Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به حملات موشکی به سفارت آمریکا اعلام کرد این اقدامات می‌تواند به دست عربستان یا امارات انجام شده باشد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از الجزیره، جعفر الحسین، سخنگوی رسمی نظامی گردان‌های حزب الله عراق به دنبال حملات موشکی به سفارت آمریکا در این کشور و منطقه سبز بغداد گفت: «حملات به سفارت آمریکا یک واکنش طبیعی به اقدامات و خصومت‌های آمریکا علیه عراق و ملت عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و این اقدامات می‌تواند در راستای اقدامات خرابکارانه‌ای باشد که عربستان سعودی یا امارات انجام می‌دهند.»

سخنگوی گردان‌های حزب الله گفت: «اگر مقاومت اسلامی در عراق می‌خواست این حملات را انجام دهد به صورت علنی و صریح آن را اعلام می‌کرد و این کاری است که از سال ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۱۱ شاهد بودیم و هر عملیاتی که علیه آمریکا یا ارتش آمریکا در عراق انجام می‌دادیم مسئولیت آن را می‌پذیرفتیم.»

جعفر الحسینی افزود: «این اقدامات می‌تواند در راستای اقدامات خرابکارانه‌ای باشد که عربستان سعودی یا امارات انجام می‌دهند و این دو کشور از اغتشاشگران در جریان تظاهرات مردم عراق نیز حمایت می‌کنند؛ پس بعید نیست که عربستان سعودی و امارات در عملیات حمله به سفارت آمریکا نقش داشته باشند تا دولت عراق را تحت فشار و در تنگنا قرار دهند و همچنین توجیهی برای آمریکا به منظور هدف قرار دادن مقاومت یا ملت عراق به وجود بیاورند. بنابراین آنچه درباره این عملیات می‌توان گفت این است که یک واکنش طبیعی است و همزمان اگر از طرف مقاومت بود مسئولیت آن را برعهده می‌گرفت.»

سخنگوی حزب الله عراق تاکید کرد: «ما علاوه بر این از مسئله‌ای دیگر نیز باید صحبت کنیم، توانمندی‌های مقاومت اسلامی بسیار فراتر از این حملات است و ارتش آمریکا نیز این مسئله را کاملا می‌داند و اگر مقاومت می‌خواست چنین اقدامی انجام دهد به چنین پاسخ ساده‌ای محدود نمی‌شد.»

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حزب الله عراق عربستان سعودی امارات سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا

رزمندگان مقاومت اسلامی عراق روز جمعه یک هدف حیاتی را در حیفا در داخل فلسطین اشغالی هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای با بیان اینکه هدف‌گیری توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد، تاکید کرد: در تکمیل مرحله دوم عملیات برای مقاومت در برابر اشغالگری، حمایت از مردم فلسطین در غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی به انهدام سنگرهای دشمن ادامه خواهیم داد.

چهارشنبه گذشته، مقاومت عراق تصویری منتشر کرد که نشان می‌داد چندین پهپاد آن در حال پرواز به سمت شهرک «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی هستند.

براساس گزارش رای الیوم، رسانه‌های نظامی مقاومت این تصویر را با این عبارت ضمیمه کرده‌اند که «رعب و وحشت هنوز تمام نشده است و بیشتر است» که اشاره دارد به اینکه مقاومت با توجه به تداوم خصومت اشغالگران و در حمایت از غزه و مقاومت آن به عملیات خود علیه اهداف اشغالگران ادامه می‌دهد.

پیش از این، مقاومت در ۲۰ آوریل اعلام کرد که ۲ عملیات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده است.

مقاومت عراق توضیح داد که مجاهدان آن در یک عملیات هدف حیاتی اسرائیل را در ایلات و در عملیات دیگر پایگاه هوایی عوبدا متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها