Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@02:43:41 GMT

توسعه روابط گردشگری استان اصفهان با روسیه و چین

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۲۷۹۲

توسعه روابط گردشگری استان اصفهان با روسیه و چین

معاون استاندار گفت: روسیه و به‌ویژه شهر سن‌پترزبورگ روابط مناسبی با کشورمان و اصفهان دارند، اما این میزان کافی نیست و باید افزایش پیدا کند و این استان برنامه ویژه‌ای برای توسعه روابط با روسیه و چین به ویژه در زمینه گردشگری دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، حسن قاضی عسگر امروز ۷ بهمن‌ماه ۹۸، در دومین نشست کارگروه ویژه همکاری‌‏های اصفهان و سن‌پترزبورگ در محل استانداری اصفهان اظهار کرد: روسیه و به‌ویژه شهر سن‌پترزبورگ روابط مناسبی با کشورمان و اصفهان دارند، اما این میزان کافی نیست و باید افزایش پیدا کند و این استان برنامه ویژه‌ای برای توسعه روابط با روسیه و چین به ویژه در زمینه گردشگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: توسعه روابط به‌خصوص در حوزه گردشگری نیازمند مشارکت بیشتر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مرتبط با فرهنگ و گردشگری است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: نهادهایی مانند میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی و دانشگاه برنامه‌ها و طرح‌های خود را برای افزایش ارتباط با این شهر از کشور روسیه جمع‌بندی و به شهرداری به عنوان دبیرخانه کارگروه توسعه روابط با سن‌پترزبورگ ارسال کنند.

همچنین سیدعلی صالح درخشان، معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: اصفهان در نمایشگاه گردشگری مسکو که اسفند امسال برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

وی افزود: بخش خصوصی در نمایشگاه یاد شده شرکت کرده، اما جا داشت که نهادهای مرتبط با فرهنگ و گردشگری نیز در این رویداد فرهنگی خارجی سهیم می‌شدند.

شهرهای اصفهان و سن‌پترزبورگ روسیه تفاهم‌نامه خواهر خواندگی با یکدیگر دارند و مجموعه‌ای ارزشمند از ۷۰۰ نسخه خطی فارسی از قبیل منابع تاریخی و نمونه‌های زیبای نسخ مذهب در کتابخانه علمی دانشگاه دولتی این شهر نگهداری می‌شود.

شهر تاریخی اصفهان با شهرهای شیان چین، کوالالامپور مالزی، فلورانس ایتالیا، یاش رومانی، بارسلون اسپانیا، ایروان ارمنستان، کویت، فرایبورگ آلمان، هاوانا کوبا، لاهور پاکستان، سن پترزبورگ روسیه، داکار سنگال، بعلبک لبنان و نجف عراق عقد خواهرخواندگی دارد.

کد خبر 407778

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گردشگری جاذبه های گردشگری گردشگران چین روسیه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در مراسم کلنگ‌زنی هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه گفت: این پروژه دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح آن در توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی تاثیر مهمی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پروژه احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه کلنگ‌زنی شد.

مرتضی صفری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در این مراسم که با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود.

وی افزود: این پروژه دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح آن در توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی تاثیر مهمی خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: نزدیکی به مرز بین‌المللی سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و … از جمله ظرفیت‌های سیلوانا برای توسعه گردشگری است.

کد خبر 749513

دیگر خبرها

  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد