Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نخستین روز هفته دوم دادگاه استیضاح دونالد ترامپ که احتمالا هفته پایانی آن نیز خواهد بود به تلاش تیم حقوقی وی برای عبور از سد افشاگری‌های اخیر جان بولتون با حربه تمرکز بر جو بایدن گذشت. تاریخ انتشار: 09:09 - 08 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۱۰۹۱ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ روز نخست هفته دوم دادگاه استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به تلاش تیم حقوقی وی برای عبور از سد افشاگری‌های «جان بولتون»، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید و تمرکز بر موضوع «جو بایدن»، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و رقیب اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و نیز پسرش «هانتر بایدن» گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تلاش تیم حقوقی ترامپ برای دفاع از وی در دادگاه استیضاح در روز نخست هفته دوم این روند، پس از تاکید بر بی اهمیت بودن ادعا‌های بولتون، در نهایت به دفاعیات «آلن درشوویتز»، استاد برجسته حقوق دانشگاه «هاروارد» از ترامپ گذشت.   این وکیل سرشناس تیم حقوقی ترامپ مدعی شد، «حتی اگر افشاگری‌های بولتون واقعیت داشته باشد، بازهم اتهام سوءاستفاده از قدرت قابل اطلاق بر رئیس جمهور نیست.»
«درشوویتز» در ادامه گفت: «موضوع سوءاستفاده از قدرت به سلاحی سیاسی تبدیل شده است.»
انتشار بخش‌هایی از پیش نویس کتاب «جان بولتون» و افشاگری وی در مورد رسوایی «اوکراین گیت» سبب شد تا احتمال پیوستن جمهوریخواهان به جمع دموکرات‌ها در طرح درخواست احضار شهود افزایش پیدا کند.   «میت رامنی»، سناتور جمهوریخواه آمریکا پیش بینی کرد که این احتمال وجود دارد که جمهوریخواهان «به شکل فزاینده ای» به طرح درخواست برای احضار شهود بپیوندند.   بیشتر بخوانید:  افشاگری بولتون در میانه برگزاری دادگاه استیضاح ترامپ  پنجمین روز استیضاح ترامپ به دفاع کوتاه تیم حقوقی گذشت
دفاعیات تیم حقوقی ترامپ از ساعت یک بعدازظهر(به وقت محلی) امروز سه شنبه، سه شنبه ۸ بهمن، از سر گرفته می‌شود؛ با پایان یافتن دفاعیات تیم حقوقی ترامپ، سناتور‌ها ۱۶ ساعت برای طرح سوال از هر دو طرف فرصت خواهند داشت؛ سنا در پایان این مرحله بحث احضار شهود و ارائه اسناد بیشتر را به رای خواهد گذاشت.
در صورت عدم موافقت رئیس اکثریت سنا با رای گیری در مورد احضار شهود یا رای نیاوردن این درخواست، محاکمه با رای تبرئه ترامپ در هفته جاری پایان می‌یابد. در غیر این صورت دادگاه وارد مرحله غیرقابل پیش بینی شده و سناتور‌ها و تیم حقوقی ترامپ برای احضار شهود و ارائه اسناد اقدام خواهند کرد.
«آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که از اعضای تیم ۷ نفره استیضاح دموکرات در پرونده ترامپ است، با انتشار توییتی ضمن دروغ خواندن ادعای ترامپ مبنی بر مشروط نکردن کمک‌های نظامی به اوکراین با پرونده تحقیقات نوشت: «آن‌ها انکار نمی‌کنند که ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰ به دنبال مداخله کشور خارجی بود؛ آن‌ها دفاعی از خود ندارند و به همین دلیل به بایدن حمله می‌کنند.»
«شیف» پیشتر بی طرفی سناتور‌های جمهوریخواه را زیر سوال برده و خواستار شهادت جان بولتون شده بود.
رسوایی اوکراین گیت در پی افشاگری یک مقام اطلاعاتی آمریکا در مورد مکالمه تلفنی ترامپ با «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین سبب کلیدخوردن روند استیضاح چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا در میانه کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور شد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: زندان را ترجیح می‌دهم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که قانون اساسی این کشور به مراتب مهم‌تر از دستور دادگاه درباره «عدم افشا» است و او زندان را به این حکم ترجیح می‌دهد.

ترامپ در سالن منتهی به دادگاه منهتن جهت حضور در محاکمه مرتبط با پرونده جعل اسناد تجاری با هدف پنهان کردن حق‌السکوت پرداختی به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، با خبرنگاران صحبت کرد.

وی دراین‌باره گفت: صادقانه بگویم، قانون اساسی ما به مراتب مهم‌تر از زندان است. زندان را ترجیح می‌دهم و هر لحظه چنین فداکاری (برای قانون اساسی) خواهم کرد.

خوآن مرچان، قاضی دادگاه منهتن دیروز ترامپ را برای دومین بار به بی‌اعتنایی به دستور دادگاه متهم کرد و هشدار داد که در صورت نقض دستور سکوت، رئیس جمهور سابق با حکم زندان روبه‌رو خواهد شد.

براساس دستور دادگاه، ترامپ نمی‌تواند به طور علنی درباره هیأت منصفه، شهود و سایر افراد دخیل در پرونده اظهارنظر کرده و جلسات دادگاه را رسانه‌ای کند.

ترامپ پیش‌تر این دستور را نقض کرده و ۱۰ هزار دلار جریمه شده بود؛ در واقع او از زمان آغاز محاکمه تاکنون ۱۰ بار این حکم را نقض کرده است.

مرچان دراین‌باره گفت: به نظر می‌رسد که یک هزار دلار بازدارندگی ایجاد نمی‌کند. بنابراین در صورت ادامه نقض دستور، دادگاه جریمه زندان را بررسی خواهد کرد.

با این حال، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بلافاصله از این دستور دادگاه برای جلب حمایت کارزار انتخاباتی خود استفاده کرد.

کد خبر 6099507

دیگر خبرها

  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • افشاگری درباره غیبت‌های مشکوک برخی نمایندگان مجلس
  • افشاگری جدید یک نماینده مجلس درباره دریافت خودرو فیدلیتی توسط نمایندگان
  • افشاگری ها ادامه دارد /بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته اند /چطور استیضاح وزیر صمت یک دفعه در نوبت اول قرار گرفت؟
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • ترامپ: زندان را ترجیح می‌دهم
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ