Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در آخرین گام از مرحله پلی‌اف لیگ قهرمانان آسیا، برای مشخص شدن تیم حاضر در گروه A در قطر دو تیم استقلال و الریان به مصاف هم می‌روند.
به گزارش آریا، استقلال، روزهای خوبی را با آندره‌آ استراماچونی پشت سر گذاشت پس از کناره‌گیری این مربی، آبی‌پوشان در نتیجه‌گیری دچار مشکل شدند. پس از تعطیلات زمستانی، تکلیف نیمکت استقلال مشخص شد و فرهاد مجیدی هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال با نمایش درخشان مقابل الکویت و پیروزی 3 بر صفر نشان داد که روزهای خوب این تیم با فرهاد مجیدی می‌تواند ادامه پیدا کند. الریان قطر دومین حریف استقلال برای رسیدن به مرحله گروهی است.
الریان حریفی کاملاً آشنا برای استقلال محسوب می‌شود و فرهاد مجیدی به عنوان بازیکن دروازه الریان باز کرده است. استقلال در ادوار قبلی لیگ قهرمانان آسیا 8 بار با این تیم دیدار داشته که حاصل آن 5 پیروزی 2 تساوی و یک شکست بوده است. در 8 تقابل الریان با استقلال در 4 بازی در فصلهای 2012 و 2013 سرمربی الریان دیوید آگیره سرمربی فعلی این تیم بوده که باز هم آبی‌پوشان برتری مطلق داشتند و 3 بازی با برتری استقلال به پایان رسیده و یک بازی نیز مساوی شده است.
الریان در حال حاضر در رتبه دوم جدول لیگ قطر قرار دارد. این تیم در هفته گذشته متحمل نخستین شکست فصل شد اما عنوان بهترین تیم بازیهای خانگی در اختیار این تیم است. یاسین براهیمی و گابریل مرکادو چهره‌های معروف الریان محسوب می‌شوند. سباستین سوریا و رودریگو تاباتا بازیکنانی هستند که برای تیم‌های ایرانی کاملاً آشنا هستند. تاباتا سابقه گلزنی به استقلال را دارد و یک بار به اشتباه مقابل این تیم دروازه خودی را باز کرده است.
این چهارمین بازی استقلال در مرحله پلی اف در تاریخ لیگ قهرمانان آسیاست. این تیم به همراه ذوب‌آهن رکورددار بازی در این مرحله بین تیمهای ایرانی است. آبی‌پوشان رکورد صد در صد پیروزی در این مرحله را دارند وامیدوارند که با حفظ این روند برای چهارمین دوره پیاپی مجوز حضور در مرحله گروهی را دریافت کنند.
جدال استقلال با الریان تنها تقابل تیمهای ایرانی و قطری در این مرحله نیست. شهرخودرو پس از غلبه بر الرفاعی بحرین به دیدار السیسیلیه قطر می‌رود که کریم انصاری‌فرد را در ترکیب خود دارد. تاکنون تیمی از استان خراسان موفق به حضور در مسابقات آسیایی نشده و شهرخودرو در صورت غلبه بر نماینده قطر در گروه B جای خواهد گرفت.
این دهمین پیکار استقلال و الریان در طول تاریخ خواهد بود. با برگزاری بازی روز سه شنبه تعداد تقابل‌های این 2 تیم به عدد 10 می‌رسد و تنها الهلال عربستان خواهد بود که بیش از این نماینده قطر مقابل آبی‌پوشان تهرانی مصاف داشته است. در 9 بازی قبلی کفه ترازو به طرز محسوسی به سمت نماینده ایران سنگینی می‌کند. استقلال در این 9 دیدار به 6 برد، 2 تساوی و یک شکست رسیده است. 19 گل توسط استقلال زده شده و در سوی مقابل الریان تنها هشت بار توانسته دروازه تیم تهرانی را باز کند. این 2 تیم یک بار در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیای فصل 1991-92 به دیدار یکدیگر رفتند که آبی‌پوشان با گل‌های عبدالعلی چنگیز و عباس سرخاب حریف خود را با نتیجه 2 بر یک شکست دادند اما در فینال به الهلال عربستان باختند. پس از آن هشت بار این 2 تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رو در روی هم قرار گرفتند. تنها برد الریان به سال 2014 برمی‌گردد که با تک گل اوچه از سد استقلال گذشتند. آبی‌ها در قطر نیز 2 برد و 2 تساوی به دست آورده‌اند.
آخرین برد استقلال نیز در قطر مقابل الریان به سال 2012 برمی‌گردد که تک گل گوران یرکوویچ در دقیقه 91 باعث پیروزی استقلال شد. در آخرین تقابل 2 تیم نیز در سال 2018 استقلال در ورزشگاه آزادی با گل‌های سرور جپاروف و وریا غفوری به پیروزی دست پیدا کرد. وریا تنها گلزن استقلال است که در حال حاضر نیز فرصت گلزنی نیز به الریان را دارد. فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال سابقه زدن یک گل به الریان را دارد اما بهترین گلزن در تقابل‌های این 2 تیم آرش برهانی است که چهار بار موفق به گلزنی شده است. در سوی مقابل رودریگو تاباتای کهنه‌کار 2 مرتبه به استقلال گل زده و یک بار نیز به اشتباه دروازه خودی را باز کرده است.
این دیدار از ساعت 18:45 آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: الریان استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود سپاهان به یک‌چهارم؛ رونمایی از 8 تیم پایانی جام حذفی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سپاهان از ساعت 19:30 در دیداری از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه شهدای فولاد میهمان استقلال ملاثانی بود که در پایان وقت‌های عادی دو تیم به تساوی یک - یک رضایت دادند اما در وقت‌های اضافی شاگردان مورایس با نتیجه 2 بر یک پیروز شدند و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

کاوه رضایی (40) و رامین رضاییان(118- از روی نقطه پنالتی) برای سپاهان گلزنی کردند. تک گل استقلال ملاثانی را میلاد پاک‌پرور با شوتی مهارنشدنی در دقیقه 2+90 به ثمر رساند.

با صعود سپاهان، این تیم در کنار تراکتور، چادرملو، ملوان، هوادار، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی شد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899965

دیگر خبرها

  • صعود سپاهان به یک‌چهارم؛ رونمایی از 8 تیم پایانی جام حذفی
  • رویارویی حساس قرقیزستان و افغانستان
  • قرقیزستان حریف افعانستان برای صعود به جام جهانی
  • قرقیزستان حریف افغانستان برای صعود به جام جهانی شد
  • (عکس) واکنش AFC به صعود تیم فوتسال ایران
  • فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد
  • صعود مقتدرانه شاگردان شمسایی به نیمه‌نهایی
  • جام ملت‌های آسیا| برد پرگل تیم ملی فوتسال مقابل قرقیزستان/ صعود شاگردان شمسایی به جام جهانی ۲۰۲۴
  • تلاش ۸ تیم برای صعود به جام‌جهانی فوتسال / ایران مهیای غلبه‌ بر قرقیزستان
  • لیگ قهرمانان آسیا| صعود العین امارات به فینال با حذف الهلال