Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظهر امروز نیروهای طالبان افغانستان هواپیمای خارجی که متعلق به ارتش آمریکاست را در آسمان ولایت غزنی هدف قرار می‌دهد.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عصر امروز هواپیمایی که در آسمان آفغانستان در حال پرواز بود در منطقه‌ای موسوم به "ده یک" در فاصله 20 کیلومتری ولایت غزنی سقوط کرد. در ابتدای سقوط این هواپیما جمع رسانه‌های بین المللی و افغانستانی بر این باور بودند که این پرنده از نوع مسافربری بوده و متعلق به شرکت دولتی آریانا افغان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از گذشت ساعتی از وقوع این حادثه شرکت آریانا افغان اعلام کرد تمامی پروازهای این شرکت در طول امروز هیچ گونه مشکلی نداشته و مالکیت چنین هواپیمایی موضوع را تکذیب کرد.

در ادامه این شوک خبری اداره هوانوردی افغانستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچگونه مشکلی برای پروازهای مسافربری در این کشور پیش نیامده و سقوط هواپیمای مسافربری را تکذیب کرد و این شبهه به حتم تبدیل شد که این پرواز خارجی بوده است.

بر اساس اظهار نظر کارشناسان هوانوردی این هوایپما از مدل AF358 و متعلق به ارتش آمریکاست.

والی غزنی اعلام کرد: هواپیما ۸۵ سرنشین داشته و متعلق به یک پرواز خارجی بوده است.
پس از سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی ولایت غزنی که در تصرف و حاکمیت طالبان قرار دارد، برخی تصاویر و فیلم‌ها حکایت از آن داشت که این هواپیمای ساقط شده متعلق به ارتش آمریکا بوده است.

مردم محلی و شاهدان عینی حاضر در محل حادثه می‌گویند به غیر از اجساد دو خلبان این هواپیما که سوخته از آن بیرون آمدند، تمامی اجساد دیگر نیز کاملا از بین رفته و قابل شناسایی نیستند.

پنتاگون ضمن تایید سقوط این هواپیما اعلام کرد در حال تحقیق هستیم. برخی اخبار غیر رسمی از فشار آمریکا بر طالبان برای عدم پذیرش مسئولیت سرنگونی هواپیمای افسران آمریکایی حکایت دارد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان (طالبان) طی بیانیه‌ای اعلام کرد: افسران رده‌بالای اطلاعاتی سازمان سیا در هواپیمای سرنگون شده بودند. همه کسانی که در هواپیما بودند از جمله افسران ارشد کشته شدند.

برخی منابع مدعی شدند: نیروهای طالبان افغانستان با استفاده از موشک دوش پرتاب "استرلا 2" هواپیمای حامل افسران ارتش آمریکا را سرنگون کرده‌اند. این سلاح دوش پرتاب ساخت شوروی سابق است.

خبرنگار افغانستانی در ادامه طی توییتی در صفحه شخصی خود مدعی شد: خدمه و اعضای بلندپایه سازمان سیا در سقوط هواپیمای آمریکایی در افغانستان کشته شده‌اند. لاشه هواپیما و اجساد کشته‌‌شدگان در محله حادثه وجود دارد.

با گذشت بیش از ۵ ساعت از سقوط هواپیمای ناشناس در ولایت غزنی در افغانستان، رسانه‌های غربی خبری از این حادثه که گفته می‌شود موجب کشته شدن همه سرنشینان هواپیما شده منتشر نکرده اند.
مقایسه نحوه اطلاع رسانی رسانه‌های بین المللی در خصوص این رخداد با پوشش سریع و لحظه به لحظه وقایع مشابه از جمله حادثه امروز هواپیمایی کاسپین در ماهشهر، موجب برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد تلاش رسانه‌های غربی برای مخفی نگاه داشتن اطلاعات مربوط به این هواپیما شده است.
برخی اطلاعات ضدو نقیض دیگر نیز حاکی است که این هواپیما که ساعت ۱/۱۵ به وقت محلی در ولایت غزنی افغانستان سقوط کرده متعلق به ارتش آمریکا است و در حالی که حامل افسران اطلاعاتی ارتش این کشور بوده از سوی طالبان مورد هدف قرار گرفته است.
این در حالی است که خبرگزاری رویترز به صورت رسمی حضور افسران ارشد سازمان سیا در این هواپیما را تایید کرد؛ این حادثه ممکن است مذاکرات آمریکا و طالبان و همچنین مسائل منطقه را به شدت دستخوش تغییر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طالبان افغانستان سقوط هواپیما آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۶۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)

 

منبع:بیسیمچی

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله با سلاح سرد در استرالیا با ۴ کشته و شماری زخمی (فیلم) گزارش تلویزیون اسرائیل از صادرات سلاح‌ های ایران (فیلم) رصد و هلاکت دو تروریست داعشی و کشف سلاح و مهمات همراه آنان (فیلم)

دیگر خبرها

  • سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس