط ساخت آن فراهم شود. انگیزه من از اقتباس سینمایی «۲۳ نفر» چیزی فراتر از دلایل شخصی یا تأثیرپذیری از فیلم‌های دفاع مقدسی بوده است و در مسیر ساخت آن هم از هیچ فیلم یا فیلمساز خاصی تأثیر نگرفته‌ام چرا که یکه بودن این داستان به من این اجازه را نمی‌داد که فیلمی تکراری یا تحت تأثیر فیلمی دیگر بسازم. اساساً در مورد دیگر فیلم‌هایم نیز چنین اتفاقی نیفتاده که تحت تأثیر فیلمی بوده باشم و البته منظورم این نیست که تأثیرپذیری چیز بدی است.
در تیم بازیگران از چهره‌های شناخته شده استفاده نکردید این تصمیم یک امتیاز مثبت دارد و ناشناخته بودن چهره‌ها در ارتباط‌گیری با مخاطب مؤثر است اما از سوی دیگر حضور چهره‌ها برای مخاطب جذاب است. از این بابت نگران استقبال مخاطبان نیستید.
با حفظ احترام به جایگاه همه بازیگران و چهره‌های مطرح سینمای ایران، تئوری استقبال از فیلم به دلیل حضور بازیگران معروف سال‌هاست که در سینمای ما به تئوری مشکوکی بدل شده است. عوامل بسیاری باید کنار هم جمع شوند تا یک فیلم مورد استقبال واقع شود و البته موضوع استقبال با موضوع ارتباط برقرار کردن تماشاگر با فیلم دو مقوله جداگانه است. به هیچ وجه نگران این نیستیم که مخاطب با فیلم «۲۳ نفر» ارتباط برقرار نکند.
امروزه بجز عده اندکی که فقط برای تماشای چهره‌های مورد علاقه‌شان به تماشای فیلم‌ها می‌روند بسیاری از مخاطبان ما از هوش بالایی برای تماشای فیلم برخوردارند و با پیش آگاهی و مطالعه به دیدن فیلم‌ها می‌روند.
جهان داستانی که ما خلق کردیم با یک عده قهرمان نوجوان سر و کار داشت و یک نقش اصلی بزرگسال. ما برای آنکه موازنه روانی حضور بازیگران را در فیلم حفظ کنیم و به قول شما برای آنکه تماشاگر راحت‌تر با دنیای فیلم ارتباط بگیرد از بر هم زدن تعادل وزن بازی‌ها روی پرده سینما پرهیز کردیم و یک جهان یکدست و تأثیرگذار از حضور بازیگران و بازی‌های درخشان خلق کردیم.
نتیجه به زعم من و بسیاری که این فیلم را دیده‌اند در زمینه بازی‌ها درخشان بوده است و چه چیز برای تماشاگر آگاه و علاقه‌مند به سینما از این بهتر که به پای هنرنمایی بازیگرانی جدید و کاربلد بنشیند.

اگر دوستان در بخش تبلیغات بتوانند در مورد داستان و محتوای فیلم اطلاع‌رسانی و معرفی درستی انجام دهند، مطمئنم که استقبال از فیلم سینمایی «۲۳ نفر» هم بدون داشتن چهره‌های مطرح می‌تواند غافلگیرکننده باشد. به نظر من تمایل مردم به دیدن بازیگران مورد علاقه‌شان بیشتر به میزان هنرنمایی و مهارت آنها در هنر بازیگری بازمی‌گردد تا به مدل چهره یا قیافه کسی. بنابراین می‌توانم به همه مخاطبان این تضمین را بدهم که فیلم «۲۳ نفر» از این نظر، چهره و هنرنمایی تماشایی کم ندارد.

بیشتر بخوانید

حکایت آن 23 نفر در قاب دوربین

نفس گرم سردار مؤمن دوران، حاج قاسم سلیمانی پشتیبان«۲۳نفر»بود

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند

انجمن عکاسان سینما در ارتباط با فعالیت عکاسان غیرعضو در پروژه های سینمایی و نمایش خانگی اطلاعیه‌ای صادر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بنا به مصوبات هیات مدیره انجمن عکاسان سینما، همچون سنوات قبل به اطلاع تمامی عکاسان غیر عضو این انجمن می رساند، چنانچه برای عکاسی پروژه ای سینمایی یا نمایش خانگی دعوت بکار می‌شوند، پیش از آغاز رسمی پروژه، می‌بایست بصورت کتبی از انجمن صنفی عکاسان سینما مجوز لازم را دریافت کنند. جهت دریافت این مجوز موارد زیر رعایت شود.

1- نامه رسمی از طرف تهیه کننده، مدیر تولید یا کارگردان پروژه درخصوص دعوت به همکاری عکاس

2- ارسال رزومه عکاس

3-ارسال نمونه آثارعکاسی (عکاسی صحنه از سریال، فیلم کوتاه، تله فیلم، تئاتر) هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما بعد از بررسی موارد ارسال شده، پاسخ کتبی خود را اعلام می نماید.

احترام و پایبندی به حقوق حرفه ای انجمن عکاسان سینما می تواند درمسیرعضویت عزیزان فعال دراین حوزه بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی