Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی سرمایه‌گذاری در بنادر و خطوط ریلی کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون گزارش وزارت راه و شهرسازی درباره بندهای ۴۸، ۵۱ و ۵۲ قانون برنامه ششم توسعه در ارتباط با واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی گزارشی را درباره اقدامات انجام شده و ضوابط، معیارها، شاخص‌هایی که در نظر گرفته شده و امتیازاتی که دولت می‌تواند دهد، ارائه دادند.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: بر اساس برنامه مدون حدود یک ماه دیگر نسبت به واگذاری ۳۶ بندر در جنوب به بخش خصوصی اقدام می‌شود و شرایط مزایده آنها نیز اعلام خواهد شد. بیش از ۹۰ درصد بار از طریق بنادر وارد کشور می‌شود و ما به همین نسبت از بنادر کشور صادرات داریم. این امر می‌تواند بخش خصوصی را در اداره بنادر وارد کند.

او افزود: در ادامه نیز در خصوص اجرای ماده ۵۲ قانون برنامه ششم توسعه بحث شد که این ماده نیز به همین مباحث در خصوص خطوط ریلی و واگن های شرکت راه آهن بازمی‌گردد. بر اساس گزارش‌ها در بحث زیرساخت‌ها آن طور که باید و شاید عمل نشده و کمیسیون سازمان بنادر را مکلف کرد تا جلسه‌ای را با مدیران مربوطه راه و شهرسازی، بانک‌ها و صندوق توسعه برگزار کند تا ببینند چه راه حل‌هایی وجود دارد تا در خصوص زیرساخت‌های خطوط ریلی نیز از ظرفیت‌های برنامه ششم توسعه استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولت باید از ظرفیت های مردمی همزمان با عرضه زمین بیشتر استفاده کند گفت: دولت می تواند به جای آنکه به دنبال ساخت خانه برای مردم باشد، زمین به آنان واگذار کند تا افراد و متقاضیان خود اقدام به ساخت خانه کنند.

وی افزود: این اقدام خود می تواند منجر به تسریع در ساخت مسکن  شود.

شاکری اظهار کرد:  با توسعه افقی شهر‌ها و ساخت خانه تک طبقه، امکان مشارکت مردم در رشد اقتصادی کشور فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه  مسکن تک طبقه بسیار مهم و کلیدی است و ما آن را در برنامه هفتم ترویج کردیم  گفت: در مجلس مصوبه‌ای در این زمینه به تصویب رسیده است که بتوانیم مسکن ویلایی و معیشت محور به متقاضیان اختصاص دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق