Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: مسابقات قرآن و عترت سال‌جاری با حضور ۲ هزار و ۶۶۳ نفر در سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌ نیوز، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: زمان برگزاری جشنواره قرآن و عترت از ۱۳ تا ۲۲ بهمن بوده و برنامه اختتامیه این جشنواره نیز همزان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۰۰ برنامه از اهم برنامه‌های ارشاد اسلامی بوده که سهم قرآن و عترت در این میان قابل توجه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا از قرآن در جهت پر کردن شکاف بین اقوام و بیشتر شدن وحدت و همدلی اقوام بهره جوییم.

وی،با اشاره به اینکه  اعتبارات اختصاص یافته به حوزه قرآنی بیش از سایر حوزه هاست، بیان داشت: ۴۸۳ میلیون اعتبارات تخصیصی حوزه قرآن در سال گذشته بوده، این در حالی است که در سال جاری به ۵۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و علی‌رغم مشکلات موجود کیفیت برنامه‌های قرآنی کاهش نیافته است.

خدایاری، گفت: فعالیت‌های قرآنی موجب عمق بخشی به سایر فعالیت‌های ما می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، با اشاره به محتوای برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان، اذعان داشت: تمام برنامه‌های این هفته در ۲ محور بوده و در موضوعات مختلف شعر، مقاله، داستان کوتاه، صنایع دستی در زمینه قرآن و عترت، نمایشگاه علوم قرآنی و تکریم از چهره‌های قرآنی است.

وی، افزود: جمع کل اعتبار برای اجرایی کردن برنامه‌های هفته قرآن و عترت ۱۹۷ میلیون تومان است.

خدایاری، با اشاره به محور دوم برنامه‌های هفته قرآن و عترت، ابراز کرد: دومین محور برگزاری، هجدهمین دوره مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان است.

وی، ادامه داد: در این آزمون ۲ هزار و ۶۶۳ نفر هستند که بیشترین تعداد شرکت کنندگان از بین بانوان بوده و تنها ۷۲۵ نفر از آقایان در مسابقات حفظ، مفاهیم و قرائت حاضر خواهند شد.

خدایاری، اذعان کرد: ارومیه، بوکان و خوی بیشترین شرکت کنندگان را دارد و سردشت کمترین شرکت کنندگان را با تعداد ۲ نفر دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، با اشاره به رشته‌های این مسابقات، گفت: مسابقات در رشته های حفظ ۵ جز، حفظ ۱۰ جز اول، حفظ کل، حفظ جز سی، حفظ ۲۰ جز اول، حفط ۵ جز آخر، حفط جز اول قرآن، حفظ سوره بقره، حفظ ۲۵ جز اول قرآن، حفظ ۱۵ جز اول قرآن، حفظ و ترجمه نهج البلاغه، حفظ و ترجمه نهج الفصاحه، تفسیر سوره مبارکه بقره با اولویت سه شهر در استان برگزار می‌شود. این مسابقات روز ۱۱ بهمن همزمان با سراسر کشور در استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • قرآن همه چیز ماست
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران