Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@00:06:57 GMT

حداقل زمان نگهداری معتادان متجاهر باید ۲ سال باشد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۱۰۶۵

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر صبح امروز با حضور اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

مومنی در این نشست بیان کرد: گزارشی که سردار اشتری، سردار زاهدایان، سردار رضایی دادند، حاکی از جهاد بسیار بزرگی است‌. مقام معظم رهبری عرضه مبارزه موادمخدر را به یک جهاد بزرگ تعبیر کرده‌اند زیرا مواد مخدر دشمن بشریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد مخدر در راس آسیب‌های اجتماعی قرار دارد، ضمن این که این آسیب منشا دیگر آسیب‌ها مانند سرقت، طلاق، قتل و...است. پس تعبیری که رهبری فرموند به این دلیل است.

 و افزود: ما اولویت‌هایی را  در ستاد مبارزه بامواد مخدر در نظر گرفتیم که همه دستگا‌ه‌ها می‌توانند آن را اجرا کنند. یکی از اولویت‌های که به صورت کوتاه مدت بوده ساماندهی معتادین متجاهر است که با تلاش جمعی به یک مرحله قابل توجه رسیدیم. در کلان شهر‌ها به ویژه در تهران این مساله کاملا مشهود است. در غرب تهران، مرکز و مناطق مرکزی در تصرف فروشندگان و مصرف کنندگان مواد و معتادین متجاهر بود و اگر کسی می‌خواست از این مناطق عبور کند باید از لا به لای این افرا بگذرد. حالا با جمع آوری هایی که انجام شد امید به آن منطقه برگشت و کسب و کار رونق گرفت.

مومنی گفت: روزهای اول تصور بر این بود که این اتفاقات مقطعی است ولی بسیاری از مناطق که در تصرف مصرف کنندگان و فرشندگان مواد مخدر  بود پاکسازی شد و امید در آنجا جاری شد و انشالله همین وضعیت تثبیت خواهد شد. این کار جزو اولویت‌های ماست که در آینده هم ادامه یابد. پایتخت ما چند دهه درگیر این مساله بود که اکنون ساماندهی شده است.اقدامات دیگری که در یک سال گذشته انجام شد، مبارزه جهادگونه با همه ابعاد مواد مخدر در زمینه توزیع و ترانزیت بود. بالاترین کشفیات مواد مخدر مربوط به سال جاری است و ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در این سال‌ها ضربه به باندهای  بزرگ، مصادره، توقیف و شناسایی اموال آنها  بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته، کشفیات سلاح بیش از ۲۰ درصد افزاش داشته که ۷۵ درصد در شرق کشور و ۲۵ درصد در اقصی نقاط کشور بوده است‌.  ۷۰ درصد این عملیات‌ها توسط اقدمات اطلاعاتی انجام شده است‌، در مجموع ۵۱ درصد از عملیات‌ها و درگیری ها نسبت به سال گدشته افزایش یافته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم

فیاض فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: با رصد ماموران انتظامی و وصول گزارش کشت خشخاش توسط افرادی با هویت معلوم در یکی از روستا‌های شهرستان یازده هزار بوته خشخاش کشف و معدوم سازی شد.

وی افزود: دستورات قضائی برای ورود به محل و دستگیری متهمان صادر و مقادیر قابل توجهی از گیاه خشخاش به منظور تهیه ماده مخدر تریاک کشف شد. 

او بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی در هر سطح از تولید، توزیع و مصرف، همواره یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی شهرستان بوده است، چنانچه فرد یا افرادی نسبت به کشت مواد مخدر اقدام نمایند یا زمین و مزارع خود را در اختیار افرادی جهت کشت خشخاش یا شاهدانه برای تولید انواع مواد مخدر قرار دهند، ضمن برخورد قانونی با تمام افراد دخیل در این فرآیند، امکان تعقیب قانونی برای مالک زمین محل کشت هم وجود خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه