Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@03:32:53 GMT

نصب ۵۰ دوربین جدید ثبت تخلف در جاده‌های کرمان

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۳۰۳۱

نصب ۵۰ دوربین جدید ثبت تخلف در جاده‌های کرمان

مدیرکل راهداری استان کرمان از نصب ۵۰ دوربین جدید ثبت تخلف جاده‌ای در محورهای کرمان خبر داد و گفت: همزمان با مراسم تشییع سپهبد سلیمانی حدود ۱۰۰ هزار تردد در محورهای ورودی شهر کرمان ثبت شده است. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 8 درصدی ترددهای جاده‌ای در استان کرمان در 9 ماهه سال جاری اظهار داشت: با وجود افزایش 6 و نیم درصدی تلفات جاده‌ای در کشور شاهد کاهش 5 درصدی تلفات انسانی در تصادفات برون‌شهری استان کرمان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متعدد ترافیکی، توسط دستگاه‌هایی نظیر راهداری شمال و جنوب استان، پلیس‌راه، اورژانس و هلال احمر خبر داد و گفت: توجه بیشتر رانندگان به قوانین و مقررات رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه را در کاهش تلفات جاده‌ای در استان نباید نادیده گرفت.

حضور 180 تیم پلیس در جاده‌های شمال کرمان/ تحولی در سامانه‌های کنترل سرعت کرمان ایجاد شد2 هزار دوربین کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی کشور نصب می‌شودعضو کمیسیون عمران مجلس: 3000 میلیارد تومان برای کاهش تصادفات جاده‌ای کشور اختصاص یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با عنوان اینکه در شانزدهم دی‌ماه امسال و همزمان با مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی حدود 100 هزار تردد از نقاط مختلف کشور، از طریق محورهای ورودی به شهر کرمان ثبت شده است گفت: این آمار سه برابر تردد روزهای عادی در جاده‌های استان است.

وی با بیان اینکه جاده‌های استان کرمان بار سنگین‌تری را نسبت به سایر استان‌های دیگر تحمل می‌کنند و زودتر دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند افزود: متوسط بار حمل شده توسط ناوگان باربری جاده‌ای در کشور 15 تن بوده در حالی که متوسط تناژ جاده‌های استان ما 20 تن است.

حاج‌سیدعلیخانی با عنوان اینکه در حال حاضر حدود 110 دستگاه دوربین ثبت تخلف جاده‌ای در محورهای کل استان فعال است و حدود 50 دستگاه دوربین دیگر نیز در حال نصب داریم بیان کرد: با نصب دوربین‌های جدید انتظار می‌رود  تعداد تخلفات جاده‌ای در سطح استان کاهش پیدا کند.

وی به نقش اساسی خودروهای حامل قاچاق سوخت و افاغنه در افزایش سوانح و تلفات جاده‌ای در استان اشاره کرد و افزود: عدم رعایت سرعت مجاز و دیگر مقررات رانندگی توسط این رانندگان موجب بروز تصادفات با شدت بالا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه تصادفات جاده‌ای استان کرمان مانند برخی از استان‌ها تراکم نقطه‌ای ندارد و به صورت پراکنده اتفاق می‌افتند گفت: بخشی از تلفات انسانی بعد از صحنه تصادف و هنگام رساندن مجروحان از صحنه تا بیمارستان رخ می‌دهد که 73 درصد تلفات در محورهای اصلی و 27 درصد در محورهای فرعی و روستایی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید تیمور حسینی در این مراسم که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وزارت بهداشت در سالن امام جواد (ع) این وزارتخانه برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوان شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی بود.

وی به آمارهای تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی‌ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای، ۹.۴ درصد کاهش فوتی داشته‌ایم.

سردار حسینی، وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در میانه دهه ۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های راه‌ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های ۹۵ و ۹۶ بودیم اما مجدداً وضعیت به شرایط قبل برگشت و متأسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده‌ای از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران مؤثر ارزیابی و عنوان کرد: مؤلفه‌های مؤثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضائی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

سردار حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد عنوان کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می‌تواند در تأمین سلامت مردم مؤثر باشد.

کد خبر 6086588

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد