Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:44:40 GMT

مصرف ۶۵ درصد برق ابرکوه در بخش کشاورزی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۰۵۸۷

مصرف ۶۵ درصد برق ابرکوه در بخش کشاورزی

ابوالفضل اکرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشترکان از سه پست فوق توزیع با قدرت منصوبه ۹۰ مگاولت آمپر استفاده می کنند که در این زمینه زیرساخت های مناسبی برای تامین برق متقاضیان کشاورزی و صنعتی فراهم است.

وی با بیان اینکه کشاورزان نسبت به پرداخت بدهی خود به این اداره خوش حساب هستند، افزود: ۴۲۷ مشترک بخش صنعت نیز از دیگر استفاده کنندگان صنعت برق منطقه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برقرسانی ۱۰۰ درصد به روستاهای ابرکوه 

وی با اشاره به برقرسانی ۱۰۰ درصد به روستاهای منطقه، خاطرنشان کرد: رویکرد این مدیریت در اجرای طرح های توسعه ، اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع برق است و  امسال برای اجرای این طرح ها در مناطق شهری و روستایی ۴۰ میلیارد ریال بودجه هزینه شده است .

وی اظهار کرد: نتیجه صرف این میزان بودجه، کاهش تلفات انرژی الکتریکی، افزایش قابلیت اطمینان خطوط برقرسانی ، ارتقای پایداری شبکه ها و کاهش خاموشی هاست و همچنین شاهد کاهش ۲ درصد قطع برق و هشت درصد تلفات شبکه برق نسبت به سال قبل هستیم.

هم اکنون ۲۷ هرار نفر  از ۵۵ هزار نفر جمعیت شهرستان در ۳۴ روستا سکونت دارند و با توجه به برخورداری آنها از خدمات عمومی دولت تدبیر و امید و دسترسی روستاییان به آب سالم، مراکز بهداشتی، راه، برق و فضای مدرسه در کشور به عنوان روستاهای سبز شناخته شدند.    

این مسوول همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ میلیارد ریال هم صرف سرویس و نگهداری و مقاوم سازی شبکه های توزیع برق شهرستان شده است .

وی ادامه داد: با صرف این میزان بودجه ۱۴ هزارمتر شبکه فشار متوسط و پنج هزار متر شبکه فشار ضعیف ، ۲۰ دستگاه ترانسفورماتور هوایی و زمینی به قدرت هزار و ۱۰۰ کیلو ولت آمپر پست هوایی ایجاد و نصب شده است.

مدیر توزیع شبکه برق ابرکوه  بدهی مشترکان به این اداره را ۳۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورت پرداخت به موقع هزینه های برق مصرفی از سوی مردم ، این اداره قادر به تسریع در توسعه صنعت برق خواهد بود.

شهرستان ابرکوه ۲۷ هزار و ۵۰۰ مشترک برق خانگی ، تجاری ، کشاورزی و صنعتی دارد.

کاهش اراضی کشاورزی ابرکوه به ۱۵ هزار هکتار

اراضی قابل کشاورزی شهرستان ابرکوه  ۲۰ هزار هکتار است که به علت کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۵ هزار هکتار آن به کشت محصول کشاورزی اختصاص دارد که از این میزان هشت هزار هکتار به باغ‌های میوه و بقیه هم به محصول زراعی اختصاص دارد و ۳۵ درصد اشتغال وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار از این طریق امرار معاش می‌کنند.

۱۴۰ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز حوزه کشاورزی ابرکوه به مدت ۱۰ ماه از ۶۶۹ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و ۱۳ رشته قنات استحصال می شود و با این میزان آب از ۱۵ هزار هکتارسطح زیرکشت، سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی تولید که بخشی از آن در بازار استان‌های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها انرژی برق ابرکوه توسعه روستایی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق ابرکوه توسعه روستایی اراضی کشاورزی انرژی برق ابرکوه توسعه روستایی اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند