Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

چنین تقابلی با مسابقه السیلیه قطر با شهرخودروی ایران در مرحله سوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا 2020 شکل می‌گیرد. بها و پیامدهای این تقابل بسیار بالا است؛ تیم برنده وارد جدول اصلی این پیکارها می‌شود که اضافه بر اعتبار کاری و شغلی جوایز نقدی زیادی را هم در بردارد و تیم بازنده با رویای حضور در این لیگ در سال 2020 وداع می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری‌فرد پس از کلی ماجراجویی‌های موفق و ناموفق اروپایی گذارش به لیگ قطر افتاده که هرچند مأمن امثال ژاوی هم بوده اما هرگز یک میعادگاه درجه اول جهانی نبوده است. با این حال حکم سرنوشت او را به السیلیه فرستاده و قضا و قدر این تیم را روبه‌روی شهرخودرویی قرار داده که شنبه‌شب در مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان الرفاع بحرین را حذف کرد و با‌وجود جدایی یحیی‌گل‌محمدی از این تیم، باشگاه بلند‌پروازی است و با امثال رحمتی و خلعتبری برخی مهره‌های پر تجربه و سرنوشت‌ساز را هم در خدمت خویش می‌بیند.

انصاری فرد از حضورهای پرشمار بین‌المللی‌اش درس‌های گرانی گرفته است. او در فصل 2014 تیم تراکتورسازی را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی و در 4 مسابقه این تیم مجموعاً 301 دقیقه پا به‌توپ شد و یک گل هم زد و در سایه حضور وی پیروزی برابر تیم معتبر الاتحاد عربستان نیز برای تراکتوری‌ها امکان‌پذیر شد. این تنها مانور کریم در لیگ‌های قاره‌ای نبوده و او در فصل 2017- 2016 با تیم المپیاکوس یونان هم در مسابقات لیگ اروپا شرکت کرد و در 6 مسابقه این تیم 328 دقیقه به میدان آمد و دو گل هم به ثمر رساند که مقابل عثمانلی اسپور از کشور ترکیه بود. اینها تجربیات لازم را به انصاری‌فرد داده است تا هم در لیگ قطر برای السیلیه خوب عمل کند و هم امشب در تقابل این تیم با شهرخودرو بخشی از امیدهای گلزنی و صعود تیم قطری را بر دوش‌های خود حمل کند. هرچه باشد او مردی است که در جام‌جهانی 2018 (مقابل پرتغال) هم گلزنی کرده و اهمیت موضوع و سختی میدان‌ها او را لرزان نساخته است.

بد نیست بدانید او در فصل جاری لیگ برتر قطر که عنوان لیگ ستارگان را هم یدک می‌کشد در 13 بازی السیلیه، 1162 دقیقه به میدان آمده و 6 گل زده است که مقابل تیم‌های الخور السد، الغرافه، و الوکره بوده و سهم او مقابل هریک از تیم‌های الخور و الوکره دوگل بوده است.

بدون شک قامت 82/1‌متری کریم و توان جسمانی بالای او که در تضاد با پیکر لاغرتر سردار آزمون است، وی را به یک مهره مناسب برای مسابقات فیزیکی و مبتنی بر مقاومت جسمانی تبدیل کرده و او بسیاری از توفیق‌های خود را در اینجا و آنجا مدیون همین آمادگی بدنی و نترسیدن و زدن به دل رقبا بوده است. کارلوس کی‌روش که ابتدا نگاهی توأم با تردید به این جوان بالنده داشت، پس از درخشش‌های او در لیگ یونان و تبدیل شدنش به مهاجم کارساز المپیاکوس (به‌رغم نظر مخالف مربیان این باشگاه) وی را نیز وارد چرخه‌های کار خود در تیم ملی کرد و بال‌های تهاجمی تیمش را از این طریق وسعت بخشید. شاید نگاه اصلی او همیشه به سردار آزمون و در پی وی به علیرضا جهانبخش و پیش از بازنشستگی ملی قوچان‌نژاد به این مهاجم مشهدی بوده باشد اما وقتی سرانجام پذیرفت که کریم مردی در سطح میدان‌های درجه اول بین‌المللی است، کمتر شاهد حذف وی از فهرست‌های کی‌روش بودیم.

اما «نعمت» و «رحمت» تیم ملی شاید سه‌شنبه شب به «زحمت» شهرخودرو در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شود. شبی که اگر تجربه اندک بین‌المللی شهرخودرو بلای جانش شود و سیدمهدی رحمتی نمایش فوق‌العاده‌ای نداشته باشد، تجربه و توان ضربه‌‌زنی انصاری فرد برای لطمه زدن به تیم ایرانی کفایت خواهد کرد.  این چیزی است که او دوست ندارد اما فوتبال سرشار از این موضوعات ناخواستنی و توفیق‌های خلاف میل است. این را از مهدی طارمی بپرسید که در سال‌های اخیر چندبار مجبور به همراهی تیم‌های عربی  (شامل الغرافه قطر) مقابل تیم‌های ایرانی شده و با هر حرکت موفق‌اش فقط خم‌های ابرو و نقش نارضایتی را برچهره‌اش افزون‌تر ساخته است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا کریم انصاری فرد مهدی رحمتی شهرخودرو السیلیه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب آرسنال-چلسی: پوچتینو علیه صدرنشین

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال در بازی هفته سی و چهارم لیگ برتر انگلیس امشب در ورزشگاه امارات از چلسی میزبانی خواهد کرد.

دربی لندن بین این تیم‌ها درحالی برگزار می‌شود که هر کدام از آن‌ها شرایط متفاوتی دارند. آرسنال که به تازگی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط بایرن مونیخ حذف شده، در هفته گذشته مقابل ولورهمپتون برنده شده و در کورس کسب عنوان قهرمانی است.

آرسنال با تفاضل گل بیشتر نسبت به لیورپول پیش از بازی امشب در صدر جدول رده بندی قرار دارد و منچسترسیتی هم با یک بازی و یک امتیاز کمتر بعد از لیورپول در رده سوم قرار دارد.

در طرف مقابل چلسی بعد از شکست در بازی حساس مقابل منچسترسیتی به این رقابت رسیده است. شاگردان مائوریسیو پوچتینو با نتیجه 1-0 در نیمه نهایی جام حذفی شکست خورده و شانس کسب این جام را از دست دادند.

چلسی در فاصله 13 امتیازی با تاتنهام رده پنجمی، شانس کمی برای کسب سهمیه‌های اروپایی دارد اما تلاش می‌کند در بازی‌های باقی مانده فصل نتایج بهتری کسب کند.

ترکیب دو تیم برای بازی امشب به شرح زیر است:

آرسنال: داوید رایا، بن وایت، ویلیام سالیبا، گابریل ماگالائش، تاکه‌هیرو تومیاسو، دکلان رایس، توماس پارتی، مارتین اودگارد، بوکایو ساکا، لئاندرو تروسارد، کای هاورتز

چلسی: جورجه پتروویچ، آلفی گیلکریست، اکسل دیساسی، بنوا بادیاشیله، مارکو کوکوریا، مویسس کایسدو، انزو فرناندز، کانر گالاگر، نونی مادوئکه، نیکلاس جکسون، میخایلو مودریک

دیگر خبرها

  • بنزما و طلسم بزرگان: کریم را چه می‌شود!‏
  • پرسپولیسی‌ها علیه مهندس استقلال
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • جابری انصاری: عملیات وعده صادق یک نمایش قدرت بزرگ بود
  • تقابل فوتسالیست‌های ایران با قرقیزستان
  • ترکیب آرسنال-چلسی: پوچتینو علیه صدرنشین
  • تنها هت‌تریک کننده فوتبال ایران رفت!
  • زمان دو بازی تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان اعلام شد
  • نسل طلایی 98 کجای فوتبال ایران است؟
  • برتری 1-0 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ با گل کریم بنزما (لیگ قهرمانان اروپا - 2014/4/23) / فیلم