Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-26@12:27:15 GMT

10 دفاع وسط برتر حال حاضر جهان فوتبال

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۳۵۸۱

10 دفاع وسط برتر حال حاضر جهان فوتبال

امروزه توانایی های پاس دادن و حفظ آرامش و بازیسازی تحت پرس حریف اصلی‌ترین تمایز مدافعان طراز اول با دیگران را رقم می‌زند، اما فراموش نکنید هیچ تیمی با کلین شیت بازنده نخواهد بود و در وهله اول مدافعان باید کار های دفاعی را بدون نقص انجام دهند و سپس فکر بازیسازی باشند.

طرفداری- چه اِلمان هایی باعث می‌شوند که یک مدافع در فوتبال مدرن تبدیل به یک دفاع وسط طراز اول بشود؟ آن روز هایی که فیزیک درشت و پیروزی در نبرد های تن به تن در زمین و هوا تنها خصوصیت های مهم یک دفاع وسط بودند، گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه توانایی های پاس دادن و حفظ آرامش و بازیسازی تحت پرس حریف اصلی‌ترین تمایز مدافعان طراز اول با دیگران را رقم می‌زند، اما فراموش نکنید هیچ تیمی با کلین شیت بازنده نخواهد بود و در وهله اول مدافعان باید کار های دفاعی را بدون نقص انجام دهند و سپس فکر بازیسازی باشند.

در ادامه 10 دفاع وسط برتر جهان در حال حاضر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

10. توبی آلدرویرلد

توبی آلدرویرلد از اصلی‌ترین ارکان و شاکله دفاعی تاتنهام است که در فصول اخیر همیشه جایگاه ثابتی در بالای جدول لیگ برتر انگلستان داشته است. این مدافع بلژیکی که توانایی بازی در پست دفاع کناری را نیز دارد از آن دست بازیکنانی است که خیلی کم از تکل های بلند استفاده می‌کند و اهل بازی پر تکاپو و خشن نیست اما به جای آن در بازی‌خوانی متبحر است و با جاگیری های عالی خود حملات حریف را خنثی می‌کند. زمانی که تیم او مالکیت توپ را در اختیار دارد او علاوه بر توانایی حفظ توپ با پاس های بلند خود می‌تواند زمینه‌ساز ضد حملات شود.

9. لئوناردو بونوچی

بونوچی پیش از تبدیل شدن به یکی از بهترین مدافعان جهان، فوتبال خود را به عنوان یک هافبک آغاز کرده بود، شاید به همین دلیل است که او تحت فشار تا این اندازه خونسردی خود را حفظ می‌کند و با پاس های خود تیم را از زیر فشار خارج می‌کند و در این زمینه بدون شک یکی از بهترین مدافعان جهان است. این مدافع ایتالیایی بیش از اینکه به جاگیری های خود معروف باشد، به توانایی های تدافعی خود و پیروزی در نبرد های هوایی شهره است و به عنوان یک مدافع سرسخت شناخته می‌شود. 95 بازی ملی در ترکیب تیم ملی ایتالیا نشان می‌دهد که او چه مدافع خوب و باثباتی است که در سال های اخیر توانسته عضو ثابتی از تیم ملی ایتالیا باشد.

8. آیمریک لاپورته

تزلزل خط دفاعی منچسترسیتی طی دوران مصدومیت لاپورته بیش از هر چیز دیگری نشانگر میزان اهمیت لاپورته و استحکامی است که او به دفاع تیم خود می‌بخشد. زمانی که لاپورته در ژانویه 2018 از تیم اتلتیک بیلبائو به منچسترسیتی پیوست با استفاده از پای چپ خلاق خود و توانایی بالایی که در شروع حملات دارد بلافاصله ارزش های خود را در لیگ برتر اثبات کرد. با گذشت زمان لاپورته خصوصیات رهبری و سازماندهی تیم از عقب را نیز از خود نشان داد تا هواداران منچسترسیتی او را جایگزین مناسبی برای وینسنت کمپانی بدانند و هر زمانی که به ترکیب تیم گواردیولا برگردد منچسترسیتی بار دیگر به همان تیم غیر قابل توقف فصل پیش تبدیل خواهد شد.

7. رافائل واران

هرچند مدافع فرانسوی رئال مادرید در یک سال گذشته در فرم درخشان خود نبوده، اما حضور در ترکیب ثابت تیم قهرمان جام جهانی و تیم برنده 3 لیگ قهرمانان اروپا پیاپی نشان دهنده ارزش های این مدافع 26 ساله است. او علیرغم داشتن قد بلند و توانایی بالا در نبرد های هوایی بر روی زمین نیز از سرعت خوبی برخوردار است، البته او ذاتاً از خصوصیت رهبری برخوردار نیست و گزینه مناسبی برای بازی در کنار یک مدافع رهبر محسوب می‌شود. علاوه بر توانایی های او در زمین فوتبال، شخصیت خوب و خونگرمی و روابط صمیمی او با دیگر هم‌تیمی ها نیز به پیشرفت او کمک کرده است و با توجه به اینکه او در 26 سالگی جام های بسیاری را برده و نزدیک به 300 بازی با لباس رئال مادرید انجام داده است، به نظر می‌رسد او با ادامه این روند می‌تواند به دستاورد های حیرت‌انگیزی در پایان دوران حرفه‌ای خود دست پیدا کند.

6. هری مگوایر

شاید شما انتظار داشته باشید گران قیمت‌ترین مدافع تاریخ فوتبال رتبه بهتری در این لیست داشته باشد، اما علیرغم استعداد درخشان مگوایر او نیاز دارد تا بسیاری از مسائل را در زمین فوتبال اثبات کند. این مدافع که متولد شفیلد انگلستان است توانایی بازیسازی از عقب زمین را دارد و با اعتماد به نفس تیم را هدایت می‌کند، اما مشکل برچسب 80 میلیون پوندی اوست که باعث افزایش فشار ها بر روی او می‌شود و هواداران انتظار دارند که او به مانند فن‌دایک تیم خود را به دوش بکشد و تنها راه رضایت از او موفقیت باشگاه منچستر یونایتد است که در حال حاضر با آن فاصله زیادی دارد.

5. جرارد پیکه

بدون شک جرارد پیکه از بهترین بازیکنانی است که منچستریونایتد آنها را از دست داده است. او در 21 سالگی منچستر یونایتد را به مقصد بارسلونا ترک کرد و همچنان آنجا باقی مانده است، تکنیک و توانایی پاس دادن او مناسب فوتبال اسپانیا و مخصوصاً بارسلونا است و قامت بلند و فیزیک قدرتمند او باعث شده تبدیل به یک مدافع طراز اول در سالیان اخیر شود. بازیکنان زیادی وجود ندارند که پس از ترک منچستر یونایتد به موفقیت های زیادی دست یافته باشند، اما جرارد پیکه 19 مدال ارزشمند در جهان فوتبال را به دست آورده است که 2 مورد از آنها با لباس تیم ملی اسپانیا بوده است درحالیکه او بیش از 100 مرتبه برای لاروخا به میدان رفته است.

4. جورجیو کیه‌لینی

هر چقدر که شرح وظایف مدافعان در فوتبال مدرن تغییر کرده باشد همچنان مهم‌ترین وظیفه آنها دفاع کردن است و حضور کیه‌لینی در بالای این لیست در این سن نشان دهنده تبحر فوق‌العاده او در این زمینه است. البته به این معنا نیست که او در کار با توپ بسیار ضعیف است اما خب قطعاً او کوین دی‌بروین نیست، اما به جای آن کیه‌لینی یکی از قدرتمندترین مدافعان دهه اخیر فوتبال جهان است و در کنار خشونت و بیباکی زیاد توانایی بسیار زیادی در گرفتن توپ از رقبا و پیروزی در نبرد های تن به تن نیز دارد. با داشتن همزمان کیه‌لینی و بونوچی جای تعجبی ندارد که یوونتوس در سالیان اخیر اینچنین سلطه‌ای بر روی فوتبال ایتالیا داشته است، بهترین تمجیدی که می‌توان از کیه‌لینی انجام داد این است که او مدافعی است که می‌تواند در تمام پست ها به میدان برود و در سن 35 سالگی نیز در تمام پست های دفاع از بهترین های جهان فوتبال است.

3. کالیدو کولیبالی

رشته کوه قلب دفاع ناپولی از آن دست بازیکنانی است در 1-2 سال گذشته شایعات بسیار زیادی درباره علاقه تیم های مختلف درباره او و احتمال کوچ او از ناپل در رسانه ها وجود داشته است، و به نظر حضور او در لیگ برتر انگلستان در فصول آتی اجتناب ناپذیر است. اگر این انتقال رخ بدهد به احتمال زیاد رکورد گران قیمت‌ترین مدافع جهان که در اختیار هری مگوایر است را خواهد شکست و البته ارزشش را نیز خواهد داشت. این مدافع اهل سنگال تمام خصوصیت های یک مدافع طراز اول در فوتبال مدرن را دارد، سریع، قدرتمند، بیباک و بسیار موفق در نبرد های تن به تن در زمین و هوا که قابلیت بازیسازی و هدایت تیم از عقب زمین را نیز دارد. اگر "دیوار" در فوتبال انگلستان نیز این ویژگی های خود را اثبات کند بدون شک توانایی تبدیل شدن به بهترین مدافع جهان را نیز دارد.

2. سرخیو راموس

راموس مصداق بارز کلمه marmite است، که به چیزی اطلاق می‌شود که یا عاشق آن می‌شوید یا از آن متنفر خواهید بود، علیرغم اینکه هواداران رئال مادرید همواره در زمره ناسپاس‌ترین هواداران فوتبال محسوب می‌شوند به معنای واقعی کلمه عاشق او هستند، اما هواداران باقی تیم ها او را به انجام بازی کثیف متهم می‌کنند و از او متنفر هستند. توانایی کار با توپ و پاس های او در بالاترین سطح ممکن برای یک مدافع قرار دارند و مهارت های استثنایی او در دفاع و اشتیاق پایان ناپذیر او برای پیروزی انکار ناپذیر است. او در سن 33 سالگی دستاورد های خارق‌العاده‌ای را به دست آورده است؛ قهرمانی جام جهانی، 2 قهرمانی جام ملت های اروپا و 4 لیگ قهرمانان اروپا تنها بخشی از جام هایی است که او بالای سر برده و در تمام این مسابقات از اصلی‌ترین ارکان تیم خود بوده است، اما با این همه همچنان اشتیاق فراوانی برای پیروزی و پیشرفت دارد و شاید به همین دلیل است که او در این سن هفته به هفته پیشرفت می‌کند و به نظر بسیاری از فوتبال دوستان در زمره بهترین مدافعان تاریخ فوتبال قرار دارد.

1. ویرجیل فن‌‌دایک

در حال حاضر هیچ مدافعی در جهان فوتبال بهتر و کامل‌تر از ویرجیل فن‌‌دایک وجود ندارد. او در هر جا و با لباس هر تیمی که وارد زمین فوتبال شده خود را به عنوان یک مدافع مدرن طراز اول اثبات کرده است و از زمانی که به لیورپول پیوسته استحکام فوق‌العاده‌ای را به قرمز های آنفیلد بخشیده است، پیش از انتقال او به مرسی‌ساید نیز تیم کلوپ در حمله بسیار عالی بود اما ضعف دفاعی به آنها آسیب می‌زد، اما در حال حاضر استحکام دفاعی آنها که فن‌دایک اصلی‌ترین رکن آن است به نقطه قوت لیورپول تبدیل شده است. این مدافع درشت هیکل هلندی در حفظ توپ تبحر دارد به قدری بر روی توپ مسلط است که گویی دارد کار بسیار راحتی را انجام می‌دهد و به همان اندازه در نبرد های هوایی و ضربات سر نیز متخصص است. بدون شک در موفقیت های لیورپول در 2 فصل اخیر که قهرمانی لیگ برتر نیز احتمالاً به آن اضافه می‌شود نقش حیاتی ویرجیل فن‌‌دایک غیرقابل انکار است.

این هم از لیست 10 نفره برترین مدافعان وسط حال حاضر جهان، نظر شما چیست؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها/حرف قنبرزاده حرف آخر است؟

در فاصله ۶ هفته مانده به پایان لیگ برتر فوتبال ایران، تناقض سازمان لیگ باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای باشگاه‌ها شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تنها 6 هفته تا پایان  فصل بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده و رقابت در صدر و قعر جدول رده‌بندی این مسابقات بسیار حساس دنبال می‌شود.  استقلال و پرسپولیس در صدر جدول تنها یک امتیاز فاصله دارند. در قعر جدول هم  صنعت نفت آبادان 16 امتیاز، نساجی 19، استقلال خوزستان 20،  فولاد 21 امتیازی هستند.

قنبرزاده: در صورت مساوی بودن امتیاز تفاضل گل تعیین‌کننده است

 

سازمان لیگ فوتبال ایران در روز 28 فروردین ماه سال جاری با انتشار اطلاعیه‌ای، روش تعیین رده‌بندی تیم‌ها در جدول لیگ‌های مختلف را اعلام کرد. بر همین اساس متولی برگزاری مسابقات فوتبال ایران با استناد به ابلاغیه 18 مرداد ماه 1402 سازمان لیگ فوتبال ایران به باشگاه‌ها، تأکید کرد که روش تعیین رده‌بندی تیم‌ها در جدول لیگ‌های برتر و لیگ یک برمبنای گل زده بیشتر در خانه حریف محاسبه نمی‌شود و بعد از امتیاز برابر، بازی رودررو ملاک خواهد بود.

سهیل مهدی که پیش‌تر همین موضوع را در برنامه فوتبال برتر گفته بود این بار در جمع خبرنگاران به ابلاغ قانون مذکور در ابتدای فصل اشاره و تأکید کرد: «کمیسیون تدوین مقررات در اول فصل به باشگاه‌ها ابلاغ کرده و ما هم بر حسب وظایف و اهمیت آن در آبان ماه مجدداً آن را به باشگاه اعلام کردیم. هیچ‌کس آن روز نمی‌دانسته است چه تیمی امروز گل زده دارد، چند بازی کردند و یک تیم چه امتیازی دارد. اصلاً معلوم نبود که چه اتفاقی می‌افتد. سازمان لیگ از این امر مبراست و هیچ علاقه‌ای نداریم طرفدار هیچ تیمی باشیم.»

با وجود تاکید سهیل مهدی و اطلاعیه منتشر شده، در بخش آیین نامه‌های سایت سازمان لیگ تریبون رسمی متولی برگزاری فوتبال ایران هنوز آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ یک مرتبط به سال 1398 است. که تصاویر آن در زیر قابل مشاهده است:

در چنین شرایطی امروز (جمعه- 7 اردیبهشت ماه) منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در برنامه تلویزیونی «ورزش و مردم»، اظهارات متفاوتی نسبت به سهیل مهدی مطرح  و عنوان کرد: «ابهامی در مصوبه هیئت رئیسه وجود داشت. در این مصوبه صراحتاً آمده بود که در صورتی که امتیازات برابر باشد، تفاضل گل تعیین‌کننده است و بحث بازی مستقیم در میان نبود. این مصوبه متعلق به دوره قبل از هیئت رئیسه فعلی بود و اصلاح نشده بود. سازمان لیگ این ابهام را برطرف کرد.»

بعد از این اظهارات، خبرنگار تسنیم برای پیگیری موضوع با قنبرزاده تماس گرفت و او تأکید کرد بر اساس نامه ابلاغی حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ در  بهمن ماه سال 1402، ملاک تعیین‌کننده رد‌ه‌بندی تیم‌ها تفاضل گل است. با این حال سازمان لیگ باید هر چه سریع‌تر نسبت به این موضوع شفاف‌سازی کرده و ابهام‌ها را از بین ببرد تا باشگاه‌ها بیش از این دچار چالش نشوند.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها/حرف قنبرزاده حرف آخر است؟
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • دریبل دیدنی و وحشتناک امباپه که مدافع حریف را نابود کرد + ویدئو
  • حواشی فوتبال جهان
  • جعفری: پیشنهاداتی دارم اما اولویت تیم شهر خودم است
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)
  • جواد نکونام یک استقلالی را به آرزویش رساند + عکس
  • جوان استقلالی به آرزویش رسید
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر