Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری "فلسطین الیوم" به نقل از هاآرتص یک مقام نزدیک به نتانیاهو در این باره گفته که  دیدار روز دوشنبه مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی عمدتا بر بحث در مورد ایران متمرکز بوده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: در این دیدار همچنین بر ضرورت کنترل تمام خطرهایی که اسرائیل با آن روبروست، بحث و تبادل نظر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر محورهای گفت وگوی ترامپ و نتانیاهو مسأله دیوان بین‌المللی دادگستری و نیز افزایش نفوذ آمریکا در سایه ترور (سردار حاج قاسم) سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس بوده است.

به گزارش این منبع، رییس جمهوری آمریکا و نخست وزیر اسرائیل درخصوص لزوم پایان دادن به آنچه ستیزه‌جویی ایران و تلاش‌های این کشور برای اتمی شدن ادعا شده است، تأکید کردند.

همچنین در این دیدار بر لزوم ادامه فشار به ایران در تمام جبهه‌ها بحث و تبادل نظر شد.

نتانیاهو و ترامپ  امروز و یک روز مانده به رونمایی از طرح موهوم و مرده معامله قرن در واشنگتن دیدار کردند.

معامله قرن، طرح آمریکایی است که در آن بیت‌المقدس و بخش‌های اشغالی از کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنها ساخته شده، به رژیم اشغالگر واگذار و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شان کلاً منتفی خواهد شد.

این طرح همچنین شامل چشم‌پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود است که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخته شده است.

همچنین "مایک پمپئو " وزیر امورخارجه آمریکا ۲۷ آبان ماه اعلام کرده بود، دولت ترامپ، شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری را مغایر با حقوق بین‌الملل نمی‌داند، اظهاراتی که با محکومیت بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اسلامی و عربی رو به رو شد.

آمریکا اردیبهشت ماه  ۹۷ نیز در اقدامی دیگر در خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی سفارت خود را رسما از تل آویو به قدس انتقال داد و قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت که این اقدام با موجی از خشم کشورهای مسلمان و عربی روبرو شد.

دولت ترامپ روز اول فروردین ۱۳۹۸ (۲۱ مارس ۲۰۱۹)  نیز با به رسمیت شناختن بلندی‌های اشغالی جولان سوریه در توییتر خود نوشت 'پس از ۵۲ سال، زمان آن رسیده است که ایالات متحده حاکمیت تل‌آویو بر بلندی‌های جولان را که دارای اهمیت راهبردی برای امنیت اسرائیل و ثبات منطقه است، به رسمیت بشناسد.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری داستان معامله قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداف حمله اسرائیل به رفح به روایت سی ان ان


به گزارش تابناک، در پی تجاوزی که امروز ارتش رژیم صهیونیستی در رفح در جنوب نوار غزه انجام داد یک منبع آگاه از نقشه‌های رژیم اشغالگر در گفتگو با سی‌ان‌ان ادعا کرد که عملیات اسرائیل در رفح محدود بوده و در چهارچوب  فشارها بر حماس انجام می‌شود.

سی ان ان امروز به نقل از این منبع اعلام کرد که اسرائیل پیش از تماس تلفنی روز دوشنبه «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل برنامه خود برای تخلیه منطقه شرق رفح و اجرای عملیات در رفح را به اطلاع آمریکا رسانده بود.

منبع مذکور عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در رفح را بسیار محدود توصیف کرده و گفت که این تهاجم بزرگ به رفح نبود.

به گزارش تسنیم، درحالی که تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه وارد دویست‌ و چهاردهمین روز خود شده است، رژیم صهیونیستی از زمین و هوا، رفح جایی که بیش از یک و نیم میلیون آواره را در خود جای داده هدف حملات سنگین خود قرار داد.

تصاویری که شبکه های تلویزیونی مصر بامداد امروز سه شنبه منتشر کردند، از شدت حملات رژیم صهیونیستی به رفح حکایت داشت.

منابع امنیتی فلسطینی هم گزارش دادند که سه دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی به 200 متری گذرگاه مرزی رفح نزدیک شدند و چندین گلوله به سمت ساختمانهای گذرگاه هم مرز مصر شلیک کردند.

دیگر خبرها

  • اهداف حمله اسرائیل به رفح به روایت سی ان ان
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • هاآرتص: حماس دست نتانیاهو را خواند
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است