Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم وداع جانسوز مردم صومعه‌سرا با لاله گمنام دفاع مقدس در مسجد جعفری صومعه‌سرا برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، صومعه‌سرا_مائده فلاحتکارضیابری: حال و هوای شهرستان صومعه‌سرا عجیب معطر است یاران می‌آیند، آری اشک‌های مادران شهدای گمنام به ثمر نشست و باری دیگر میهمانی در راه است.

 

 امشب(دوشنبه، 7بهمن) شهر صومعه‌سرا میزبان دلیرمردی از جنس عشق و وفاداری بود، آزادمردی که با خون خود در راه سربلندی میهن، جان خودش را، وجودش را یعنی عزیزترین سرمایه خود را فدای آزادگی ایران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مردم شهرستان صومعه‌سرا که در سال 94 از سه شهید گمنام به خوبی میزبانی کرده بودند و میزبانیشان زبانزد عام و خاص در سطح کشور و استان بود، امشب هم با حضور با شکوه خود برای این لاله‌ پرپر دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند.

 

همزمان با ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) با حضور جمع کثیری از اهالی شهیدپرور شهرستان صومعه‌سرا و مسئولان این شهرستان مراسم میثاق با شهید گمنام این دلداده عشق و آزادگی در مسجد جعفری برگزار شد.

 

حضور پرشور مردم در این مراسم مهر تأییدی بر ادامه‎دادن راه شهدا برای مردمی آماده و همیشه در صحنه‎ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود تا با وحدت ملی و اسلامی خود بار دیگر اقتدار نظام را به رخ دشمنان بکشند و به دشمنان نظام اثبات کنند که ملت ایران با رهبری مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای همیشه در مسیر انقلاب و آرمان‎های امام(ره) و شهدا ثابت‎قدم خواهد بود.

 

 

در این راستا با چند تن از بانوان و جوانان صومعه‌سرایی که در مراسم حضور داشتند به گفت‌وگو پرداختیم،

 

«راضیه احمدی» اظهار کرد: به شهدای عزیزی که همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) به ما رسیدند و می‌دانستند که نیاز امروز جامعه‌مان هستند سلام عرض می‌کنم.

 

این بانوی صومعه‌سرایی با بیان اینکه امشب همه آمده‌ایم تا از شهدا برای ادامه دادن مسیر و راه آنها استمداد بطلبیم افزود: هر آنچه امروز بدست آوردیم از امنیت تا پیشرفت‌های اقتصادی و علمی را مدیون شهدا هستیم.

 

وی گفت: دشمنان داخلی و خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی صبح تا شب در حال نقشه کشیدن برای منحرف کردن جوانان این مرز و بوم از مسیر اصلی انقلاب و نظام هستند اما شهدا با حضور چندساعته خود در بین مردم تمام نقشه‌ها دشمنان را نقش بر آب می‌کنند.

 

احمدی با بیان اینکه اگر مسئولان در صدد حذف نام شهید از تابلوهای شهر هستند تصریح کرد: این مراسم‌های شهدایی باعث زنده‌ترشدن یاد و نام شهدا در جامعه می‌شود.

 

«حسین خاکزاد» با بیان اینکه از صبح امروز با مابقی بچه‌های مسجد جعفری در حال آماده کردن جایگاه شهید بزرگوار بودم خاطرنشان کرد: کار برای شهدا علاوه بر اینکه خستگی ندارد بلکه سبب نیروی مضاعف در ما می‌شود.

 

این جوان صومعه‌سرایی اظهار کرد: هر ازگاهی فضای شهر ما با آمدن پیکرهای مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم عطر و بوی حسینی می‌گیرد و باورهای انقلابی را در دل‌های مردم شکوفاتر می‌کند.

 

وی با بیان اینکه با توجه به این برهه زمانی حضور این شهید بزرگوار در جمع مردم بسیار موثر خواهد بود افزود: همه ما رفتنی هستیم و باید در خط شهدا باشیم که زنده بمانیم و هرجا که در آن پا گذاشتیم را زنده نگه داریم.

 

 

«اکرم بشاش» با بیان اینکه اگر شهدا نبودند این عزت و قدرت منطقه‌ای ایران نبود گفت: مردم و مسئولان باید رهرو واقعی راه شهیدان باشند.

 

این بانوی صومعه‌سرایی با بیان اینکه  امیدواریم بتوانیم در مسیر آرمان‌های شهدا گام برداریم تصریح کرد: اگر چه این شهدا گمنام روی زمین و نامدار در آسمانها هستند اما ما با تمام وجود خود برایشان سنگ تمام می‌گذاریم.

 

اشرف نیک‌نژاد، مادر جاویدالاثر شهید ایرج صفری‌پور گفت: فرزند شهیدم بسیار مومن و اهل مسجد بود.

 

وی با بیان اینکه شهید صفری‌پور به دلیل حفظ میهن به جبهه رفت، تصریح کرد: او هنگام شهادت دوازده سال داشت که متاسفانه تا کنون پیکرش را برایم نیاورده‌ام.

 

نیک‌نژاد تصریح کرد: شهدای ما جانشان را فدا کردند تا نظام و حکومت اسلامی پابر جا بماند اما امروز افراد با بدحجابی خون شهیدان را پایمال می‌کنند که من به عنوان مادر شهید هیچگاه این افراد را حلال نخواهم کرد.

 

وی با بیان اینکه پسرشهیدم مفقودالاثر نیست بلکه مفقودالجسد است و شاید در یک شهری به نام شهید گمنام تدفین گشته، خاطرنشان کرد: من برای شهدای گمنام شهرم مادری می‌کنم و آنها را به نام ایرجم صدا می‌زنم.

 

مادر شهید صفری‌پور اظهار کرد: بزرگترین نعمتی که خداوند به ما ارزانی داشته نعمت انقلاب اسلامی و حکومت جمهوری اسلامی است که با ایثارگری‌های امام خمینی(ره) و شهدا به دست آمد و امیدوارم بتوانیم با پاسداشت این عزیزان ادامه دهنده راهشان باشیم.

 

گفتنی است، شرکت کنندگان در این مراسم با حضوری پرشور عزادار ماتم شهادت حضرت زهرا(س) بودند و با سردادن شعارهای انقلابی «شهیدان زنده‌اند الله اکبر»، «این گل پرپر از کجا آمده»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخارماست»، بار دیگر عشق و علاقه و پایبندی خود را به اهل بیت(ع) و آرمان‌های شهدا اعلام کردند.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد طراز اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد رویداد ملی فهما مسجد جعفری صومعه سرا وداع با شهید گمنام شهید گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد شهداست، گفت: تاکنون ۴۰ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده سازی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین ارسطوزاده، امروز  در نشست خبری «ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان» ضمن ادای احترام به یاد و خاطره شهدای گلگون کفن دفاع مقدس مقاومت، شهدای امنیت و مدافع حرم اظهار داشت: امروز آسایش و امنیت کشور، حاصل جان‌فشانی این شهیدان عزیز است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد و خاطره شهدا است، گفت: یاد و خاطره عزیزانی که در راه مقاومت جان سپرده‌اند، راهبردی برای ادامه مسیر این شهدا را در حوزه گردشگری مقاومت است.

وی اظهار داشت: قریب به 200 هزار شهید در جنگ تحمیلی در دفاع از کشور جان خود را از دست دادند و حدود 127 شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند و 42 درصد از این حملات به شهرهای خوزستان بود و 40 درصد از شهدا و مجروحان جنگ خوزستانی بودند.

ارسطوزاده در ادامه افزود: خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته است به صورتی که کوچکترین شهید، با 12 روز سن و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن است. در حال حاضر، در این استان 22 یادمان برای گرامیداشت شهدا وجود دارد.

وی در خصوص توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در استان خوزستان، تأکید کرد: در حال حاضر 22 یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان خوزستان وجود دارد. هر یک از این یادمان‌ها به مناطق مشخصی از استان مرتبط و برای ماندگاری و یادآوری این رویدادها برای عموم مردم است.

ارسطوزاده تصریح کرد: نقطه به نقطه شهر آبادان و خرمشهر همچنین مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس است و پتانسیل این را دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه‌‌ دقیقی برای ثبت و نگاشت یادمان‌ها در دست تهیه است، این اقدامات بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌شود.

 ارسطو زاده در ادامه گفت: تاکنون 40 اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی استان خوزستان به ثبت رسیده است و 10 پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است.

وی همچنین اشاره کرد: در کنار برنامه‌های وسیع فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین، یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی نقش و اهمیت استان خوزستان در گردشگری مقاومت است.

دیگر خبرها

  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت