Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: تفاوت ما با کشورهای قدرتمند و موفق رده‌های پایه در این سال‌ها، اختلاف در میزان توجه و سرمایه‌گذاری کلان است. تاریخ انتشار: 15:42 - 07 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۰۹۴۶

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص بعد از پایان رقابت‌های انتخابی المپیک در خصوص کیفیت مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا گفت: باید بپذیریم که سرمایه‌گذاری در فوتبال آسیا در رده‌های پایه و خصوصا نونهالان و نوجوانان بالا رفته به شکلی که کشور‌های قدرتمند فوتبال قاره تلاش می‌کنند تمامی امکانات لازم را در این رده‌ها ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هم باید فضایی بسازیم که مربیان ایرانی در این رده‌های سنی با آرامش و در اختیار داشتن کلیه امکانات فعالیت کنند.

رئیس کمیته فنی و توسعه اضافه کرد: موفقیت تیم‌های کره جنوبی و ازبکستان حاصل یک یا دو سال فعالیت نیست. می‌بینید که این دو تیم با مربی بومی به فینال رسیدند و کره جنوبی هم قهرمان شد. در بین ۱۶ مربی حاضر در مسابقات تنها ۶ مربی خارجی بودند و ۱۰ کشور آسیایی به مربی بومی اعتماد کردند. خود من یک سال در کره جنوبی کار کرده‌ام و همچنین دوره‌های مربیگری در عربستان داشتم. توجه خوبی در این کشور‌ها به رده‌های پایه شده و برنامه‌ریزی مناسب منجر به حصول موفقیت در این سطح می‌شود.

محصص گفت: تفاوت ما با کشور‌های قدرتمند و موفق رده‌های پایه در این سال‌ها اختلاف در میزان توجه و سرمایه‌گذاری کلان است. موضوعی که فقط مرتبط با تیم‌های ملی نیست و حمایت از تیم‌های پایه باید در باشگاه‌ها به صورت توسعه یافته دنبال شود. ما یک برنامه چشم اندازه ۵ ساله به اتفاق  معینی برای تیم‌های پایه پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر اجرایی شود کمک زیادی خواهد کرد. بیاییم و این برنامه را با آخرین استاندارد‌های روز برنامه‌ریزی فوتبال پایه در جهان تطبیق بدهیم و طبق همین الگو پیش برویم. باید بدانیم که رقابت در فوتبال آسیا و جهان هر سال سخت‌تر می‌شود و کشور‌هایی که توجه و برنامه‌ریزی بهتری در سطح فوتبال پایه، در موضوع آموزش مربیان و همینطور آموزش بازیکنان دارند موفقیت‌های بزرگ‌تری به دست می‌آورند.

وی در پایان اظهار داشت: گزارش جامعی از پنل AFC در خصوص جزئیات فنی مسابقات همچنین بازی‌های تیم المپیک ایران تهیه کرده‌ام که انشالله به صورت مفصل پس از بازگشت به کشور این گزارش را نیز ارائه خواهم داد و می‌تواند بسیار مفید باشد.

بیشتر بخوانید: با اعلام فدراسیون فوتبال؛ دبیاسی گزینه سرمربیگری تیم ملی نیست

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال مرتضی محصص فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال عراق موفق شد در دیدار رده بندی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا با نتیجه ۲ بر یک از سد اندونزی عبور کند و جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند.

مسابقات جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به میزبانی کشور قطر برگزار می‌شود و ۳ تیم برتر این بازی‌ها جواز حضور در المپیک را کسب کردند. پیش از این تیم‌های ژاپن و ازبکستان با رسیدن به دیدار نهایی حضور خود را در المپیک پاریس قطعی کرده بودند و امروز هم عراق با برتری برابر اندونزی توانست علاوه بر کسب عنوان سومی آسیا، راهی المپیک شود.

اندونزی هم به دیدار پلی آف این بازی‌ها صعود کرد و باید به مصاف گینه برود تا تکلیف آخرین تیم صعود کننده به المپیک مشخص شود.

دیدار نهایی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا فردا جمعه ساعت ۱۹ بین تیم‌های ژاپن و ازبکستان برگزار خواهد شد.

تیم‌های حاضر در المپیک ۲۰۲۴ به شرح زیر است:
فرانسه به عنوان میزبان به طور مستقیم جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کرد.
قاره اروپا: اسپانیا، رژیم صهیونیستی، اوکراین
قاره آسیا: ازبکستان، ژاپن، عراق
کونکاکاف: آمریکا، جمهوری دومینیکن
قاره آفریقا: مراکش، مصر، مالی
آمریکای جنوبی: پاراگوئه، آرژانتین
پلی آف آسیا و آفریقا: هر کدام از قاره‌های آسیا و آفریقا ۳ سهمیه و نیم دارند و تیم اندونزی که عنوان چهارمی آسیا کسب کرده است باید هفته آینده (۲۰ اردیبهشت) به مصاف گینه برود تا تکلیف ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها مشخص شود.

گروه بندی مسابقات المپیک ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

گروه A: فرانسه، آمریکا، برنده پلی آف آسیا و آفریقا (اندونزی یا گینه) نیوزلند
گروه B: آرژانتین، پاراگوئه، عراق، اوکراین
گروه C:نایب قهرمان آسیا (ازبکستان یا ژاپن) ، اسپانیا، مصر، دومینیکن
گروه D: قهرمان آسیا (ازبکستان یا ژاپن)، پاراگوئه، مالی، رژیم صهیونیستی

مسابقات فوتبال المپیک پاریس از تاریخ ۳ مرداد ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و تا ۱۹ مرداد ادامه می‌یابد.

تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال ایران که با هدایت رضا عنایتی در مسابقات مقدماتی زیر ۲۳ سال آسیا شرکت کرده بود با حذف زودهنگام از این مسابقات، حتی نتوانست جواز حضور در دور نهایی جام ملت‌های آسیا را کسب کند تا حسرت فوتبال ایران برای راهیابی به المپیک ۵۲ ساله شده باشد.

کد خبر 6095313

دیگر خبرها

  • اولین فینالیست ایرانی در آسیا بعد از فغانی!
  • دلایلی که مربیان به سمت جوانگرایی نمی‌روند/ همه نتیجه‌گرا شده‌اند
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند
  • امیدهای ژاپن قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند
  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند + فیلم
  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند
  • تیم فوتبال امیدهای ژاپن قهرمان جام ملت‌های آسیا شد
  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود