Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکارچی یک قلاده پلنگ در رودبار به پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت: بعد از دریافت گزارش مبنی بر شکار یک قلاده پلنگ توسط یک شکارچی غیر مجاز، مامورین این اداره با انجام تحقیقات و جمع‌آوری ادله با همکاری پلیس آگاهی این شهرستان، صحت گزارش را تایید کردند و بعد از اطمینان از وقوع عمل مجرمانه این شکارچی، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با تشکلیل پرونده قضایی، وی را به مرجع قضایی رودبار معرفی کرد که این پرونده طی دو مرحله در محاکم قضایی شهرستان رودبار و دادگاه تجدید نظر استان رسیدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رامین حسین زاده ضمن قدردانی از دستگاه قضایی شهرستان رودبار به جهت حسن توجه به مسایل محیط زیست، در خصوص حکم صادره گفت: در رای قطعی صادره، این مجرم به پرداخت 800 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط اسلحه به نفع دولت محکوم گردیده است.

حسین زاده افزود: متاسفانه کشور ایران طی 50 سال اخیر، دو گونه با ارزشمند گربه‌سان خود را از دست داده است و گونه‌های ببر هیرکانی و شیر ایرانی در ایران منقرض شده‌اند که بایستی همه مردم کمک کنند تا گونه‌های دیگری همانند پلنگ ایرانی منقرض نگردند. 

حسین‌زاده در خصوص اقلیم شهرستان رودبار تصریح کرد: شهرستان رودبار به واسطه موقعیت اقلیمی خود در کمربند طلایی اکولوژیکی که به آن اصطلاحا اکوتون یا منطقه بین اقلیمی می‌گویند قرار دارد و دارای اقلیم بی‌نظیری به لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی وجانوری می‌باشد که از مجموع 8 گربه‌سان موجود در ایران 4 گونه آن در این شهرستان وجود دارد که برای حفظ و حراست این میراث طبیعی با ارزش جا دارد مسوولین نگاه ویژه‌ای به این اقلیم داشته باشند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جریمه رودبار شکارچی پلنگ 800 میلون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند

رئیس سازمان محیط زیست گچساران گفت: هشت شکارچی متخلف در مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدامین حسینی، امروز_ سه‌شنبه، هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از دستگیری هشت شکارچی متخلف در گچساران خبر داد و اظهار کرد: این شکارچیان از یک هفته گذشته تاکنون از سوی محیط‌بانان در گچساران شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از این شکارچیان متخلف ۲۹ قطعه لاشه کبک و پنج قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی و بادی کشف شد.

رئیس سازمان محیط‌زیست گچساران، گفت: جریمه شکار غیرمجاز هر قطعه کبک با توجه به نوع جنسیت از سه میلیون تا نه میلیون ریال است.

وی تصریح کرد: کبک، تیهو، گرگ، خرس، کل و بز از مهم‌ترین گونه‌های حیات وحش در زیستگاه‌های حیات وحش گچساران است.

در ادامه داوود حبیبی مسئول روابط عمومی سازمان محیط زیست گچساران، گفت: در این مدت با هماهنگی دادستان و همکاری پلیس اطلاعات انتظامی لاشه دو رأس کل وحشی در منزل شخصی از اهالی روستاهای گچساران کشف شد.

وی افزود: پرونده متخلفان برای بررسی و صدور حکم تحویل مراجع قضائی این شهرستان شد.

حبیبی تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست به‌طور شبانه روزی در مناطق تحت مدیریت و آزاد شهرستان حضور دارد و با متخلفان زیست محیطی بدون اغماض طبق قانون برخورد خواهد گرد.

کد خبر 751526

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچی بی رحم حیات وحش در تنگ هفت خرم‌آباد
  • تصاویری از خرس و پلنگ در پارک ملی گلستان
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری