Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهردار شیروان گفت: بیش از ۲۸ هزار نفر از شهروندان شیروان در بافت فرسوده شامل پنج محله با گستره ۳۱۰ هکتار سکونت دارند که این رقم یک‌سوم جمعیت ۸۵ هزار نفری شیروان را شامل می‌شود.

«مسعود الهی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: امسال برای بازآفرینی شهری در شیروان، ۹0 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده بود که تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون شهردار شیروان با تاکید بر لزوم ایجاد تحول و پیشرفت در این مناطق گفت: ساماندهی، بهسازی و بازگشایی معابر، ساماندهی پروژه چایلق، بهسازی و تکمیل مدرسه ستارزاده، ایجاد پایگاه خدمات اجتماعی و دفتر تسهیل گری، فضای سبز و زیباسازی مبلمان شهری، خانه فرهنگ و بوستان کودک را از طرح های مصوب برای بازآفرینی در بافت فرسوده شیروان عنوان کرد.

 

الهی افزود: دولت برای این ارتقای زیرساخت های این بخش تسهیلات ۶۰۰ میلیون ریالی در نظر گرفته که به صورت وام های ارزان قیمت برای ساخت مسکن و نیز دوره ای که باید منزل ساکنان تخلیه شود، تخصیص می یابد.

 

معاون شهردار شیروان گفت: ضروری است در حوزه بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده و محله های هدف، اقدامات و خدمات بهتری ارائه شود زیرا موضوع بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی از دغدغه های مدیریت‌ شهری است.

 

شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد فهما رویداد ملی فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سکونت شیروان بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود

محمد ادیب رامندی فرماندار شهرستان بوئین زهرا در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهر‌ها و روستا‌های تابعه شهرستان، گفت: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جدید نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: همچنین در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان انجام شده است.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهاد‌های انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستا‌ها به خصوص روستا‌های محروم و ساخت مسکن محرومان این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است. 

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومان در سطح شهر‌ها و روستا‌های تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت